نویسنده: مهرداد داودی
// سه شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵

پنج بازی برتر با محوریت دراکولا و خون آشام‌ها

دراکولا، همواره دستمایه ساخت بازی‌های مختلف و موفقی بوده است و در این آیتم ویدویی به پنج بازی برتر با محوریت دراکولا پرداخته‌ایم.

دراکولا و ومپایرها، همواره برای بازی‌سازان مورد توجه بوده‌اند. این ادعا در تعداد بازی‌هایی که با محوریت دارکولا و ومپایرها ساخته‌ شده‌اند، قابل بررسی است. بسیاری از بازی‌ها و حتی فیلم‌هایی با محوریت دراکولا ساخته شده‌اند، به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم تحت تاثیر رمان معروف برام استوکر با نام «دراکولا» بوده‌اند. آن دسته از بازی‌ها و فیلم‌هایی که تحت تاثیر این رمان نبوده‌اند، اما همواره زیر سایه‌ی پهناور آن قرار داشته‌اند. به‌صورت دقیق‌تر که به دنیای بازی‌های ویدیویی نگاه کنیم، بازی‌های مختلفی را در باب دراکولا و ومپایرها می‌بینیم. بازی‌های بعضی از آن‌ها برای سال‌های متوالی در چندین نسخه منتشر شده‌اند و حتی سبک مخصوص و متمایزی را بنا نهاده‌اند. ما در یکی از آیتم‌های قسمت ۷۹ برنامه لودینگ، به پنج بازی برتر با محوریت دراکولا پرداخته‌ایم. شما می‌توانید آیتم ویدیویی پنج بازی برتر با محوریت دراکولا را در زیر تماشا کنید و پس از آن، متنی درباره همین موضوع مطالعه کنید.

 

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب

The Incredible Adventures of Van Helsing

بازی The Incredible Adventures of Van Helsing

بسیاری از بازی‌هایی که با دارکولا و ومپایرها سر و کار دارند، با تاثیر از کتاب معروف «دراکولا» نوشته‌ی  برام استوکر ساخته شده‌اند. بازی The Incredible Adventures of Van Helsing یکی از همین بازی‌ها است. جایی که شما باید در نقش  Van Helsing، شکارچی مشهور و چیره‌دست قرار بگیرید و به شکار ومپایر جماعت بروید. شخصیت اصلی بازی، پسر شخصیت اصلی رمان دراکولا است که حالا در The Incredible  Adventures of Van Helsing قصد دارد مأموریت پدر را با کشتن هرچه بیشتر هیولاها به پایان برساند. این بازی اکشن آرپی‌جی، شما را به‌عنوان یک شکارچی هیولا، در مقابل دشمن‌های متنوعی قرار می‌دهد، و علاوه‌بر این، The Incredible Adventures of Van Helsing دنیایی وسیع را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و بازیکن می‌تواند ساعت‌ها در دنیای بازی گشت‌و‌گذار کند. بازی در اروپای قرن ۱۹ جریان دارد و این یعنی بازیکن می‌تواند در دنیای گوتیک جذاب آن دخل هیولاهای وحشتناک را بیاورد.

Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2

بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines

در بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines نه با اروپا که با لس‌آنجلس و امریکا سر و کار داریم. شهری که باید در خیابان‌های آن بچرخیم و مأموریت‌های مختلف را انجام دهیم. Vampire: The Masquerade – Bloodlines یک بازی اکشن نقش‌آفرینی است که بازیکن را به لس آنجلس قرن ۲۱ می‌برد. لس‌آنجلسِ بازی از چند منطقه اصلی، یعنی محله چینی‌ها، مرکز شهر، هالیوود و سانتا مونیکا تشکیل شده است. بازی از دو زاویه اول شخص و سوم شخص به تصویر کشیده می‌شود. بازیکن، می‌تواند یکی از کِلن‌های بازی را انتخاب کند و به‌عنوان یکی از ومپایرهای کلن، بازی را آغاز کند. هر کلن، قابلیت‌های خاصی را به بازیکن می‌دهد. در همین راستا، انتخاب کلن، در تجربه بازیکن از بازی تاثیر می‌گذارد. نتیجه‌ی دیگر انتخاب یکی از هفت کلن بازی، در شخصی‌سازی شخصیت و پیشروی‌های او نمایان می‌شود. بازی Vampire: The Masquerade – Bloodlines  که با موتور بازی‌سازیِ Half Life 2 ساخته شده است، شاید مشکلاتِ فنی‌ی داشته باشد اما قطعا به نوبه‌ی خود ارزش تجربه را دارد.

بازی Darkwatch

بازی Darkwatch

داستان بازی Dakwatch روایت‌گر داستان قانون‌شکنی به نام جریکو کراس است. جریکو عضوی از فرقه دارک‌واچ است و کار اصلی او شکار ومپایرها محسوب می‌شود. جریکویی که از بد روزگار توسط دشمن اصلی فرقه، یعنی ومپایری به نام Lazarus گاز گرفته شده به مرور در حال تبدیل شدن به یک ومپایر است. داستان بازی مبتنی بر تلاش جریکو برای ازبین‌بردن Lazarus پیش می‌رود. یکی از نکات جالب بازی، سیستم مهارت‌های آن است. در طول بازی، گیمر به انتخاب‌های مختلفی برخورد می‌کند، دوراهی‌هایی که به بازیکن اجازه انتخاب بین خیر و شر را می‌دهند. این سیستم، بنابر انتخاب بازیکن، پاداش یا مجازاتی برای او در نظر می‌گیرد. برای نمونه، پاداشِ انتخاب‌های اخلاقی؛ قدرت‌ و مهارت‌های تازه‌ای است. مواردی مثل بیشتر شدن دمیج اسلحه‌ها، افزایش مقاومت بازیکن و حتی تبدیل کردن بعضی از دشمن‌ها به همراه مواردی هستند که گیم‌پلی را به یکی از موارد برجسته‌ی بازی Darkwatvh تبدیل کرده‌اند. جالب است بدانید که نسخه اکس‌باکس بازی Darkwatch‌، قابلیت آنلاین هم داشته و بازیکن‌ها می‌توانستند با انتخاب قابلیت‌های مختلف، به تجربه آنلاین بازی دست بزنند.

Legacy of Kain: Soul Reaver

مجموعه Legacy of Kain

مجموعه بازی‌های Legacy of Kain، از بازی‌های برجسته‌ای به حساب می‌آید که با محوریت ومپایرها و دراکولا ساخته شده است. این سری در مجموع پنج بازی داشته است. داستان مجموعه درباره ومپایرِ آنتی‌هیرویی به نام کِین است‌. شخصیتی که از نظر استانداردهای اخلاقی کامل و همه‌چیز‌تمام نیست و به بی‌اخلاقی‌هایی نیز دچار است. داستان سری در منطقه‌‌ی گوتیکِ Nosgoth جریان دارد. کِین وظیفه دارد حین رفع و رجوع مسائل مختلف، دنیا را دوباره به‌جای متعادلی تبدیل کند. درونمایه بازی شامل مسائلی مثل اخلاقیات، آزادی عمل و رستگاری می‌شود و برخی معتقدند داستان بازی از نوشته‌های ویلیام شکسپیر تاثیر قابل‌توجه‌ای گرفته است. بازیکن در مجموعه Legacy of Kain‌ می‌تواند به گشت‌و‌گذار در محیط مشغول شود، دشمن‌های مختلف را نابود کند و البته دست به حل کردن پازل‌های بازی بزند.

Castlevania / کسلوانیا

مجموعه Castlevania

سری بازی‌های Castlevania از معروف‌ترین و شناخته‌شده‌ترین بازی‌هایی هستند که به موضوعاتی مثل هیولاها، دراکولا و ومپایرها مربوط می‌شوند. عملکرد بازی‌های Castlevania در طول سال‌های مختلف آنقدر خوب بوده که انتخاب یک بازی به‌خصوص از این سری، واقعا کار سختی است. بازی‌های Castlevania تو نسخه‌های مختلف به شکارچیانِ ومپایرها پرداخته‌اند. این بازی‌ها علاوه‌بر داستان خوب و گیرای خود، در مباحث فنی‌ی مثل گیم‌پلی هم حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌اند. مجموعه‌ بازی‌های Castlevania که غالبا بازی‌هایی پلتفرمر محسوب می‌شوند، داستان‌های مختلفی درباره شکار ومپایرها تعریف می‌کنند. گیمر در شماره‌های مختلف بازی باید تحت عنوان شکارچی، ومپایرهای مختلف را به قتل برساند. کاری که شاید در عمل ساده به نظر برسد اما اگر بازی‌های شاخص مجموعه را تجربه کرده باشید، می‌دانید که همین کار به ظاهر ساده می‌تواند تا چه حد سخت، طاقت‌فرسا و پیچیده باشد. همچنین اصلا نمی‌شود از مجموعه‌‌ی بزرگ و ماندگاری مثل Castlevania صحبت بکنیم اما به بازی‌های خیلی شاخص مجموعه اشاره‌ای نکنیم، بازی‌هایی مثل Castlevania: Rondo of Blood، Aria of Sorrow، Lord of Shadow و البته Symphony of the Night. بازی‌هایی که پرداختن مجزا به هرکدام از آن‌ها، یک آیتم جداگانه و مفصل می‌طلبد. بازی‌ها و مجموعه‌ای که وقتی صحبت از بهترین بازی‌ها با محوریت دراکولا می‌شود، نمی‌توان از آن‌ها گذشت.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده