نویسنده: بخش تبلیغات
// یکشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰

در خرید اسپیکر به چه معیار هایی باید توجه کرد؟

در هر سیستم صوتی، مادامی که اسپیکر کیفیت نداشته باشد، کل سیستم صوتی نیز به چشم نمی‌آید. امروزه اسپیکرها در انواع طرح‌ها و اندازه‌های گوناگون و متنوع تولید شده‌اند که متناسب با نیاز خریداران است.

در هر سیستم صوتی کیفیت نهایی صدا به اسپیکر یا بلندگوی سیستم بستگی دارد. با گسترش فناوری، نسل اسپیکرها نیز به سرعت عوض شد و اسپیکرها دیگر وسیله‌ای جهت بالا بردن میزان صدا نبودند، بلکه امروزه افزایش کیفیت تجربه شنیداری نیز جزئی از اصول بسیار مهم شرکت‌ها به شمار می‌آید. بسیاری از افراد به‌دنبال آن هستند تا صدایی با کیفیت مشابه سالن سینما یا کنسرت در منزل خود داشته باشند. به همین منظور اسپیکرهایی بسیار با کیفیت طراحی شده تا حسی مشابه سالن‌های حرفه‌ای به خریداران خود هدیه دهند.

اسپیکرهایی که مناسب منازل هستند به اسپیکرهای خانگی معروف هستند که خود به دو دسته اسپیکرهای ایستاده و کتابخانه‌ای طبقه‌بندی می‌شوند. اسپیکرهای ایستاده همان‌طور که از اسم آن‌ها پیدا است، مناسب فضای منزل و طبق دکوراسیون منازل طراحی شده‌اند و باید در عین ظرافت حداکثر کیفیت صدا را داشته باشند. اسپیکرهای کتابخانه‌ای نیز به اسپیکرهای کوچکی می‌گویند که بر قفسه کتاب یا مکان‌هایی به این شکل قرار می‌گیرند و از لحاظ ظاهری بسیار کوچک‌تر از اسپیکرهای ایستاده هستند. طراحی اسپیکرها به‌گونه‌ای است که ازطریق بلوتوث نیز می‌توان به دستگاه‌های پخش صدا وصل شد و با کیفیت بیشتری فیلم دید یا به موسیقی گوش کرد.

استفاده از تکنولوژی صدای استریو، اسپیکرهای ایستاده را به انتخابی محبوب در بین خریداران تبدیل کرده، به‌خصوص ووفر اسپیکر ایستاده از صداهای با فرکانس کم و پایین نیز حمایت کرده و وضوح صدای قدرتمندتری را ایجاد می‌کند. کیفیت و قدرت اسپیکرهای ایستاده به‌حدی است که می‌تواند خانه شما را به یک سالن سینما تبدیل کند.

از سویی دیگر بسیاری از خریداران به‌دنبال خرید اسپیکرهای کتابخانه ای یا رومیزی هستند. بلندگوهای رومیزی بیش از همه انتخاب گیمرها و افرادی است که با موسیقی سر و کار دارند. یکی از مهم‌ترین معیارهای خرید اسپیکرهای رومیزی علاوه‌بر وضوح و کیفیت صدا، کوچک و جمع و جور بودن آن‌ها است؛ چراکه یکی از اصلی‌ترین مشکلات گیمرها مشکل کمبود فضا است. بنابراین اندازه بلندگوهای رومیزی مسئله‌ای مهم برای آن به شمار می‌رود. بلندگوهای رومیزی را نیز می‌توان ازطریق کابل یا بلوتوث به دستگاه‌های پخش صدا متصل کرد.

علاوه‌بر نوع طراحی، کیفیت و قدرت صدا و اندازه اسپیکرها، قیمت آن‌ها نیز مسئله‌ای مهم در انتخاب خریداران است. برخی از شرکت‌های سازنده از برندهای لوکس هستند و به طبع آن محصولاتی که تولید می‌کنند نیز از قیمت بسیار بالایی برخوردار است. اما برخی دیگر به تولید محصولات با کیفیت با قیمتی مناسب‌تر اقدام می‌کنند.

از سویی دیگر، تنوع مدل اسپیکرها به‌حدی زیاد است که برخی از کاربران در انتخاب آن‌ها گمراه می‌شوند. به همین دلیل بسیاری از سایت‌های اینترنتی نظیر یونید اقدام به معرفی و خرید و فروش اسپیکرها می‌کنند. این سایت‌ها و فروشگاه‌های آنلاین، مطالب متنوعی از مشخصات این محصولات ارائه می‌دهند به طوری که کاربران تنها با چند دقیقه مطالعه می‌توانند بهترین بلندگوی مورد نیاز خود را پیدا و سپس خریداری کنند.

اما نحوه خرید اسپیکرها، ضمانت اصل بودن کالا و خدمات پس از فروش این محصولات، همگی سؤال‌هایی است که مداوما ذهن خریداران آنلاین را به خود درگیر کرده است. پاسخ این قبیل سوالات، در اختیار فروشگاه‌های آنلاین معتبر مانند یونید است. وب سایت و اپلیکیشن یونید این فرصت را در اختیار خریداران می‌گذارد تا با مقایسه قیمت و کیفیت کالا و خدمات فروشندگان در اسرع وقت، اسپیکرهای مورد نظر خود را خریداری کرده و نگران اصالت کالا و امنیت پرداخت خود نباشد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده