ناامید کننده ترین بازی سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

ناامید کننده ترین بازی سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

طبق روال هر ساله‌ی صنعت ویدیوگیم، امسال نیز با بازی‌هایی رو‌به‌رو شدیم که برخلاف هایپ بزرگی که پیرامون آن‌ها قرار داشت، بسیار پایین‌تر از سطح انتظارات عمل کرده‌اند. با ناامید کننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ همراه ما باشید.

«ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال» لقبی است که ما هر ساله به آن دسته از بازی‌هایی اهدا می‌کنیم که در یکی از سناریوهای پیش رو قرار گرفته باشند؛ گاهی تبلیغات بیش از حد و ایجاد هایپی بیشتر از ظرفیت واقعی یک اثر، درنهایت وضعیت را به جایی می‌رساند که بخش زیادی از گیمرها احساس می‌کنند که سرشان در رابطه با این بازی کلاه رفته است و به همین خاطر نسبت به آن اثر و سازندگانش شدیدا نامید می‌شوند. اما در حالت دیگر، گاهی سطح انتظارات ما از یک استودیو معمولا خوشنام، آنقدری بالا است که ارائه یک بازی متوسط از طرف آنان هم می‌تواند چنین تاثیری را روی طرفداران بگذارد. با ما همراه شوید تا شما را با ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۹ میلادی از نگاه زومجی آشنا کنیم. در ادامه می‌توانید ویدیو این بخش را تماشا کنید تا بعد مفصل به سراغ نامزد‌ها و برنده برویم:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

Jump Force

Jump Force

دست‌پخت Spike Chunsoft نقاط قوت کمی نداشت. حضور بیش از ۴۰ شخصیت مختلف، گرافیک چشم‌نواز و امکانات شخصی‌سازی مناسب همه از ویژگی‌های این اثر مبارزه‌ای بودند. حتی بسیاری از شخصیت‌های بازی نیز توسط همان صداپیشگان انیمه‌های آن‌ها صداگذاری شده‌ بودند و همه‌ی این موارد خبر از یک بازی دوست داشتنی می‌داد.

با تمامی این‌ها درنهایت با اثری رو‌به‌رو شدیم که به هیچ وجه نتوانست طرفداران این بخش از صنعت ویدیوگیم را راضی کند. کارگردانی خنده‌‌دار اثر درکنار طراحی‌های افتضاح چهره شخصیت‌ها و روایت ناامیدکننده داستان بازی، تنها بخشی از نقاط منفی اثر نهایی بود و موسیقی تکراری و خسته کننده درکنار تغییرات نامناسب گیم‌پلی همگی ما را درنهایت به این نقطه رساند که این بازی را در بین ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال قرار بدهیم.

Rage 2

Rage 2

یک بار مصرف! این لفظی بود که در بهترین حالت می‌‌توانستیم به جدیدترین ساخته‌ی اید‌سافتور و آوالانچ بدهیم. Rage 2 از همان اول با یک تریلر پرهیجان توانست بخش زیادی از گیمرها را به یک بازی پرانرژی و پر از اسلحه‌های مختلف امیدوار کند. البته تا حدودی هم در این زمینه موفق شد و از نقاط قوت اثری نهایی هم می‌‌‌توانیم به گان‌پلی بسیار عالی و سراسر هیجانی آن و البته تنوع خوب ارتقاها برای تمامی ادوات درون بازی اشاره کنیم.

به هر حال داستان کاملا سطحی و کلیشه‌ای، مأموریت‌های جانبی تکراری اجباری، ضعف شدید در طراحی یک جهان پویا و تنوع پایین دشمنان، بخش‌هایی بودند که درنهایت ما را به این نقطه رسانند در بهترین حالت ریج ۲ را یک بازی چند ساعته و یک بار مصرفی بدانیم و آن را همانند بازی قبلی لایق قرارگیری در بین ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال بدانیم.

Crackdown 3

Crackdown 3

گاهی وقت‌ها روند تولید یک اثر آنقدری عجیب و غریب می‌شود که تقریبا همه و حتی تولید کننده‌ی خود اثر هم می‌داند که قرار است چه چیزی را روانه‌ی بازار کند. Crackdown 3 از آن دسته از بازی‌هایی بود که خیلی زودتر از زمانی‌که باید معرفی می‌شد، معرفی شد و تقریبا تا پایان زمان تولید خود نیز بارها شاهد تاخیرهایی در زمان عرضه خود شد. این بازی اما صرفا درگیر مشکل معرفی زودهنگام اثر نشده بود و شاید مهم‌تر از آن، وضعیتی ناخوشایندی بود که به خاطر وعده‌های اغراق‌آمیز روزهای اول گرفتار آن شده بود.

وعده‌ی انقلاب جدیدی در سطح تخریب‌پذیری بازی‌ها با استفاده از سرورهای ابری قدرتمند مایکروسافت، موضوعی بود که بارها و بارها توسط آن‌ها تکرار شد و صد البته که نتیجه‌ی نهایی اصلا آن چیزی که در رابطه‌اش تبلیغ می‌شد نبود. مثل تمام بازی‌های این فهرست، ساخته‌ی استودیو سامو دیجیتال هم بدون ویژگی‌های مثبت نبود. گان‌پلی و نبردهای هیجان‌انگیز، سیستم‌ ارتقا شخصیت متفاوت و کارآمد درکنار سلاح‌های متنوع و تأثیرگذار از جمله نقاط قوت این اثر بود ولی خب کوتاه بودن بخش داستانی، مراحل فرعی و مینی‌گیم‌های ساده و نچسب، روند تکراری و خسته‌ی کننده مراحل اصلی، طراحی نامناسب فیزیک ماشین‌‌ها و البته نبود یک بخش چند نفره درست و حسابی همگی باعث قرارگیری این در بین ناامیدکننده‌ترین بازی‌های سال شد.

Ghost Recon

Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint

در رابطه با بعضی از اثرها اصطلاحی در بین گیمرها وجود دارد که می‌گوید بعضی از بازی‌ها صرفا باگ‌هایی هستند که شما می‌توانید بخشی از آنان را بازی کنید. بازی گوست ریکان بریک‌پوینت از آن دست بازی‌هایی بود که می‌‌توانست بدون هیچ بحث و دعوایی حتی در رتبه اول هم قرار بگیرد. این بازی یک شکست کامل در مجموعه خود بود و تقریبا هر آن چیزی که از یک بازی ناامیدکننده انتظار داشتید را می‌توانستید در آن مشاهده کنید.

یوبی‌سافت در این اثر کارهای عجیب و غریب زیادی کرده بود که درنهایت به تولید یک اثر بدون هویت منتهی شده بود. داستانی خسته کننده با آنتاگونیستی بدون جاذبه، ترکیب ناموفق عناصر گیم‌پلی بازی‌های متفاوت، باگ‌های بی‌شمار، هوش مصنوعی قدیمی و احمقانه، موسیقی بی‌روح و منوهای گیج کننده و تودرتو تنها بخشی از نقاط ضعف اثری بودند که مثل همیشه با تریلرهایی جذاب سعی می‌کرد نوید یک بازی هیجان انگیز را به علاقمندان خود بدهد. درنهایت حتی موارد جزیی و خوب بازی همانند تجربه مخفیانه خوب بازی با دوستان هم نتوانست هیچ کمکی به این بازی بکند.

Anthem

Anthem

زمانی‌که بازی Mass Effect: Andromeda با آن مشکلات فراوان عرضه شد و نشان داد که استودیو خوشنام بایوور (BioWare) با مشکلات جدی دست‌وپنجه نرم‌ می‌کند، این امید در دل طرفداران جوانه زد که احتمالا آن‌ها از این اثر خود درس خواهند گرفت و بازی بعدی آن‌ها دوباره یک بازی جذاب و دوست‌‌‌داشتنی با داستانی رضایت‌بخش خواهد بود.

با تمامی این‌ها اما درنهایت با محصولی مواجه شدیم که باوجود اینکه توانسته بود در لحظاتی زیبایی‌های چشم‌نوازی را هم برایمان به تصویر بکشد، اما بدون شک با انبوه مشکلاتی که با خود به همراه داشت یک ناامیدی تمام عیار به حساب می‌آمد. Anthem وعده‌ی یک بازی گروهی جذاب را داده بود که حتی بر طبق وعده‌ها باید در حالت انفرادی هم از آن لذت می‌بردیم. بااین‌حال محصول نهایی حتی در بخش تیمی هم خسته کننده ظاهر شد و سیستم نامناسب Matchmaking و کیفیت پایین سرورها اون هم درحالی‌که روی بخش چندنفره خود مانور زیادی داده بود بسیار تعجب‌ برانگیز بود. به هر جهت این موارد تنها مشکلات این بازی نبودند و سیر نزولی روایت داستان بازی، مراحل اصلی و فرعی خسته کننده، باگ‌ها و کرش‌های متعدد، نقشه کوچک برای یک بازی نقش‌آفرینی تیراندازی هم بخش دیگری از انبوه مشکلات همراه این بازی بود.

در این بازی حتی به نکات کوچکی همانند وجود یک مینی‌مپ برای مسیریابی بهتر هم توجه نشده بود و برای همین برای رفتن از جایی به‌جای دیگر مجبور بودیم که به‌طور پیوسته نقشه‌ی بازی را جلوی خودمان باز کنیم. وقتی در چنین نقطه‌ای قرار می‌گیرید حتی طراحی بصری خارق‌العاده بازی و اندک نقاط قوت دیگر آن همانند طراحی بسیار خوب جاولین‌ها هم هیچ تاثیری در نتیجه‌گیری نهایی شما نخواهد گذاشت و به همین خاطر هم درنهایت زومجی این اثر را به‌عنوان ناامیدکننده‌‌ترین بازی سال ۲۰۱۹ میلادی انتخاب کرد.

پس ناامید کننده‌ترین بازی سال ۲۰۱۹ از دید زومجی به شرح زیر است. همان‌طور که در پست اصلی بهترین‌های سال هم اشاره شد، امسال به جز رتبه نخست، سایر بازی‌ها رتبه‌بندی خاصی ندارند:

  • Anthem
  • Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint
  • Crackdown 3
  • Rage 2
  • Jump Force

نظرسنجی ناامید کننده‌ترین بازی سال ۲۰۱۹ با انتخاب Anthem به پایان رسید که نتایج در ادامه قابل مشاهده است:

ناامید کننده

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده