نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۱

بودجه ساخت فیلم Tenet احتمالا بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است

طبق آمار منتشر شده و بدون احتساب هزینه تبلیغات، بودجه ساخت فیلم Tenet، جدیدترین اثر کریستوفر نولان بیش از ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

فیلم Tenet (تنت) جدیدترین فیلمی است که کریستوفر نولان، کارگردان آثاری چون فیلم Inception (تلقین)، فیلم The Prestige (حیثیت)، فیلم Memento (یادگاری) و سه گانه فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی)، وظیفه کارگردانی و نوشتن فیلمنامه آن را بر عهده دارد که ماه گذشته اولین تریلر رسمی این فیلم اکشن جاسوسی و احتمالا سفر در زمان منتشر شد که این تریلر سوالات بسیاری را در مورد این فیلم مطرح کرد. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اطلاعاتی از بودجه فیلم تنت منتشر شده است. طبق اطلاعاتی که وب‌سایت ورایتی اخیرا منتشر کرده، فیلم Tenet با بودجه‌ای در حدود ۲۲۵ میلیون دلار تولید شده که این بودجه، تنها بودجه تولید فیلم بوده و گفته می‌شود بودجه تبلیغات فیلم نیز بسیار گران قیمت و ۹ رقمی است که احتمالا چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون دلار خواهد بود.

پیش از این منابع نزدیکی به کولایدر گزارش داده بودند که بودجه ساخت فیلم تنت حدود ۲۰۵ میلیون دلار است و حال ورایتی در گزارش خود تایید کرده که بودجه فیلم بالای ۲۰۰ میلیون دلار بوده است. در یک مقایسه، بودجه ساخت فیلم Inception حدود ۱۶۰ میلیون دلار گزارش شده بود و بدین ترتیب فیلم Tenet گران قیمت‌ترین فیلم اورجینال نولان تا به امروز لقب خواهد گرفت. پیش از این نیز خبرهایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه فیلم تنت پرخرج‌ترین فیلم اورجینال/غیراقتباسی/غیربازسازی/غیردنباله/غیرپیش‌درآمد ۱۰ سال اخیر است و حتی شاید تبدیل به طولانی‌ترین فیلم نولان تا به امروز بشود. 

فیلم Tenet برای اکران در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۰ (۲۷ تیر ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است. جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا، دیمپل کاپادیا، آرون تایلر-جانسون، هیمش پاتل و کلیمانس پوزی، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Tenet حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Collider
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده