// شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

انتشار بازی برای ایکس باکس وان پس از عرضه Xbox Series X هم ادامه خواهد داشت

مت بوتی، رئیس استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس در جدیدترین گفت‌وگوی خود اعلام کرده است که بازی‌های انحصاری Xbox Series X یک الی دو سال برای هر دو نسل عرضه می‌شوند.

کنسول نسل بعد مایکروسافت چندی پیش با اسم Xbox Series X معرفی شد و همانطور که قبلا اعلام شده بود، در تعطیلات سال ۲۰۲۰ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. موردی که دراین‌میان اهمیت دارد، این است که آیا بازی‌های انحصاری ایکس باکس سری ایکس از همان ابتدا به‌صورت انحصاری برای این کنسول منتشر می‌شود یا اینکه کاربران ایکس باکس وان هم قادر به تجربه‌ی آن‌ها خواهند بود. به‌طور مثال، گزارش‌ها از انتشار بازی Senua's Saga: Hellblade 2 به‌صورت انحصاری برای ایکس‌باکس سری ایکس خبر می‌دهند. حال در جدیدترین  اخبار بازی مشخص شده که طی یک الی دو سال اول عرضه کنسول جدید مایکروسافت، شاهد بازی‌های انحصاری کمتری خواهیم بود و بازی‌ها برای هر دو کنسول نسل هشتم و نهم عرضه می‌شوند.

مت بوتی، رئیس استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس، به‌تازگی مصاحبه‌ای را با MCV انجام داده است و اعلام کرده که بازی‌های انحصاری یک الی دو سال آینده در دسترس کاربران ایکس‌باکس سری ایکس و ایکس‌باکس وان قرار می‌گیرد. مت بوتی دراین‌باره می‌گوید:

محتویات استودیوهای ما که در یک سال، دو سال آینده عرضه می‌شوند در دسترس کاربران تمامی دستگاه‌های ما از جمله پی سی قرار می‌گیرند. ما می‌خواهیم مطمئن شویم که اگر شخصی هم‌اکنون تا زمان عرضه ایکس‌باکس سری ایکس، کنسول فعلی ما را خریداری کرد، مطمئن شود که انتخاب درستی انجام داده است و محتوای کافی را در اختیار آن‌ها قرار دهیم. 

با توجه به بیانیه سازندگان به احتمال زیاد Halo: Infinite روی هر دو کنسول ایکس باکس از محتویات یکسانی برخوردار خواهد شد و کاربران هر دو کنسول از حیث محتوا، تجربه یکسانی خواهند داشت. این استراتژی، موردی است که در ابتدای نسل هشتم هم شاهد آن بودیم. در یک الی دو سال ابتدایی نسل هشتم اکثر بازی‌ها مثل Assassin's Creed IV: Black Flag و Call of Duty: Ghosts در دسترس کاربران نسل هشتم هم قرار گرفت. قطعا کاربران نسل نهم مایکروسافت، می‌توانند تجربه‌ی بهتری را از بازی‌هایی که برای هر دو کنسول عرضه می‌شود، کسب کنند. نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده