// جمعه, ۲۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱

کارگردان The Last of Us: بازی‌ها بدون تیراندازی هم می‌توانند جذاب و کاراکترمحور باشند

بروس استرلی، کارگردان سابق استودیو ناتی داگ، در آخرین مصاحبه‌اش می‌گوید بدون وجود تیراندازی و المان‌های خشونت‌آمیز نیز می‌توان بازی‌های کاراکتر محور جذاب ساخت.

بروس استرلی، کارگردان بازی‌های The Last of Us و Uncharted، در مصاحبه‌ای با Gamesindustry.biz بیان کرد که بازی‌های متمرکز بر شخصیت حتی بدون وجود تیراندازی می‌توانند قانع‌کننده و جذاب باشند. وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا ممکن است بازی‌ای را با داستانی به جذابی داستان بازی Uncharted یا داستان بازی Last of Us بدون گیم پلی تیراندازی آن ساخت گفت:

به نظر من ممکن است. سوال اصلی این است که چگونه می‌توانیم جهانی غنی خلق کنیم که با هسته مکانیزم‌های جذاب سازگاری داشته باشد.

همچنین سایت Gamesindustry.biz در مورد المان‌های خشونت‌آمیزی که امروزه گریبان‌گیر بسیاری از بازی‌های ویدیویی تریپل‌ای شده‌ است، می‌گوید. این این وب‌سایت همچنین اشاره‌ای به بازی‌های Wolfenstein II: The New Colossus ،Spec Ops: The Line و God of War کرد. بروس استرلی پس از ۱۶ سال همکاری با استودیوی ناتی‌داگ در سال ۲۰۱۷ از این استودیو جدا شد. او به‌عنوان «طراح بافت‌ها» در بازی Crash Team Racing شروع به کار کرد و در ادامه به‌عنوان مدیر بازی‌هایی مانند Uncharted 4: A Thief’s End و The Last of Us انتخاب شد. او در ادامه گفت:

جهان باید روش‌های جالب و قانع‌کننده‌ای را به بازیکنان ارائه دهد تا از این‌رو بتوانند راه‌حل‌های مختلفی را پیدا کنند. البته بسیاری از بازی‌ها بدین گونه هستند. ما باید بازیکنان را با موانع مختلفی روبرو کنیم. این بدان معنی است که در واقع مکانیزم‌های هسته‌ای بازی هستند که گزینه‌ها و راه‌حل‌های مختلفی در ذهن بازیکنان به‌وجود می‌آورند.

استرلی همچنین برای نمونه به هیدئو کوجیما به‌عنوان شخصی که با تلاش برای دور شدن از خشونت صنعت بازی‌ها را به هم ریخته است، اشاره کرد. علاوه‌بر این، استرلی می‌گوید بازی‌های استودیو Playdead، سازنده لیمبو و اینساید بدون هیچگونه تیراندازی همچنان جذاب هستند.

من شخصاً به‌عنوان یک بازیکن به‌دنبال چیز تازه‌ای هستم. من چیزی را می‌خواهم که احساس متفاوتی داشته باشد. من فکر می‌کنم به‌تازگی ما به بازی‌ها فرصت بیشتری می‌دهیم تا بازیکنان را با خود درگیر کند، درحالی‌که پیش از این، سؤال اینگونه بود که ما چگونه می‌توانیم بازیکن را در ده دقیقه اول جذب کنیم. ما با رسانه‌ها شروع می‌کردیم و با نشان دادن صحنه‌ی اکشنی مخاطبان را جذب می‌کردیم.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده