نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۸

واکنش منتقدان به انیمیشن Spies in Disguise - جاسوسان نامحسوس

انیمیشن جاسوسان نامحسوس (Spies in Disguise) مدتی پیش به‌روی پرده سینماها رفت و میانگین امتیاز متوسطی را توانست از منتقدان متاکریتیک و راتن تومیتوز دریافت کند.

انیمیشن Spies in Disguise یا در زبان فارسی «جاسوسان نامحسوس» یکی از جدیدترین آثار اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، کمدی، انیمیشن و خانوادگی شرکت فاکس قرن بیستم (20th Century Fox) است که به‌دست دو کارگردان تازه‌کار به نام‌های تروی کوین و نیک برونو، که با این اثر حرفه کارگردانی خود را به‌صورت حرفه‌ای آغاز کردند، ساخته شده است. در انیمیشن جاسوسان نامحسوس، صداپیشگان و هنرمندان بااستعداد و محبوبی مانند ویل اسمیت در نقش لنس استرلینگ، تام هالند در نقش والتر بکت، جارت برونو در نقش والتر جوان، راشیدا جونز در نقش مارسی کاپل، بن مندلسون در نقش کیلیان، ربا مک‌انتایر در نقش جوی‌لس، ریچل بروزناهان در نقش وندی بکت، کارن گیلان در نقش آیز، دی جی خالد در نقش ایرز، ماسی اوکا در نقش کاتسو کیمورا، کارلا جیمنز در نقش جرالدین و اولی مورس در نقش مامور جوان شماره ۱ و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

انیمیشن جاسوسان نامحسوس در تاریخ ۴ دسامبر ۲۰۱۹ (۱۳ آذر ۱۳۹۸) در سالن نمایش ال کاپیتان، برای اولین‌بار به نمایش درآمد و تا به امروز امتیاز ۵۴ را از بین ۲۲ نقد انیمیشن و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. لازم به‌ذکر است که این اثر انیمیشنی برای اکران در سینماهای سرتاسر ایالات متحده در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ (۴ دی ۱۳۹۸) تنظیم شده بود. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده برد کوپلند و لیوید تیلور بوده است. از طرف دیگر هم طرح اصلی داستان را سیندی دیویس مطرح کرده بود. فیلمنامه این اثر انیمیشنی براساس داستانی که با نام Pigeon: Impossible که به قلم لوکاس مارتل نوشته شده است، ساخته شد. پیتر چرنین، جینو تاپینگ و مایکل جی. تراورس هم تهیه‌کنندگی این انیمیشن اکشن را برعهده داشتند. این انیمیشن به‌طور کلی نقدهای مختلف زیادی دریافت کرد که تعداد زیادی از آن‌ها متوسط و رو به بالا بودند. از طرف دیگر هم ۷۳ درصد از منتقدان سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، آن را دوست داشتند.

از آن‌جا که مدتی است که از نمایش انیمیشن Spies in Disguise به‌صورت عمومی در سینماهای سرتاسر ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد انیمیشن و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این انیمیشن منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد انیمیشن Spies in Disguise از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این انیمیشن را که منتشر شده هم بخوانید:

ابرجاسوسی به نام لنس استرلینگ (با صداپیشگی ویل اسمیت) و دانشمندی به نام والتر بکت (با صداپیشگی تام هالند) تقریبا دو نقطه مقابل هم هستند. لنس صاف و ساده، دلسوز و شاد است. در صورتی که والتر اصلا... اینطور نیست. اما زمانی‌که ماجراهای داستان، مسیری غیرمنتظره را در پیش می‌گیرد، این دو فرد مخالف هم، با یکدیگر متحد می‌شوند تا مأموریت نهایی را انجام دهند؛ ماموریتی که نیازمند یک تغییر قیافه غیرممکن است. لنس باید تبدیل به یک کبوتر شجاع، خشن و باشکوه شود. والتر و لنس ناگهان در شرایطی قرار می‌گیرند که باید به‌عنوان یک تیم همکاری کنند؛ یا اینکه کل دنیا در معرض خطر قرار می‌گیرد.

Spies in Disguise

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از انیمیشن Spies in Disguise بیندازیم:

ریچارد روپر | شیکاگو سان تایمز

۷۵ از ۱۰۰

انیمیشن جاسوسان نامحسوس یک اثر خانوادگی و سرگرم‌کننده فوق‌العاده محسوب می‌شود.

جنا بوش | آی جی ان

۷۰ از ۱۰۰

شاید ایده اصلی این انیمیشن بامزه باشد و پیامی که این اثر درباره درست کردن مشکلات، آن هم بدون استفاده از خشونت و زور بازو دیگر طرفدار نداشته باشد؛ اما می‌توان گفت که انیمیشن جاسوسان محسوس فوق‌العاده جذاب و دیدنی است.

آنا سوانسون | گلوب اند میل

۶۳ از ۱۰۰

انیمیشن Spies in Disguise اغلب اوقات سرگرم‌کننده است. به‌خصوص پیام اصلی که این انیمیشن درباره مخالفت با خشونت دارد هم بسیار جذاب است. اما خیلی زود از آن اوجی که باعث می‌شود تا این انیمیشن تبدیل به اثر فراموش نشدنی‌ای شود، پایین می‌آید.

پیتر بردشاو | گاردین

۶۰ از ۱۰۰

درست همانند دیگر انیمیشن‌های خانوادگی‌ای که در حال حاضر وجود دارند، من احساس می‌کنم که فیلمنامه آن مدام در تلاش است که یک سری خط قرمزها و محدودیت‌ها را رعایت کند و به اصطلاح در قسمت امن بماند. این فیلمنامه دیالوگ‌های هوشمندانه و صحنه‌های به یاد ماندنی خیلی کمی نسبت به آنچه من انتظار داشتم، دارد. اما اینطور هم نیست که این اثر کاملا بد باشد بلکه می‌توان از یک اثر سرگرم‌کننده‌ی مناسب از آن یاد کرد.

انیمیشن Spies in Disguise

تیم گریرسون | اسکرین دیلی

۵۰ از ۱۰۰

نه شوخی‌های که در این اثر به کار می‌روند، نه فیلمنامه‌ای که برای آن نوشته شده، خاص و چشمگیر نیستند. بااین‌حال، ممکن است بینندگان جوان‌تر نسبت به این مسائل اهمیتی ندهند و با همان سادگی‌ای که این اثر دارد، از آن لذت ببرند.

اوون گلیبرمن | ورایتی

۴۰ از ۱۰۰

مشکلی که در رابطه با انیمیشن‌هایی مانند انیمیشن جاسوسان نامحسوس وجود دارد، این نیست که جرقه‌های جذاب زیادی درون خود ندارند. بلکه درست به همان اندازه که از لحاظ فنی خوب و چشمگیر هستند، اصلا ریسک زیادی ندارند و زود فراموش می‌شوند.

تاد مک‌کارتی | هالیوود ریپورتر

۴۰ از ۱۰۰

انیمیشن جاسوسان نامحسوس مسخره و احمقانه است. این اثر درست همانند جوک‌های مسخره است. برای مدت کوتاهی خوب است اما تحمل آن، آن هم به مدت ۱۰۱ دقیقه بسیار سخت می‌شود.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که انیمیشن Spies in Disguise نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای متوسط و نسبتا جذاب بدانیم؛ بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده