// دوشنبه, ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۷

در بازی P.T لیسا همیشه پشت سر شما قرار دارد

اگر در طول تجربه‌ی P.T اثر استودیوی کوجیما پروداکشنز بارها احساس کردید که لیسا، همان روح خوفناک زن به قتل‌رسیده در خانه پشت سر شما قرار دارد، باید بدانید که حالا ثابت شده است در تمام مدت احساس درستی داشته‌اید!

به‌تازگی یک یوتیوبر به اسم لانس مک‌دونالد که همواره سعی می‌کند با هک کردن نرم‌افزاری بازی‌های ویدیویی به ابعاد تازه‌ای از آن‌ها پی ببرد و به اصطلاح رازهای‌شان را بیش‌ازپیش فاش کند، توانست پس از بارها و بارها تلاش بی‌فایده، دوربین بازی P.T را دستکاری کند و این‌چنین نگاهی کامل‌تر به محیط‌های اثر بیندازد. اثری که مطابق تازه‌ترین گزارش‌های موجود، در عین اینکه تنها چند ماه امکان دریافت آن وجود داشت و سپس توسط کونامی برای همیشه از روی سرورهای PSN برداشته شد، همچنان روی PS4های بیشتر از یک میلیون کاربر اجرا می‌شود و طرفداران خاص خود را دارد. اما اگر تا همین لحظه هم بازی با معماری‌های فکرشده، پیشینه‌ی داستانی دیوانه‌وار و میزانسن‌های قدرتمند خود به اندازه‌ی کافی شما را نمی‌ترساند (!)، اکنون حقیقتی افشا شده است که قدم گذاشتن در راهروهای تمام‌ناشدنی آن را وحشتناک‌تر از قبل هم جلوه می‌دهد. چون لانس مک‌دونالد با هک کردن دوربین PT متوجه شد که در تک‌تک ثانیه‌های تجربه‌ی اثر مورد بحث، تنها موجود ترسناک، متحرک و قابل دیدن در گیم‌پلی بازی یعنی لیسا دقیقا پشت سر شما قرار دارد و به همین دلیل گاهی صدای نفس‌های سنگین او شنیده می‌شود. در حقیقت همه‌ی بازیکنان از آن‌جایی که بارها و بارها سایه‌های شکل‌گرفته به خاطر تابش نور به بدن پاره‌پاره‌شده‌ی او را روی دیوار می‌دیدند و از شنیدن صدای وی آزرده می‌شدند، همیشه فکر می‌کردند لیسا دقیقا پشت سر آن‌ها قرار دارد. اما به محض اینکه شما دوربین را می‌چرخاندید، در اکثر اوقات، کسی آن‌جا نبود و البته صداها و سایه‌ها همچنان وجود داشتند.

پس اکنون همه متوجه شده‌اند که لیسا نه‌تنها در تمامی لحظات پشت سر شما است و تنها گاهی به تولید صدا می‌پردازد، بلکه دائما سرش را نیز به شکلی دیوانه‌وار و تشنج‌مانند تکان می‌دهد. همچنین لانس می‌گوید که وقتی با دانستن این نکته و به کمک دوربین جدید مشغول حرکت در محیط بازی بود، سعی می‌کرد با رعایت برخی موارد خود را تا جای ممکن از لیسا دور نگه دارد. اما دقیقا در همین لحظه‌ها لیسا بازیکن را از پشت می‌گیرد و یکی از آن جامپ‌اسکرهای فراموش‌ناشدنی بازی را تحویل‌تان می‌دهد. به‌گونه‌ای که لانس متوجه شد صداها و سایه‌هایی که خبر از حضور لیسا در پشت سر شما می‌دادند، در حقیقت باعث می‌شود که شما به خاطر ترس از مواجهه با او رفتار متفاوتی داشته باشید و بازی هم به‌گونه‌ای تنظیم شده است که در صورت بروز این رفتارهای متفاوت از سوی شما، جریمه‌های بدتری را تقدیم‌تان کند. البته لانس مک‌دونالد که باور دارد به‌زودی در یک ویدیوی مفصل به تمامی نکات تازه‌ای که درباره‌ی بازی PT کشف کرده است می‌پردازد، در مصاحبه با وب‌سایت ویدیوگیمی VG247 می‌گوید این مورد در مقابل برخی از جزئیات دیگر پیداشده توسط او، به هیچ عنوان نکته‌ی ترسناکی محسوب نمی‌شود.

پشت سر خودت رو نگاه کن. گفتم پشت سرت رو نگاه کن! - بخشی از صدای پخش‌شده در رادیوی PT

P.T که حجم قابل توجهی از کارشناس‌های دنیای بازی‌های ویدیویی آن را بهترین بازی ترسناک تمام ادوار می‌دانند و قرار بود تنها درصدی از طرح‌های قرارگرفته در پس تولید بازی Silent Hills را نشان دهد، به‌نوعی آخرین اثر هیدئو کوجیما در کوجیما پروداکشنزِ سابق بود. اما در عین آن که این بخش از شرکت کونامی دیگر تعطیل شده است، کوجیما پروداکشنزِ جدید به‌عنوان استودیویی خریداری‌نشده توسط یک ناشر، اکنون هفته‌های پایانی پروسه‌ی ساخت بازی Death Stranding را پشت سر می‌گذارد. گیرمو دل تورو، کارگردان برنده‌ی جایزه‌ی اسکار و نورمن ریداس بازیگر دوست‌داشتنی دنیای سینما و تلویزیون که در Silent Hills با هیدئو کوجیما همکاری داشتند، در این بازی جدید نیز نقش‌آفرینی می‌کنند. همچنین شایعه‌های نسبتا پررنگی هستند که می‌گویند جونجی ایتو، نویسنده‌ی افسانه‌ای مانگاهای به‌شدت ترسناک ژاپنی که بخشی از وظیفه‌ی طراحی‌های Silent Hills را برعهده گرفته بود، درون تیم طراحی بصری DS هم حضور دارد.

Death Stranding هشتم نوامبر سال جاری میلادی (جمعه، ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ خورشیدی) عرضه می‌شود و کمتر از ۷۲ ساعت دیگر با ارائه‌ی نمایش‌ها و اطلاعات جدید، در نمایشگاه Tokyo Game Show 2019 و با برگزاری پنل‌هایی که خود کوجیما، تیم صداگذاری ژاپنی بازی و احتمالا مهمانانی ویژه همچون مدس میکلسن در آن‌ها حضور دارند، به استقبال طرفداران خواهد رفت.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده