نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۶

پتی جنکینز نیز قرارداد همکاری طولانی مدت با نتفلیکس امضاء کرد

پتی جنکینز، کارگردان فیلم ابرقهرمانی Wonder Woman، همچون رایان مورفی و مت ریوز، قرارداد همکاری طولانی‌مدت در جهت ساخت برنامه‌های تلویزیونی اختصاصی برای نتفلیکس را امضاء کرد.

طبق گزارش سایت خبری وِرایتی، پتی جنکینز، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینمای هالیوود که ساخت فیلم ابرقهرمانی و پرفروش Wonder Woman (واندر وومن) را در کارنامه دارد، قراردادی رسمی با سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) در جهت تهیه و توسعه برنامه‌های تلویزیونی اختصاصی برای این سرویس استریم و به ارزش سالیانه ۱۰ میلیون دلار را به امضاء رساند. رایان مورفی، تهیه‌کنندهٔ مجموعه‌ٔ تلویزیونی‌ Glee (گلی) و همچنین سریال American Horror Story (داستان ترسناک آمریکایی)‌ نیز پیش‌تر یک قرارداد پنج ساله با نتفلیکس امضاء کرده بود که براساس گزارش‌های مختلف، این قرارداد بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. دو شخص معروف عالم سیاست، یعنی باراک اوباما و همسرش نیز قرارداد همکاری برای تهیه‌کنندگی برخی آثار سرویس استریم نتفلیکس را امضاء کرده بودند و این قرارداد همکاری چند ساله خواهد بود. همچنین مت ریوز، کارگردان قسمت‌های دوم و سوم سه گانه‌ٔ Planet of the Apes (سیاره میمون‌ها)، یعنی فیلم‌های Dawn of the Planet of the Apes (طلوع سیاره میمون‌ها) و فیلم War for the Planet of the Apes (جنگ برای سیاره میمون‌ها) که کارگردانی فیلم The Batman (بتمن)، محصول شرکت برادران وارنر (Warner Bros) را نیز انجام خواهد داد، قراردادی را با نتفلیکس امضاء کرده بود.

Patty-Jenkins-Wonder-Woman

پتی جنکینز در رابطه با همکاری با سرویس استریم نتفلیکس چنین گفت:

از اینکه می‌خواهم با همکاری شرکتی بزرگ و اشخاصی چون تد، سیندی، چنینگ، پیتر و دیگر اعضای نتفلیکس، پروژه‌ای بزرگ را که اساس آن ایجاد دنیایی جدید در تلویزیون است شروع کنم، بسیار هیجان‌زده هستم؛ خوشحالم از اینکه قرار است کاری بزرگ را به‌زودی با یکدیگر انجام دهیم.

اولین فیلم بلند سینمایی پتی جنکینز، فیلم تحسین‌شدهٔ Monster (هیولا) با نقش‌آفرینی شارلیز ترون بود که این فیلم با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان همراه شد. شارلیز ترون برای بازی در نقش شخصیت آیلین وورنوس، توانست جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن، جایزه گلدن گلوب و جایزه انجمن بازیگران را کسب کند. این فیلم با بودجهٔ ۸ میلیون دلاری، فروشی ۶۰ میلیون دلاری در گیشه داشت.

جنکینز قراردادی رسمی با نتفلیکس در جهت تهیه و توسعه برنامه‌های تلویزیونی اختصاصی برای این سرویس استریم و به ارزش سالیانه ۱۰ میلیون دلار را به امضاء رساند

پروژه بعدی این کارگردان زن، فیلمی ابرقهرمانی و بلاک‌باستری بود که در گیشه عملکردی عالی داشت؛ فروش جهانی فیلم Wonder Woman حدود ۸۲۱ میلیون دلار بود و به‌خوبی توانست بودجه ساخت ۱۵۰ میلیون دلاری خود را توجیه کند. در قسمت اول فیلم Wonder Woman، گل گدوت، کریس پاین، رابین رایت، دیوید تیولیس، دنی هوستون، ایون برمنر، النا آنایا، لیزا لاون کانگلسلی و لوسی دیویس حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فیلم‌نامه‌نویسان این فیلم، جف جانز و آلن هینبرگ بودند. پتی جنکینز کارگردانی قسمت دوم این مجموعه با عنوان Wonder Woman 1984 (واندر وومن 1984) را نیز بر عهده دارد که مراحل فیلمبرداری و تولید آن در دی ماه سال گذشته به پایان رسید. فیلمبرداری و تولید فیلم Wonder Woman 1984 در واشینگتن دی.سی، شهر الکساندریا در ایالت ویرجینیا، کشور بریتانیا و اسپانیا، انجام شده است. گل گدوت در نقش پرنسس دایانا (زن شگفت‌انگیز)، کریس پاین در نقش استیو ترور، کریستن ویگ در نقش چیتا، پدرو پاسکال، کانی نیلسن در نقش ملکه هیپولیتا، رابین رایت در نقش ژنرال آنتیوپ، راوی پتل، گابریلا وایلد، ساندریا شرما و ناتاشا روتول، بازیگرانی هستند که در فیلم Wonder Woman 1984 حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین هانس زیمر وظیفه نوشتن و ضبط موسیقی متن دنبالهٔ فیلم Wonder Woman را بر عهده خواهد داشت. فیلم Wonder Woman 1984 در ابتدا قرار بود در تاریخ ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۰ آبان ماه ۱۳۹۸) اکران شود، اما در ماه آبان سال گذشته، شرکت برادران وارنر از عقب افتادن اکران این فیلم تا حدود ۷ ماه خبر داد و حال دنباله فیلم Wonder Woman برای اکران در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۲۰ (۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده