نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

حضور ویل اسمیت در اقتباس سینمایی Brilliance

ویل اسمیت بار دیگر در فیلمی علمی تخیلی ایفای نقش خواهد کرد که این فیلم براساس رمان «درخشش» مارکوس ساکی ساخته خواهد شد.

ویل اسمیت از بازیگران همیشه مشغول سینمای هالیوود است و هرساله در چند فیلم سینمایی ایفای نقش می‌کند و فیلم‌های این بازیگر هم معمولاً فروش خوبی در گیشه دارند و این ویژگی، تهیه‌کنندگان هالیوود را برای همکاری با وی ترغیب می‌سازد و تقریباً در اکثر فیلم های علمی تخیلی، وی گزینهٔ اول سازندگان است. زمان زیادی تا اکران فیلم مورد انتظار Gemini Man (جمینی من) باقی نمانده است که خبر حضور ویل اسمیت در فیلمی اقتباسی که براساس رمان علمی تخیلی «درخشش» مارکوس ساکی ساخته خواهد شد، منتشر شده است.

طبق گزارش سایت خبری هالیوود ریپورتر (THR)، ویل اسمیت در اقتباس سینمایی Brilliance (درخشش)، هم به‌عنوان بازیگر و هم به‌عنوان تهیه‌کننده حضور خواهد داشت؛ این فیلم براساس رمان اول از سه‌گانهٔ «درخشش» است که در سال ۲۰۱۳ روی ویترین کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت. ویل اسمیت در این فیلم با دوست قدیمی خود، آکیوا گلدزمن، تهیه‌کننده و فیلمساز معروف هالیوود همکاری خواهد داشت؛ این دو نفر در فیلم‌هایی چون I, Robot (من، ربات) و I Am Legend (من افسانه هستم) با یکدیگر همکاری داشته‌اند که هر دو فیلم در ژانر علمی تخیلی بودند. پیش‌تر در سال ۲۰۱۴ قرار بود کارگردانی اقتباس سینمایی Brilliance را ژولیوس اوناه بر عهده داشته باشد و فیلمنامه را نیز دیو کوپ معروف به رشتهٔ تحریر درآورد و دو شرکت یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) و لجندری پیکچرز (Legendary Pictures) وظیفه ساخت و تولید آن را بر عهده گرفته بودند که البته این پروژه به سرانجام نرسید. طبق گزارش هالیوود ریپورتر، پروژه جدید هنوز در مراحلی ابتدایی بوده و استودیو سازنده آن نیز مشخص نشده است و احتمالاً فیلمنامه‌ای جدید هم نوشته خواهد شد که همگی این موارد در کنار هم بدین معنا است که طرفداران نباید خیلی زود دل خود را برای تماشای این فیلم صابون بزنند.

Will-Smith-I-Am-Legend

فیلم جدید ویل اسمیت، فیلم Gemini Man است که داستان یک مأمور آژانس امنیت ملی با نام هنری با بازی ویل اسمیت را دنبال می‌کند که در آستانه‌ٔ بازنشستگی از طرف سازمان مورد هدف مرگ قرار می‌گیرد. او در ادامه متوجه می‌شود کسی که برای کشتن وی آمده، یک نسخه‌ٔ جوان‌شده و تکامل‌یافته از خودش است که قرار است جایگزین وی در آینده شود. اسمیت در این فیلم دو نقش را بر عهده داشته است. فیلم Gemini Man جدیدترین فیلمی است که انگ لی، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Brokeback Mountain (کوهستان بروکبک)، فیلم Life of Pi (زندگی پای) و فیلم Ride with the Devil (سواری با اهریمن)، وظیفه کارگردانی آن را پس از سال‌ها پیش بردن مراحل پیش‌تولید بر عهده داشته است. ویل اسمیت، مری الیزابت وینستد، کلایو اوون، بندیکت وانگ و لیندا ایمند، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Gemini Man حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. دیوید بنیاف، نویسنده سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت)، وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم اکشن را بر عهده داشته است. فیلم Gemini Man برای اکران در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۲ مهر ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.

ویل اسمیت در این فیلم با دوست قدیمی خود، آکیوا گلدزمن همکاری خواهد داشت؛ این دو نفر در فیلم‌هایی چون I, Robot و I Am Legend با یکدیگر همکاری داشته‌اند

همچنین به‌تازگی اولین تریلر دیگر فیلم مورد انتظار ویل اسمیت، یعنی فیلم Bad Boys For Life (پسران بد برای زندگی) منتشر شد که وی در این فیلم بار دیگر با مارتین لارنس همبازی است. جو پانتولیانو، ونسا هاجنز، الکساندر لودویگ، چارلز ملتون، پاولا نونز، نیکی جم، دی‌جی خالد، جیکوب اسکیپیو و ماسی فورلان، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Bad Boys for Life حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. عادل ال عربی و بلال فلاح، کارگردان فیلم Black (بلک)، وظیفه کارگردانی قسمت جدید مجموعه Bad Boys (پسران بد) را براساس فیلمنامه‌ای از کریس برمنر، بر عهده داشته‌اند. فیلم Bad Boys for Life برای اکران در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۷ دی‌ ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Gizmodo
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده