نویسنده: سجاد پاک آیین
// چهار شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

معرفی بازی موبایل Chessplode؛ شطرنج با سبک جدید

در بازی موبایل Chessplode سبک جدیدی از بازی رومیزی شطرنج را تجربه خواهید کرد. با زومجی همراه باشید.

بازی رومیزی شطرنج یکی از سرگرمی‌های جذاب و فکری در جهان محسوب می‌شود. این بازی مهیج توانسته تعداد کثیری از بازیکنان را مشغول به خود کند و جزو یکی از شاخه‌های ورزشی نیز شناخته شود. در هنر هشتم نیز سازندگان بسیار سراغ ساخت اثری از بازی شطرنج رفته‌اند و سعی کرده‌اند فضای تازه‌ای از این بازی را ارائه دهند. برخی از استودیوها، بازی شطرنج را با همان قوانین جهانی خود عرضه کرده‌اند، برخی نیز این بازی را به صورت مینی‌گیم طراحی کرده‌اند که هدف آن کیش و مات کردن شاه با انجام چند حرکت توسط مهر‌ه‌های موجود در صفحه است. اما سازندگانی نیز در کنار اصول اولیه شطرنج، قوانین جدیدی نیز به بازی اضافه کرده‌اند که تا بتوانند فضایی متفاوت از بازی شطرنج را برای بازیکنان ارائه دهند. با این اوصاف، استودیو Juanma Altamirano بازی موبایل Chessplode را منتشر کرده است که سبک جدید و متفاوتی از بازی شطرنج را برای بازیکنان فراهم کرده است. در این مطلب قصد داریم این بازی اندروید و آیفون را معرفی کنیم.

Chessplode

Chessplode

Chessplode

در این بازی، شطرنج را با یک قانون جدید تجربه می‌کنید

بازی اندروید Chessplode یک اثر در سبک بازیهای رومیزی و فکری است که بازیکن باید با چینش درست مهره‌های شطرنج، شاه رقیب را مات کند. این بازی دارای تمام قوانین اصلی بازی است اما با یک قانون جدید که خود سازندگان در بازی قرار داده‌اند. طبق قانون جدید بازی Chessplode، بازیکن زمانی که مهره‌ای از مهره‌های رقیب را بزند، تمامی مهره‌هایی که به صورت ردیفی افقی و عمودی وجود دارند، از صفحه بازی حذف می‌شوند. لازم به ذکر است، این حذف شامل مهره‌های خود بازیکن نیز می‌شود. تنها زمانی تمامی مهره‌ها حذف نمی‌شوند که شاه در آن ردیف قرار داشته باشد. طبق این اصول هسته اصلی بازی ترسیم شده است و هر مرحله دارای چالش‌های سختی است که بازیکن باید با تمرکز بالا مراحل را انجام دهد.

بازی آیفون Chessplode دارای سه بخش Multiplayer و Levels و Basic Levels است که هرکدام را جداگانه معرفی می‌کنیم. در بخش Multiplayer بازیکنان به صورت آنلاین با یکدیگر بازی شطرنج را به همراه قانون جدید اضافه شده بازی می‌کنند و پس از پیروزی در مسابقه، امتیازات و فعالیت بازیکن در جدول رده‌بندی ثبت می‌شود. بخش Level مراحل چالشی بازی موبایل Chessplode است که بازیکن مینی‌گیم‌های مختلفی از شطرنج را تجربه می‌کند و باید شاه را در هر مرحله مات کند. بخش Basic Levels نیز شبیه بخش Levels است با این تفاوت که بازیکن مینی‌گیم‌های آسان‌تری را تجربه می‌کند تا به خوبی با قانون اضافه شده بازی آشنا شود. همچنین، بازیکنان می‌توانند با یک گوشی، بازی شطرنج را به صورت دونفره با دوستان خود انجام دهد. هر مرحله دارای تعدادی حرکت محدود است که بازیکن باید با توجه به حرکت‌های خود شاه رقیب را کیش و مات کند.

Chessplode

Chessplode

Chessplode

مراحل بازی چالش‌برانگیز و نیازمند به تمرکز بالا هستند

بازی موبایل Chessplode دارای گرافیکی ساده و دوبعدی است؛ فضای ساده بازی موجب شده است بازیکنان تمرکز بیشتری روی بازی شطرنج و نحوه مات کردن شاه داشته باشند. کل محیط بازی به دو رنگ صورتی و آبی است، اما بازیکنان می‌توانند رنگ محیط بازی خود را در بخش تنظیمات تغییر دهند. شایان ذکر است، بخشی به نام Create Levels در بازی تعبیه شده است که بازیکنان می‌توانند مینی‌گیم مد نظر خود را در این بخش بسازند و به صورت آنلاین برای دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارند. همچنین، بازی Chessplode دارای سیستم خرید درون برنامه‌ای است که بازیکنان با پرداخت پول واقعی، می‌توانند تبلیغات داخل بازی را حذف کنند یا حرکت اضافی یا برگشت حرکت مهره برای انجام مراحل خود خریداری کنند.

بازی موبایل Chessplode اثری مهیج و چالش‌برانگیز است که می‌تواند بازیکنان را ساعت‌ها سرگرم خود کند. وجود یک قانون جدید در بازی رومیزی شطرنج موجب شده است بازیکن فضای متفاوت و جدیدی از شطرنج را تجربه کند. این مورد باعث شده است بازی Chessplode جزو بهترین‌ بازی‌های اندروید قرار بگیرد. این اثر هم‌اکنون به صورت رایگان برروی فروشگاه‌های اپ استور و گوگل‌پلی در دسترس قرار دارد. شما می‌توانید از طریق لینک‌های پایین این بازی جذاب را دانلود و تجربه کنید:

دانلود بازی اندروید و آیفون Chessplode
پلی‌استور اپ‌استور


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده