نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۹

بررسی بازی FIFA 20 از دید سایت‌های معتبر دنیا

بازی FIFA 20 در تاریخ ۵ مهر منتشر شد و به همین مناسبت، در این مطلب مروری بر نمره‌های آن خواهیم داشت. 

پس از انتشار بازی PES 2020، بالاخره دو روز پیش دومین بازی فوتبال سال یعنی فیفا 20 هم منتشر شد. الکترونیک آرتز در جدید‌ترین نسخه FIFA، تغییراتی را چه در حالت‌های بازی و چه در گیم‌پلی کلی آن اعمال کرده تا بتواند تجربه‌ای بهتر و جذاب‌تر در مقایسه با نسخه سال گذشته در اختیار طرفداران قرار بدهید. یکی از مهم‌ترین موارد جدید اضافه‌شده به بازی FIFA 20، بخش فوتبال خیابانی یا همان حالت ولتا است. در چند سال گذشته طرفداران زیادی خواستار اضافه‌شدن بخش فوتبال خیابانی به بازی بودند و امسال EA با تمام شدن حالت داستانی Journey تصمیم گرفت تا به‌نوعی ولتا را جایگزین آن کند و در کنار ارائه فوتبال همیشگی در زمین سبز چمن، بخش خیابانی را داشته باشد. 

اما جدا از حالت ولتا، سایر قسمت‌های بازی هم تغییراتی داشته‌اند؛ برای مثال در بخش آلتیمیت شاهد حذف محدودیت زمانی بازی‌های بخش اسکواد بتل هستیم یا حالت مسابقات دوستانه هم به آلتیمیت تیم اضافه شده است که خود شامل حالت‌های جزئی‌تری می‌شود. یا مثلا در بخش کریر بازی موارد جدیدی مثل کنفرانس‌های خبری به بازی اضافه شده‌اند و از حیث گیم‌پلی هم بهبود‌هایی مثل طبیعی‌تر کردن فیزیک توپ، واقعی‌تر کردن نبرد‌های یک در برابر یک بازیکنان و مواردی از این دست را در نسخه جدید فیفا شاهد هستیم. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به نمره‌ها و بررسی بازی فیفا 20 از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم. بررسی اختصاصی زومجی از بازی هم به‌زودی منتشر خواهد شد. 

FIFA 20

  • سازنده و ناشر: الکترونیک آرتز
  • سبک: ورزشی/شبیه‌ساز فوتبال
  • تاریخ انتشار: ۵ مهر
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان، نینتندو سوییچ و پی‌سی

بازی فیفا 20

گیم روولوشن: ۹۰ از ۱۰۰

هرچند گیم‌پلی بازی خیلی تغییر زیادی در مقایسه با فیفا 19 داشته اما در مجموع با بازی بهتری طرف هستیم که یکی از بهترین بازی‌های فوتبالی خواهد بود که تجربه کرده‌اید. ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به بخش‌های کریر و آلتیمیت تیم باعث شده تا این حالت‌ها حتی از قبل هم بهتر شوند و تنوع بالای تیم‌ها و ورزشگاه‌های لایسنس‌شده هم یک بازی کامل را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین حالت ولتا هم یکی از بهترین بخش‌های بازی و بی‌نهایت هیجان‌انگیز و سرگرم‌کننده است. 

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

اضافه شدن بخش ولتا و تغییرات قسمت کریر بازی، باعث شده‌اند تا این نسخه از فیفا به تجربه‌ای تبدیل شود که فقط محدود به آلتیمیت تیم نمی‌شود و سایر قسمت‌هایش هم می‌توانند جذاب باشند. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

فیفا 20 هم مشکل‌دار و هم جذاب است و در نتیجه به همان میزان که از بازی کردنش اذیت خواهید شد به همان میزان هم برای‌تان سرگرم‌کننده خواهد بود. بخش ولتا حالت جالب و دوست‌داشتنی است که به‌عنوان یک تفریح و سرگرمی اوقات خوشی برای‌تان رقم می‌زند و آلتیمیت تیم هم کماکان کیفیت خوب خودش را حفظ کرده است. با اینکه EA امسال بالاخره یادش افتاد که باید نگاهی هم به قسمت کریر بازی داشته باشد ولی این بخش هنوز هم پر از مشکلات مختلف است. 

آی‌جی‌ان: ۷۸ از ۱۰۰

ولتا بخش جدید بسیار خوبی است که به فیفا 20 اضافه شده و هرچند تجربه‌ی کاملا بی‌نقصی هم نیست، اما شدیدا سرگرم‌کننده است و حتی داستان آن هم از داستان حالت Journey بهتر است. جدا از این تغییراتی در گیم‌پلی بازی و مخصوصا سیستم دفاع آن اعمال شده است اما در مجموع با اثری طرف هستیم که کنترل بازیکنان و توپ در آن آنطور که باید روان نیست. در حالت کلی برای افرادی که نتوانند با بخش ولتا ارتباط برقرار کنند، فیفا 20 چندان ویژگی جدیدی مخصوصا برای تجربه آفلاین ارائه نمی‌کند و به همین دلیل هم قرار نیست پیشرفت بزرگی برای مجموعه باشد. 

گیم‌اینفورمر: ۷۵ از ۱۰۰

شاید در حالت کلی این روز‌ها مجموعه فیفا محبوبیت زیادی داشته باشد، ولی فیفا ۲۰ بیش‌تر شبیه به اثری است که مشخص نیست واقعا روی بهبود کدام بخش خود تمرکز کرده است. برای مثل گیم‌پلی بازی کماکان مشکلاتی دارد و حالت آلتیمیت تیم هم با اینکه درگیر‌کننده است، اما کماکان همان تجربه‌ای است که در نسخه‌های قبل هم شاهد بودیم. با نزدیک شدن به نسل بعدی کنسول‌ها، به‌نظر می‌رسد که EA یا از حیث ایده‌های جدید به بن‌بست خورده است یا اینکه دیگر زمان کافی برای بهتر کردن بازی در این نسل ندارد. 

نمره های بازی FIFA 20

نمره های بازی FIFA 20


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده