نویسنده: رضا علمی
// یکشنبه, ۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۲

آبرامز ایده متفاوتی برای فیلم Star Wars: The Last Jedi داشت

جی جی آبرامز، کارگردان فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker، از ایده متفاوت خود نسبت به فیلمی که رایان جانسون کارگردانی آن را بر عهده داشت، سخن گفت.

جی جی آبرامز، کارگردان فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker (جنگ ستارگان: رستاخیز اسکای واکر)، در سخنانی چنین گفت که اگر وی مسئول ساخت فیلم Star Wars: The Last Jedi (جنگ ستارگان: آخرین جدای) بود، فیلمی متفاوت از آنچه را رایان جانسون ساخته است تماشاچیان می‌دیدند. جی جی آبرامز چند سال پیش به مجموعهٔ «جنگ ستارگان» و با کارگردانی فیلم Star Wars: The Force Awakens (جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد) ملحق شد؛ فیلمی که آبرامر عقیده داشت تنها فیلم از شخصیت اسکای واکر خواهد بود که این‌طور نبود. بعد از ساخت این فیلم، لوکاس‌فیلم (Lucasfilm)، نگارش فیلمنامه و کارگردانی فیلم Star Wars: The Last Jedi را از جی جی آبرامز گرفت و به رایان جانسون داد و فیلمی که جانسون ساخت، به کل مسیر متفاوتی را در پیش گرفت.

با نمایش فیلم Star Wars: The Force Awakens، جی جی آبرامز سؤالات زیادی را برای تماشاچیان بی‌پاسخ گذاشت و انتظار می‌رفت در فیلم بعدی این مجموعه برخی از این سؤالات پاسخ داده شوند که این‌طور نشد؛ سؤالاتی از این دست که والدین شخصیت رِی چه کسانی هستند؟ گذشته شخصیت اسنوک چه بوده است؟ لوک چه تصمیمی دارد و در آینده چه خواهد کرد و اینکه شوالیه‌های رِن چه کسانی هستند؟ سؤالاتی که طرفداران فکر می‌کردند در سه‌گانه جدید به آنان پاسخ داده خواهد شد، اما فیلمی که رایان جانسون ساخت، راهش را از فیلم جی جی آبرامز جدا کرده بود و جانسون با تصمیماتی چون مرگ ناگهانی اسنوک، تبدیل کردن لوک به فردی منزوی و اینکه ری اصلاً والدینی ندارد، به‌کل تصورات طرفداران در این موارد را خراب کرد.

J.J. ABRAMS TO WRITE AND DIRECT STAR WARS: EPISODE IX

حال بار دیگر جی جی آبرامز کارگردانی فیلم جدید این مجموعه با عنوان Star Wars: The Rise of Skywalker را بر عهده گرفته است و در این رابطه مصاحبه‌ای با مجلهٔ امپایر داشته که در این مصاحبه به خبرنگار این مجله گفت اگر کارگردان فیلم Star Wars: The Last Jedi بود، داستان چیزی دیگری می‌شد. سخنان وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

هرگز آدمی نبوده‌ام که بخواهم چیزی را اصلاح کنم. اگر کارگردان فیلم Star Wars: The Last Jedi من بودم، این فیلم را طور دیگری می‌ساختم؛ همان‌طور که اگر رایان کارگردان فیلم Star Wars: The Force Awakens بود، داستان را مطابق میل خود روایت می‌کرد. پس از تجربیاتی که با ساخت مجموعه‌های تلویزیونی داشتم، عادت کرده‌ام که داستان و شخصیت‌ها را شخصی خلق می‌کند و بعد اشخاص دیگری آن را ادامه می‌دهند. اگر تصمیم می‌گیرید از پروژه‌ای که خود خلق کرده‌اید کنار بروید و همچنان باور هم دارید که پروژه را به فرد قابل اعتمادی سپرده‌اید، باید به تصمیماتی که بعد گرفته می‌شوند نیز احترام بگذارید و قرار نیست همه‌چیز همان‌طوری باشد که شما پیش‌تر خلق کرده و به تصویر کشیده‌اید و اگر بار دیگر به پروژه بازگشتید، باید نسبت به کارهایی که پیش از شما انجام گرفته، مفتخر باشید.

یکی از سؤالات اساسی که پس از حضور دوباره جی جی آبرامز در مجموعهٔ «جنگ ستارگان» در ذهن همه شکل گرفته، این موضوع است که آیا وی تصمیم دارد برخی جنبه‌های داستانی فیلم Star Wars: The Last Jedi را عوض کند یا کنار بگذارد تا بتواند داستان را در راستانی فیلم Star Wars: The Force Awakens جلو ببرد یا پایبند به آخرین فیلم مجموعه خواهد بود. با توجه به گفته‌های وی که کمی دوپهلو است، باید منتظر ماند و دید نتیجهٔ نهایی کار چه خواهد بود و آبرامز داستانی را که همکارش روایت کرده ادامه خواهد داد یا بیخیال تعریف و تمجید می‌شود و کار خود را می‌کند.

اگر کارگردان فیلم Star Wars: The Last Jedi من بودم، این فیلم را طور دیگری می‌ساختم؛ همان‌طور که اگر رایان کارگردان فیلم Star Wars: The Force Awakens بود، داستان را مطابق میل خود روایت می‌کرد

آخرین فیلم اصلی از مجموعهٔ «جنگ ستارگان» که روی پردهٔ سینما رفت، فیلم Star Wars: The Last Jedi بود که رایان جانسون، کارگردان آثاری همچون فیلم Brick (آجر)، فیلم The Bloom Brothers (برادران بلوم)، فیلم Looper (لوپر) و فیلم Rogue One: A Star Wars Story (یک سرکش: داستانی از جنگ‌های ستاره‌ای)، کارگردانی آن را بر عهده داشت و این فیلم با استقبال بسیار خوب منتقدان و تماشاچیان همراه شد. مارک همیل در نقش لوک اسکای واکر، کری فیشر در نقش ژنرال/شاهزاده لِیا اورگانا، آدام درایور در نقش کایلو رن، دیسی ریدلی در نقش ری، جان بویگا در نقش فین، اسکار آیزاک در نقش پو دامرون، اندی سرکیس در نقش رهبر محفل - اسنوک، لوپیتا نیونگو در نقش ماز کاناتا، دومهنل گیلسون در نقش ژنرال هاکس، آنتونی دنیلز در نقش C-3PO، گوئندولین کریستی در نقش کاپیتان فازما، کلی مری ترن در نقش رز، تیکولورا درن در نقش معاون آدمیرال امیلین هولدو و بنیسیو دل تورو در نقش DJ در این فیلم ایفای نقش کردند و با بودجهٔ ساخت تقریباً ۳۰۰ میلیون دلاری، فروش فوق‌العاده ۱.۳۳۳ میلیارد دلاری در گیشه داشت.

دیزی ریدلی، آدام درایور، جان بویگا، اسکار آیزاک، مارک همیل، کری فیشر، آنتونی دنیلز، بیلی دی ویلیامز، دامنل گلیسون، لوپیتا نیونگو، کلی مری ترن، جوناس سوآتامو، بیلی لورد، کری راسل، نائومی آکی، ریچارد ای گرانت و دامینیک مانهن از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Star Wars: The Rise of Skywalker به کارگردانی جی جی آبرامز، برای اکران در تاریخ ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ (۲۹ آذر ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده