نویسنده: رضا علمی
// شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۴

اندرو اسکات بازیگر اصلی سریال Ripley خواهد بود

شبکه شوتایم پس از خرید حق امتیاز ساخت اقتباسی تلویزیونی از رمان «آقای ریپلی بااستعداد»، اندرو اسکات را به‌عنوان بازیگر اصلی این مجموعه انتخاب کرد.

در ماه آوریل بود که شبکه شوتایم در مزایده برگزارشده برای فروش حق امتیاز ساخت اقتباسی تلویزیونی از رمان معروف «آقای ریپلی بااستعداد» پاتریشیا های اسمیت، برنده شد و حال جدیدترین خبر در رابطه با ساخت این مجموعه، انتخاب اندرو اسکات برای ایفای نقش اصلی آن است. اندرو اسکات، بازیگر انگلیسی که اصالتاً اهل ایرلند است، با نقش‌آفرینی در نقش شخصیت جیمز موریارتی در سریال Sherlock (شرلوک) مشهور شد.

داستان سریال Ripley در دهه ۶۰ میلادی روایت می‌شود و در مورد کلاهبرداری معروف است که فردی پولدار وی را استخدام می‌کند تا به کشور ایتالیا سفر کند و پسر خانه به‌دوش و سرگردان این شخص پولدار را راضی سازد تا به خانه بازگردد

طبق گزارش جدید، شبکه شوتایم سفارش ساخت هشت قسمت از سریال Ripley (ریپلی) را داده است و نگارش فیلمنامه و همچنین کارگردانی این پروژه نیز بر عهده استیون زایلیان، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده، کارگردان و تدوین‌گر آمریکایی ارمنی‌تبار و معروف سینمای هالیوود است؛ او برای فیلمنامه فیلم Schindler's List (فهرست شیندلر) موفق به دریافت جوایز مختلفی از جمله اسکار، گلدن گلاب و بفتا شد. در کارنامه این نویسنده نگارش فیلمنامه آثاری ماندگاری چون Mission: Impossible (مأموریت: غیرممکن)، Hannibal (هانیبال)، Gangs of New York (دارودسته‌‌های نیویورکی)، All The King's Men (تمام مردان پادشاه)، American Gangster (گانگستر آمریکایی)، The Girl with the Dragon Tattoo (دختری با خالکوبی اژدها) و فیلم بسیار مورد انتظار The Irishman (مرد ایرلندی) دیده می‌شود. آخرین فیلمنامه زایلیان فیلم The Irishman مارتین اسکورسیزی است که در این فیلم بازیگرانی چون رابرت دنیرو در نقش فرانک شیرن (مرد ایرلندی)، ال پاچینو در نقش جیمی هوفا، جو پشی در نقش راسل بوفالینو، بابی کاناواله در نقش فیلکس دیتولیو (اسکینی ریزر)، هاروی کیتل در نقش آنجلو برونو، استیفن گراهام در نقش آنتونی پروونزانو (تونی پرو)، کاترین ناردوچی در نقش کری بوفالینو، دومینیک لامباردوتزی در نقش آنتونی سالرنو (فت تونی)، آنا پاکوین در نقش پگی شیرن، سباستین مانیکالکو در نقش جو گالو (جو دیوانه) و ری رومانو در نقش بیل بوفالینو حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌‌اند؛ فیلمی که امتیاز فوق‌العاده ۹۲ را از بین ۲۲ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک دریافت کرده و سایت راتن تومیتوز نیز تا این لحظه امتیاز ۱۰۰ را به این فیلم داده است.

Andrew Scott

داستان سریال Ripley در دهه ۶۰ میلادی روایت می‌شود و در مورد کلاهبرداری معروف است که فردی پولدار وی را استخدام می‌کند تا به کشور ایتالیا سفر کند و پسر خانه به‌دوش و سرگردان این شخص پولدار را راضی سازد تا به خانه بازگردد.

گری لوین، رئیس بخش سرگرمی شبکه شوتایم در مورد همکاری با استیون زایلیان چنین گفت:

از اینکه فیلمسازی درجه یک و نخبه چون استیون زایلیان را برای نگارش یکی از داستان‌های حماسی مجموعه «تام رایلی» در پروژه داریم، بسیار هیجان‌زده‌ایم. همچنین حضور اندرو اسکات که کاریزمایی بی‌نهایت دارد و همیشه در نقش اصلی خوش درخشیده، سبب می‌شود از موفقیت و خاص بودن این سریال مطمئن شویم.

شارون لوی ناظر پروژه ساخت سریال Ripley است و وی در کنار استیون زایلیان، گرت بش، فیلیپ کیل، گایمن کسدی و بن فورکنر، تهیه‌کنندگی اجرایی پروژه را بر عهده دارند.

رمان جنایی و روانشناسانه‌ای «آقای ریپلی بااستعداد» در سال ۱۹۵۵ در ایالات متحده آمریکا منتشر شده است؛ این رمان اولین داستان از پنج‌گانه‌ای است که شخصیت اصلی‌اش تام ریپلی است. رمان «آقای ریپلی بااستعداد» در سال ۱۹۵۶ نامزد دریافت جایزهٔ ادگار آلن پو (به افتخار نویسنده معروف، ادگار آلن پو، به بهترین آثاری که در سال قبل در قالب رمان رازآلود و غیرتخیلی، برنامه تلویزیونی، فیلم یا تئاتر تولید یا منتشرشده، اهدا می‌شود) شد.

جدیدترین نقش‌آفرینی اندرو اسکات مربوط به فیلم 1917 می‌شود که وی در این فیلم با بازیگرانی چون جرج مکای، دین-چارلز چپمن، بندیکت کامبربچ، کالین فرث، مارک استرانگ، ریچارد مدن، دنیل میز، آدریان اسکاربورو، جیمی پارک و جرج ورال همبازی است. وظیفه کارگردانی این فیلم با موضوع جنگ جهانی اول بر عهده سم مندس، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم American Beauty (زیبای آمریکایی)، فیلم Revolutionary Road (جاده انقلابی)، فیلم Skyfall (اسکای‌فال) و فیلم Spectre (اسپکتر) بوده که علاوه بر کارگردانی، او به‌همراه کریستی ویلسون وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم را نیز بر عهده داشته است. همچنین استیون اسپیلبرگ نیز به‌عنوان تهیه کننده در فیلم 1917 حضور دارد.

فیلم 1917 برای اکران در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۹ (۴ دی ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده