// شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵

معرفی بازی موبایل Detention؛ اسرار هولناک یتیم‌خانه تایوانی

Detention یکی از بهترین آثار ترسناک آسیایی است که با فرهنگ و رسوم تایوانی دوران حکومت نظامی دهه ۶۰ را به نمایش می‌گذارد.

بازی موبایل Detention ساخته جذابی از استودیو Red Candle Games است که طرفداران ژانر ترس نباید آن را از دست بدهند. این بازی اندروید در سبک ماجراجویی شما را وارد یتیم‌‌خانه‌ای می‌کند که گویا اتفاقات وحشتناکی در آن رخ داده است و شما به‌عنوان چندین شخصیت به آن وارد می‌شوید و قصد برملا کردن تمام ماجراها را دارید. بازی در دهه ۱۹۶۰ جریان دارد و کشور آسیای شرقی تایوان در متن این ماجرا قرار دارد.

بازی آیفون Detention بعد از آنکه موفقیت زیادی در پی سی کسب کرد، حال پا به پلتفرم موبایل گذاشته است و علاقه‌مندان می‌توانند یکی از بهترین‌های ژانر ترس را با گیم‌پلی اشاره و کلیک تجربه کنند. این بازی تحت تاثیر فرهنگ آسیای شرقی و مکتب‌های تائوئیسم و بودایی عرضه شده است و شرایط حکومت نظامی دهه ۱۹۶۰ را در منطقه‌ای در تایوان به تصویر می‌کشد. مکانیسم ساده بازی نشان می‌دهد که تنها هدف سازندگان وارد کردن بازیکن به ماجراهای ترسناک خودش است و قرار نیست چالش زیادی در زمینه گیم‌پلی تجربه کنید. ترس را از ته دل تجربه خواهید کرد و علاقه‌مندان به راهروهای ترسناک و ترس روانشناختی قطعا از گشت و گذار در این بازی پشیمان نخواهند شد. کنترل تمامی شخصیت‌های بازی برعهده شما است و همه آن‌ها درواقع افرادی هستند که قصد دارند با همکاری همدیگر سر از اتفاقات اسرارآمیز درآورند. این هدف تاوان سنگینی برای آن‌ها دارد و اتاق‌هایی همراه با اتفاقات ماورالطبیعه انتظار آن‌ها را می‌کشد. گرافیک منحصربه‌فرد بازی هم کمک می‌کند که بافت خاصی را در هیولاها ببینیم و ترس واقعی برای دوست‌دارانش فراهم شود. عناصر مذهبی خاص آسیای شرقی و رسومی را که در خانه‌های آن‌ها جریان دارد می‌بینیم و یادداشت‌ها هم کمک می‌کند که اطلاعات زیادی به بازیکن منتقل شود. جو ترسناکی را حتی در بیرون از یتیم‌‌خانه حس خواهید کرد و توصیه می‌شود که با هدفون و در فضایی تاریک لذت نهایی بازی را تجربه کنید. بازی چندزبانه است و با تنظیم آن روی گزینه ژاپنی می‌توانید حس و حال دوبلورهای با حس و حال آن‌ها را تجربه کنید.

Detention

موسیقی متن بازی Detention به‌صورت اختصاصی تهیه شده است و از ساز آسیایی و تلفیقی از راک تشکیل می‌شود. صداگذاری‌ها عالی است و گویا ادبیات، فیلم و موسیقی دهه ۶۰ تایوانی در روح آن دمیده شده است. بازی را می‌توانید به‌صورت تک‌نفره تجربه کنید و برای کنترل شخصیت‌ها روی صفحه آیکون‌هایی پدیدار می‌شود و با گرفتن طرفین صفحه‌نمایش هم شخصیت شما به چپ و راست حرکت می‌کند. این روند را در اکثر بازی‌های این سبک دیده بودیم و یکی از بهترین‌های موبایل را خلق کرده‌اند. بازی از هنر نهایت استفاده را کرده است و داستان گویی دیوانه‌وار ژاپنی‌ها کاملا در آن دیده می‌شود. اتفاقات ماورالطبیعه بازی ریشه در خیالات دارد و کارشناسان برای همین اینجا هستند تا متوجه جریانات اصلی شوند.

بازی Detention تحت تاثیر فرهنگ آسیای شرقی و مکتب تائوئیسم و بودایی عرضه شده است و در تار و پود آن مشاهده می‌شود

نقدهای مثبت بازی Detention نشان‌دهنده ارزش بالایی است که به این اثر موبایلی داده‌اند و بازسازی سازندگان از نسخه پی سی به‌ بهترین شکل بوده است. این بازی در سال ۲۰۱۷ جوایز متعددی کسب کرده است و استودیو Red Candle Games به‌واسطه آن نامی برای خودش دست و پا کرده است. محیط و ترکیب رنگی بازی مدام تغییر می‌کند و نورپردازی‌ها واقعی دیده می‌شوند. حتی گاهی اوقات وارد فضای شادی می‌شوید و رویاهای شخصیت‌ها را دنبال می‌کنید. المان‌های محیطی تاثیر زیادی در تجربه شما دارند و نباید از خواندن یاداشت‌‌ها و پی‌ بردن به ماجراها شانه خالی کنید. تصاویر بازی ثابت هستند و با عدم موفقیت شما در حل یک پازل راهنمایی‌های کوچکی داده می‌شود. نمادهای تایوانی یکی از بهترین بخش‌های بازی است و روح عجیبی به پازل‌ها و معماها می‌دهد.

Detention

گرافیک منحصربه‌فرد بازی جو ترسناکی را ایجاد می‌کند و موسیقی هم با الهام از ادبیات تایوانی مثل روحی نادیدنی در بطن آن دمیده شده است

تفاوتی که بازی Detention با دیگر آثار هنری مشابه دارد در ترسناک بودن و غافلگیری لحظات خاص آن است. هر لحظه فضای آرام بازی دچار تنش می‌شود و موجودی ترسناک شما را درگیر یک جامپ‌ اسکر حسابی می‌کند. بازی در عمیق‌ترین بخش خودش غم‌انگیز است و سرنوشت کودکانی که در این یتیم‌ خانه بوده‌اند بسیار تلخ بوده است. اگر از گذشته اطلاعی ندارید و تاریخ تایوان را نخوانده‌اید، دل آزرده خواهید شد و اگر هم قبلا ماجراها را شنیده‌اید، تجربه‌ای شیرین و لذت‌بخش در انتظارتان است. طرفداران می‌توانند تجربه نزدیکی نسبت به نسخه کامپیوتری داشته باشند و اگر سیستم خوب و کافی برای تجربه آن را نداشته‌اید، اکنون فرصت مناسبی است که این بازی خارق‌العاده را به گوشی خود دعوت کنید. هر روز می‌توانید با مراجعه به صفحه بهترین بازی های اندروید و آیفون، از آثار شاخص روز، هفته و ماه باخبر شوید و بنا به سلیقه‌ خودتان بهترین آثار را تجربه کنید.

بازی Detention از جنبه‌های مختلف عملکرد بی‌نظیری دارد و یکی از بهترین‌های این ماه است. کنترل اشاره و کلیک به ساده‌ترین شکل ممکن شما را در ارتباط با شخصیت‌ها قرار می‌دهد و گویا سازندگان هم تنها هدف‌شان این است که ماجراهای Detention بیش از هرچیزی توجه مخاطبش را جلب کند. بازی چندزبانه است و علاقه‌مندان می‌توانند نسخه ژاپنی را با حس و حال واقعی‌تری تجربه کنند. بازی را می‌توانید از پلی‌استور و اپ‌استور برای سیستم‌عامل اندروید و iOS دریافت کنید. گیم‌پلی کوتاهی از معرفی بازی را هم می‌توانید در ادامه مشاهده و دانلود کنید.

دانلود از آپارات

دانلود بازی Detention


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده