نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۲۷

پلی استیشن فروشگاه جدیدی برای سخت افزار و بازی‌ها در امریکا راه‌اندازی کرد

پلی‌استیشن فروشگاهی در امریکا برای سخت‌افزار، لوازم جانبی و نسخه فیزیکی بازی‌ها راه‌اندازی کرده که هزینه‌ی ارسال محصولات آن برای کاربران پلی‌استیشن پلاس رایگان است.

در قرن ۲۱ همچنان امکان به وجود آمدن مشکل برای فروشگاه‌های فیزیکی وجود دارد، اما خرده‌فروشی‌های آنلاین پرقدرت‌تر از همیشه به کارشان ادامه می‌دهند. همین دیروز، کمپانی سونی فروشگاه جدیدی را راه‌اندازی کرد که نسخه‌ی فیزیکی بازی‌های پلی استیشن 4 را در کنار سخت‌افزار و لوازم جانبی این کنسول به‌طور مستقیم در دسترس مشتریان امریکایی قرار می‌دهد. باید توجه داشته باشید که این فروشگاه صرفاً برای فروش محصولات فیزیکی است و بازیکنان همچنان می‌توانند نسخه‌ی دیجیتالی بازی‌ها را از فروشگاه پلی استیشن خریداری کنند.

درحال‌حاضر قیمت محصولات این فروشگاه تازه تقریباً مشابه سایر خرده‌فروشی‌های آنلاین است. برای مثال، بازی Days Gone در این فروشگاه با قیمت ۳۹.۹۹ دلار قابل تهیه است و این بازی در فروشگاه آمازون با برچسب قیمتی ۳۶.۹۳ دلار به فروش می‌رسد. بااین‌حال، اعضای سرویس پلی استیشن پلاس می‌توانند با حساب کاربری خود وارد این فروشگاه شوند و بدون پرداخت هزینه‌ی حمل‌ونقل محصولات خریداری شده را دریافت کنند که این مورد به کاهش اختلاف جزئی قیمت محصولات فروشگاه با سایر خرده‌فروشی‌ها کمک می‌کند.

علاوه‌بر این، از آن‌جایی‌که بازیکنان محصولات مورد نیازشان را مستقیماً از سونی خریداری می‌کنند، احتمالاً با قیمت‌های مناسب‌تری روبه‌رو می‌شوند. اگرچه درحال‌حاضر چنین موردی در فروشگاه قابل مشاهده نیست، اما احتمالاً در آینده شاهد تخفیف‌های ویژه‌ای برای بازی‌ها و لوازم جانبی این فروشگاه خواهیم بود. پلی استیشن با انتشار توییتی درباره‌ی این فروشگاه اظهار داشت:

درحال‌حاضر فروشگاه تازه‌ی ما در دسترس قرار گرفته است. بازیکنان با مراجعه به این فروشگاه می‌توانند سخت‌افزار و نرم‌افزارهای پلی‌استیشن را مستقیماً از منبع اصلی خریداری کنند.

بازی‌های اولیه‌ی ارائه شده در این فروشگاه به‌هیچ‌وجه کامل نیست. درحال‌حاضر تنها ۱۸ بازی برای فروش در این فروشگاه وجود دارد، اما بااین‌حال کمپانی سونی برای «گسترش» آن در آینده برنامه‌ریزی کرده است.

بسیاری از طرفداران مشتاق هستند که بدانند این گسترش در خصوص کنسول پلی استیشن 5 به چه معنایی خواهد بود. کمپانی سونی ممکن است جسورانه عمل کند و عرضه‌ی کنسول Playstation 5 در سایر خرده‌فروشی‌ها را محدود کند. این امر باعث افزایش اهمیت و دیده شدن فروشگاه می‌شود، اما از نظر تجاری چندان به نفع سونی نخواهد بود. البته امکان اینکه این فروشگاه نقش یک فروشگاه اضافی برای خریداران را بازی کند، وجود دارد و بر این اساس باید صبر کنیم و ببینیم این فروشگاه در آینده چگونه عمل می‌کند.

به‌هرشکل، راه‌اندازی چنین فروشگاهی برای مشتریان امریکایی بسیار جالب است. کمپانی نینتندو از مدت‌ها پیش انواع کالاهای فیزیکی را در فروشگاه خود عرضه می‌کند و ظاهرا سونی مسیر مشابهی را در پیش گرفته است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از این فروشگاه به وبلاگ پلی‌استیشن مراجعه کنید و در این میان فراموش نکنید که نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده