// جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

سازنده Contra: Rogue Corps از احتمال ساخت نسخه دوبعدی کنترا خبر داد

پس از انتشار بازی Contra: Rogue Corps، تهیه کننده این اثر از احتمال ساخت نسخه جدید مجموعه Contra به‌‌صورت دو بعدی، اما با نوآوری بیشتر خبر داد.

پس از گذشت ۸ سال از انتشار بازی Hard Corps: Uprising، شرکت کونامی تصمیم گرفت مجددا مجموعه Contra را زنده کند. درحالی که طرفداران سبک دو بعدی این مجموعه می‌توانند اوقات خود را در بازی Contra Anniversary Collection سپری کنند، انتشار بازی Contra: Rogue Corps این مجموعه را وارد حال و هوای جدید و سه بعدی کرد و باعث شد طرفداران این حالت از بازی‌ها نیز به سمت مجموعه کنترا جذب شوند. البته بسیاری از هواداران این مجموعه محبوب و قدیمی خواهان ساخت نسخه‌های بیشتری از آن به‌صورت دو بعدی هستند. درحالی که بازی Contra: Rogue Corps خواسته‌ی آنان را برآورده نمی‌کند، طبق جدیدترین اخبار بازی، تهیه‌کننده بازی در مصاحبه‌ای که با وب‌سایت دوال‌شاکرز داشته است، احتمال ساخت نسخه‌ای دو بعدی از این مجموعه را منتفی نمی‌داند.

contra

این صحبت‌ها توسط نوبویا ناکازاتو، بیان شده است؛ تولید‌کننده‌ای که سابقه کارگردانی بازی‌هایی را مانند Contra III: The Alien Wars و Rocket Knight Adventures در کارنامه خود دارد. از آن‌جایی که وی تجربه‌ی ساخت بازی‌های این سری را به‌صورت دو بعدی و سه بعدی دارد، گفته است که احتمال ساخت نسخه‌ی دو بعدی جدیدی از مجموعه Contra دور از احتمال نیست، اما شرکت Konami باید در ساخت آن نوآوری لازم و کافی را به خرج دهد تا تنها شاهد یک بازسازی گرافیکی نباشیم. بخش‌هایی از صحبت‌های وی را در زیر مطالعه می‌کنید:

من عاشق بازی دو بعدی هستم و حال و هوای خاصی که به مخاطب منتقل می‌کند، اما اینکه بخواهیم تنها با بهبود بافت‌های گرافیکی و بازسازی آن‌ها یا اضافه کردن محتوایی جدید به این هدف برسیم، از نظر من خوب و کافی نیست. به نظر من باید نوآوری به خرج داد و بخش‌هایی از ژانر را تغییر داد. تنها در این صورت من می‌توانم روی ساخت یک بازی جدید از این سری به‌‌صورت دو بعدی کار کنم.

اگرچه هنوز بازی جدیدی از این سری در دست ساخت نیست، اما همین که شاهد مخالفتی از سوی این تهیه‌کننده یا شرکت کونامی در این راستا نیستیم، می‌توان امیدوار بود. بازی Contra: Rogue Corps سه روز پیش در تاریخ ۲۳ ماه سپتامبر (دوم مهر ماه) برای پی سی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و نینتندو سوییچ منتشر شد.

نظر شما چیست؟ آیا شاهد یک نسخه‌ی جدید دو بعدی از مجموعه کنترا خواهیم بود؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده