معرفی شخصیت کاپیتان بریتین، برایان بردک

معرفی شخصیت کاپیتان بریتین، برایان بردک

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۹

در این قسمت از سری مقالات معرفی شخصیت‌های کمیکی، به سراغ اولین قهرمان کشور بریتانیا در دنیای پرطرفدار مارول کامیکس رفتیم که برایان بردک یا همان کاپیتان بریتین نام دارد.

برایان برَدِک توسط مرلین انتخاب و تبدیل به فردی به نام کاپیتان بریتین شد؛ محافظ بریتانیا کبیر و همچنین تمام دنیاها (دنیاهای تکی، مولتی ورس، مگا ورس، ابعاد مختلف جیبی و جایگزین و همچنین قلمروها). او عضو اصلی، بنیان‌گذار و رهبر گروه Excalibur محسوب می‌شود و برادر دو قلوی یکی از اعضای تیم مردان ایکس یعنی «سایلاک» است. سایلاک در گذشته یکی از ماموران سازمان MI:13 بود که در حال حاضر به‌عنوان یکی از اعضای ارتش کاپیتان بریتین به فعالیت می‌پردازد. کاپیتان بریتین یک شخصیت قهرمانی محسوب می‌شود که در کتاب‌های کمیکی که توسط شرکت مارول کامیکس منتشر می‌شود، حضور پیدا می‌کند.

این شخصیت توسط نویسنده‌هایی به نام کریس کلیرمونت و همچنین طراحی به نام هرب تریمپ خلق شده است. او برای اولین‌بار در قسمت اول سری کتاب کمیک Captain Britain Weekly که در ماه اکتبر سال ۱۹۷۶ منتشر شده بود، ظاهر شد. شخصیت کاپیتان بریتین در ابتدا منحصرا برای بازار کمیک‌های کشور انگلیس در نظر گرفته شده بود و تنها قرار بود کتاب‌های او در همین کشور منتشر شود. اما او به خاطر قدرت‌های خارق‌العاده‌ای که توسط جادوگر افسانه‌ای به نام مرلین به دست آورده بود و همچنین دختری که با نام «روما» داشت، محبوبیت زیادی به دست آورد و کتاب‌های او در سرتاسر دنیا پخش شد.

captain britain - کاپیتان بریتین - مارول کامیکس - marvel comics

برایان بردک در یک شهر انگلیسی عجیب و البته کوچکی به نام مالدون که در اسکس قرار داشت، به دنیا آمد. او تا مدت زیادی، زندگی بسیار آرامی را درکنار خانواده خود سپری کرد. او دو خواهر و برادر داشت که اسم برادر بزرگتر او «جیمی بردک» بود و خواهر دو قلویش هم «بتسی بردک» نام داشت. برایان بعد از حادثه‌ای که در طی آن پدر و مادر خود را از دست داد، خانه و خانواده خود را ترک کرد تا در دانشگاه تیمز که در شهر لندن قرار داشت، درس خود را ادامه دهد. اینگونه نشان داده شده بود که پدر و مادر برایان در طی یک حادثه آزمایشگاهی جان خود را از دست دادن اما آن‌ها در اصل به دست رایانه‌ای که پدر برایان یعنی «جیمز بردک» ساخته بود و احساس و ادراک داشت، به قتل رسیدند. برایان در طی یکی از تعطیلات بین ترمی که داشت، کاری را در مرکز تحقیقات هسته‌ای به نام دارک مور، آغاز کرد.

در طی مدت زمانی‌که برایان در دارک مور کار می‌کرد، این مرکز تحقیقاتی مورد حمله شخصیت شروری به نام «ریور» قرار گرفت. او در نظر داشت که در طی این حمله، دانشمندانی را که در این مرکز هستند، برباید و آن‌ها را به کشورها و دیکتاتوری‌های مختلف بفروشد. برایان بلافاصله از آن‌جا فرار کرد و روی موتور سیکلت خود پرید تا کمک به آن‌جا بیاورد. اما ریور متوجه شد و درون جاده به‌دنبال برایان افتاد؛ ریور قصد داشت تا کاری کند که مقامات تصور کنند که این دانشمندان در طی حادثه راکتوری جان خود را از دست داده‌اند. زمانی‌که برایان در حال فرار کردن بود، از بالای یک صخره به پایین سقوط کرد و به‌شدت هم زخمی شد و فاصله زیادی با مرگ نداشت. اما مدت زیادی طول نکشید که به هوش آمد و تصویر چهره یک جادوگر به نام مرلین و همچنین دختر او به نام روما (خود را با لقب بانوی آسمان‌های شمالی خطاب می‌کرد)، روبه‌رو شد.

او در ابتدا به‌صورت اختصاصی برای کشور انگلستان خلق شده بود و برخلاف شخصیت‌های دیگر مانند اسپایدرمن، خالق‌های این کاراکتر به‌طور دقیق مشخص نیستند

این دو فرد جادویی به برایان فرصتی را ارائه کردند که بتواند جان خود را نجات دهد. زمانی‌که ریور و مردان او دیگر فاصله‌ای تا کشتن برایان و تمام کردن کار او نداشتند، این دو جادوگر دست به کار شدند و فرصتی را در اختیار برایان قرار دادند تا بین Amulet of Right (طلسم راستی) و همچنین Sword of Might (شمشیر قدرت)، یکی را انتخاب کند. از آنجایی که برایان تصور می‌کرد که خیلی اهل مبارزه نیست، به همین دلیل طلسم را برگزید و در فاصله بسیار کمی تبدیل به کاپیتان بریتین شد. به همین ترتیب توانست به‌راحتی افراد ریور را شکست دهد. ریور خیلی زود شمشیر را گرفت و مانند برایان توانست تبدیل به چیز دیگری شود. اما با این وجود، برایان باز هم توانست او را شکست دهد و به کمک دانشمندان دارک مور برود. به همین دلیل از همان زمان به بعد، برایان هر وقت که نیاز داشت تا تبدیل به کاپیتان بریتین شود، یک بار Amulet of Right را لمس می‌کرد.

القاب و اسامی مستعار: بریتانیک، برایان بردک، بلک بیشاپ، لاین هارت آوالن، کاپیتان بریتین ۶۱۶، پادشاه دنیای دیگر، مرلینسون، کاپیتان واکاندا، بی، Custodian، فست باک، جانگل من و غیره.

تیم‌ها: انتقام جویان، آکادمی بردک، ارتش کاپیتان بریتین، قهرمانان اروپا، اکس کالیبر، کلاب هل فایر، European Defense Initiative، الومیناتی، MI:13، شیلد، انتقام جویان پنهان، وی-لاک‌ها، مردان ایکس و غیره.

متحدان: ادم کراون، البین، الیسون دابل، الیستر استوارت، بیست، بن گالاگر، بلک نایت، بلک پنتر، بلید، بلیزینگ اسکال، بریز جیمز، کاپیتان آمریکا، کاپیتان میدلندز، کاپیتان اسپین، کاپیتان یو.کی، کلوسوس، کامپیوتر گراهام، کورتنی راس، دای توماس، دارک انجل، دزلر، ددپول، دیفنسر، دیجی تک، دکتر کروکدیل و غیره.

دشمنان: افتر مث، ارکید، اساسین ۸، استرا، بابا یاگا، بارون بلاد، بارون هلمت زیمو، بش، بلک بارون، بلک هارت، بادی بگ، چاینا دال، کلونل عبدالرحمن، کوتر، کورمک، دیمن مستر، درک پتری، دکتر کروکدیل، دکتر دووم، دکتر سین، دراکولا، فادر، فرانکلین ریچاردز، گیت کرشر، گریو ماس، هورد، هالک، هیومن تورچ و غیره.

captain britain - کاپیتان بریتین - مارول کامیکس - marvel comics

همان‌طور که در ابتدای متن هم به آن اشاره شد، این شخصیت توسط نویسنده‌هایی به نام کریس کلیرمونت و همچنین طراحی به نام هرب تریمپ خلق شده است. او برای اولین‌بار در قسمت اول سری کتاب کمیک Captain Britain Weekly که در ماه اکتبر سال ۱۹۷۶ منتشر شده بود، ظاهر شد. در کتاب‌های کمیک، تاریخ تولد این شخصیت ۲۳ آوریل سال ۱۹۵۶ ذکر شده است. کاپیتان بریتین در ۱۶۷۹ کتاب کمیک ظاهر شده که تنها در قسمت اول سری کتاب کمیک Hulk Comic، قسمت ۳۸۸ سری کتاب کمیک Marvel Super-Heroes به نام Graveyard Shift و قسمت اول سری کتاب کمیک Captain Britain and MI:13 : Secret Invasion به نام Captain Britain and MI:13 : Secret Invasion جان خود را از دست داده است.

captain britain - کاپیتان بریتین - مارول کامیکس - marvel comics

  • روزهای اولیه:

برایان که بعد از تبدیل شدن به کاپیتان بریتین هنوز با آن آشنا نشده بود و غریبی می‌کرد، اما باز هم دست دانشگاه خود را ادامه داد. او علاوه‌بر اینکه با درس‌های خود دست‌وپنجه نرم می‌کرد، باید در آنِ واحد در دنیای مبارزه با جرم و جنایت هم حضور پیدا می‌کرد و به مبارزه می‌پرداخت. بعد از اینکه او چندین سرقت بانکی را متوقف کرد و چند عملیات مختلف را با موفقیت انجام داد، توانست با ثبات و اعتماد به نفس بیشتری به فعالیت خود ادامه دهد. به همین ترتیب او لقب «اولین ابرقهرمان بریتانیا» را به دست آورد. همان‌طور که انتظار می‌رفت، او خیلی زود مورد توجه اولین دشمن قدرتمند خود به نام «هریکین» قرار گرفت. هریکین قدرت خود را از طرف دشمنان مرلین یعنی «ندرگادها» دریافت می‌کرد و برایان اصلا از این موضوع خبری نداشت. بعد از چند بار تلاش ناموفق در جهت شکست دادن هریکین، برایان بالاخره توانست او را شکست دهد.

  • STRIKE:

نیروهای پلیس، به‌خصوص یکی از آن‌ها به نام «دای توماس» که یک نوع ضد ابرقهرمان محسوب می‌شد، اصلا کارهای برایان در قالب کاپیتان بریتین را نمی‌پسندید و از این موضوع که قهرمانان اصلا در کشور بریتانیا فعالیت کنند، به‌طور کلی متنفر بود. هنوز مدت زیادی از تبدیل شدن برایان به کاپیتان بریتین نگذشته بود که او متوجه شد که پدر و مادرش به آن روشی که تا به آن زمان فکر می‌کرد، کشته نشده بودند؛ بلکه توسط رایان با ادراک و با احساس خود یعنی Mastermind به قتل رسیده بودند. کاپیتان بریتین در ادامه کار خود درکنار قهرمانان و همچنین سازمان‌های مختلفی مانند کاپیتان آمریکا، شیلد و معادل انگلیسی آن یعنی STRIKE فعالیت کرد. برایان همچنین با دشمن اصلی کاپیتان آمریکا یعنی رد اسکال هم مبارزه کرده است.

برایان در طی مدت فعالیت خود، برخوردهای زیادی با سازمان استرایک داشت؛ آژانسی که بعدها، خواهرش با آن ارتباط برقرار کرد و تعاملاتی با آن‌ها داشت. بااین‌حال، بعد از گذشت مدتی، سازمان جنایتکار «ویکسن» به این آژانس نفوذ کرد و کارهایی در این سازمان انجام داد که درنهایت منجر به منحل شدن آن شد. یک بار، زمانی‌که برایان برای جراحت‌های بسیار زیاد خود تحت مراقبت سازمان استرایک قرار داشت، توسط مرلین به یک قلمرو دیگر برده شد. مرلین در این قلمرو، چوب مخصوص برایان را تبدیل به Star Sceptre کرد. همین اتفاق باعث شد تا قدرت بیشتری نسبت به قبل به آن اعطا شود.

همین چوب و ابزار جدید انرژی فوق‌العاده زیاد درون برایان و همچنین قدرت‌های خاصی را که در او وجود داشت، به همان شکل سابق نگه داشت، اما علاوه‌بر تمام آن‌ها، به او کمک کرد که پرواز کند. بعدها برایان تحصیل خود را در خارج از کشور یعنی در دانشگاه امپایر استیت آغاز کرد؛ جایی که با پیتر پارکر هم‌اتاقی شده بود. بااین‌حال، مدت زیادی طول نکشید که پیتر پارکر به این موضوع پی برد که این هم‌اتاقی انگلیسی‌اش، درواقع همان قهرمان انگلیسی‌ای محسوب می‌شود که در منهتن ظاهر شده است. البته لازم به ذکر است که برایان در این برهه زمانی اصلا از هویت جایگزین و ابرقهرمانی پیتر خبر نداشت.

captain britain

  • مولتی ورس:

زمانی‌که کاپیتان بریتین در راه برگشت خود از آمریکا بود، از لحاظ روحی و ذهنی توسط ندرگادها مورد حمله قرار گرفت. همین حملات باعث شد تا او از درون هواپیمایی که در آن قرار داشت، به بیرون بپرد و برای مدت نامشخصی به‌طور کامل پنهان شود. درنهایت بعد از گذشت مدتی، مشخص شد که او به‌عنوان یک راهب و تارک دنیا، در کورنول در حال زندگی کردن است. اما شرایط به همین منوال نگذشت و مرلین بالاخره بلک نایت را به سراغ او فرستاد تا نماینده‌اش را پیدا کند اما برایان دچار فراموشی شده بود. به همین ترتیب، مرلین به او دستور داد که «نکرومون» را پیدا کند و بلافاصله شکستش دهد. زیرا او و ارتشی که تشکیل داده بود، به‌دنبال راهی برای حمله به Otherworld یا دنیای دیگر بودند. در آن دوران فقط دژ کملوت بود که مانع آن‌ها محسوب می‌شد.

مدت کوتاهی بعد از این ماجراها، کاپیتان بریتین توسط فردی به نام «وایت رایدر» به قتل رسید اما شرایط به همین شکل پیش نرفت. زیرا مرلین او را دوباره به زندگی بازگرداند و خاطراتی را هم که از دست داده بود، دوباره وارد ذهنش کرد. برایان برای اینکه بتواند از دنیای دیگر محافظت کند، با بلک نایت، الف‌های مانند «موون داگ» و همچنین «جک داو»، کینگ آرتور احیا شده و قهرمانان دنیای دیگر مانند «ورتیگن» تیمی را تشکی داد. آن‌ها درنهایت موفق شدند که به خوبی از دنیای دیگر محافظت کنند و خطر مهاجمان را از بین ببرند. زمانی‌که مرلین قدرت‌های Star Sceptre و همچنین طلسم راستی را با یکدیگر ادغام کرد، قدرت کاپیتان بریتین دوباره افزایش یافت و در قالبی جدید ظاهر شد. این یونیفرم جدید، یک سپر قدرتمند دائمی در اختیار برایان قرار داد که تمام بدنش را پوشش می‌داد. علاوه‌بر این، او دیگر می‌توانست بدون هیچ کمکی به‌راحتی پرواز کند.

او قرار بود در فیلم Spider-Man: Far From Home حضور داشته باشد اما در آخر در نسخه نهایی اثر، به‌طور کامل حذف شد

در این برهه زمانی، کاپیتان بریتین به یک زمین موازی، یعنی زمین ۲۳۸، منتقل شد؛ جایی که در آن، به مبارزه با «مَد جیم جسپرز» پرداخت. این شخصیت شرور قدرت‌های خاصی داشت که می‌توانست واقعیت را پیچ و تاب دهد و آن را منحرف کند. او موفق شده بود که تمام ابرقهرمانانی را که در آن بعد زندگی می‌کنند، به قتل برساند. به همین دلیل کاپیتان بریتین باید با او مبارزه می‌کرد و برای نجات دادن دنیا، او را شکست می‌داد. بااین‌حال، برایان در انجام دادن مأموریت خود در جهت شکست جسپرز شکست خورد و توسط «فیوری» هم کشته شد. فیوری درواقع یک ماشین کشتار بسیار پیشرفته بود که توسط خود جسپرز به منظور کشتن ابرقهرمانان ساخته شده بود. بلافاصله مرلین به سراغ نماینده خود آمد و بدن او را بازسازی کرد. بعد از انجام این کار، او برایان را احیا و به زمین اصلی خود یعنی ۶۱۶ بازگرداند تا با مد جیم جسپرز زمین خود مبارزه کند.

تمام این مدت، نقشه مرلین این بود که برایان را برای مبارزه کردن با تهدیدی که در زمین و بعد مخصوص به خودش در حال رخ دادن بود، آماده کند. این روند آماده‌سازی شامل مرحله‌ای بود که برایان شاهد نابودی کامل جهان ۲۳۸ باشد تا بلکه به این طریق بتواند در جهان خود، جسپرز را متوقف کند. او با شکست دادن جسپرز می‌توانست از گسترده شدن انحراف و پیچ واقعی در سرتاسر مولتی ورس جلوگیری کند. درست در همین برهه زمانی، برایان متوجه شد که او یکی از چندین کاپیتان بریتینی بود که توسط مرلین به وجود آمدند تا از مولتی ورس محافظت کنند و تهدیدات آن را از بین ببرند. بعدها، او با چندین تن از اعضای ارتش کاپیتان بریتین که در ابعاد مختلف حضور داشتند، ملاقات کرد. جسپرز بعد از پیروز شدن در یک انتخابات که به‌طور کلی به کمپین ضد ابرقهرمانی خود وابسته بود، تبدیل به نخست وزیر شد، فعالیت‌های خود را در جهت نابود کردن و پیچاندن لندن، آغاز کرد.

کاپیتان بریتین و همفکران و همکاران او مبارزه‌های خود را با جسپرز و سلطنتی که به راه انداخته بود، آغاز کردند اما در حال شکست خوردن بودند. برایان اصلا از این موضوع خبر نداشت، اما فیوری که در زمین ۲۳۸ بود، احیا شدن و بازگشت برایان را به‌طور کامل حس کرده بود. به همین دلیل تلاش کرد تا راهی برای سفر در ابعاد مختلف پیدا کند و به‌دنبال برایان بگردد. فیوری به محض اینکه به زمین اصلی رسید، به سمت مد جیم جسپرز رفت، به او حمله کرد و بلافاصله او را کشت. از آنجایی که فیوری حسابی از نبردش با جسپرز ضعیف شده بود، مدت زیادی طول نکشید که توسط کاپیتان یو.کی (کاپیتان بریتین زمین ۲۳۸، جهانی که فیوری از آن آمده بود)، نابود شد. بعد از این نبرد بزرگ، برایان همچنان ماجراجویی‌های خود را به‌عنوان کاپیتان بریتین ادامه داد، تا اینکه با عشق آینده خود یعنی «مگان» که یک شیپ شیفتر بود، آشنا شد. این دو برای مدتی، ماجراجویی‌های خود را برای مبارزه با شرارت ادامه دادند. اما درنهایت برایان تصمیم گرفت که لباس خود را کنار بگذارد و برای مدتی بازنشسته شود تا در طی این زمان با آرامش درکنار مگان زندگی کند.

  • بتسی بردک در نقش کاپیتان بریتین:

در این برهه زمانی، سازمان R.C.X (یک سازمان جدید که جایگزین استرایک شده بود)، از خواهر دو قلوی برایان یعنی بتسی بردک خواست تا در این مدتی که برایان فعالیت خود را متوقف کرده، در قالب کاپیتان بریتین ظاهر شود. به همین ترتیب، بتسی لباس کاپیتان بریتین مخصوص به خودش را دریافت کرد؛ لباسی که قدرت او را تا حد زیادی افزایش می‌داد و توانایی پرواز کردن را به او اعطا می‌کرد. همین لباس مخصوص، به همراه قدرت‌های جهش یافته روحی‌ای که داشت و همچنین تمرین‌های بسیار زیاد باعث شد تا بتسی تبدیل به یک ابرقهرمان بسیار خوب شود. او برای مدتی به همین شکل فعالیت‌های خود را به‌عنوان کاپیتان بریتین ادامه داد و با تعداد زیادی از دشمنان سابق برایان مثل ویکسن و اسلی مستر مبارزه کرد.

captain britain - کاپیتان بریتین - مارول کامیکس - marvel comics

بااین‌حال، مشخص شد که اسلی مستر به اصطلاح لقمه بسیار بزرگی برای بتسی محسوب می‌شود و او به‌تنهایی نمی‌تواند از پس چنین دشمنی بر بیاید. به همین ترتیب او به طرز وحشیانه‌ای توسط اسلی مستر کتک خورد و به واسطه او هم بینایی خود را از دست داد. جالب است بدانید که بتسی فقط به این دلیل توانست جان سالم به در ببرد که ازطریق قدرت ذهنی و تله پاتیکی خود با برایان ارتباط برقرار کرد و از او خواست تا به کمک خواهرش بیاید. بعد از این ماجراها، برایان دوباره هویت کاپیتان بریتین را اتخاذ کردو از طرف دیگر هم بتسی مدتی را خارج از کشور به سر برد تا آسیب‌های خود را بهبود ببخشد. بعد از به دست آوردن سلامت خود هم به تیم مردان ایکس پیوست. برایان برای مدتی فعالیت‌های قهرمانانه‌ی خودش را ادامه داد، البته بدون کمک و همکاری با دولت. زیرا احساس می‌کرد که در این برهه زمانی اصلا نمی‌توان به دولت اعتماد کرد؛ به‌خصوص به خاطر اتفاقاتی که برای بتسی رخ داده بود. بعد از گذشت مدتی برایان متوجه شد که بتسی در طی مبارزه‌ای به همراه تیم مردان ایکس، جان خود را از دست داده است. همین اتفاق باعث شد تا او برای مدتی افسرده شود و به نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی روی بیاورد (البته بتسی بعدها بازگشت و به‌عنوان سایلاک به تیم مردان ایکس پیوست).

  • ایکس کالیبر:

در این برهه زمانی مگان با اعضای تیم مردان ایکس ارتباط برقرار کرد. او از آن‌ها خواست تا به کمک برایان بیایند و او را از این مسیر خود تخریبی که در آن قرار داشت، بیرون بکشند. به همین ترتیب یک ارتباط بین کاپیتان بریتین و اعضای تیم مردان ایکس شکل گرفت. بعد از ماجراهایی که منجر به «مرگ» اعضای اصلی تیم مردان ایکس شد، گروه‌های مختلفی از جهش یافته‌ها درکنار یکدیگر جمع شدند و تیم‌های جدیدی را به وجود آوردند تا میراث آن‌ها را به دوش بکشند و ادامه بدهند. برایان به همین ترتیب، برایان در قالب کاپیتان بریتین به همراه مگان، نایت کراولر، فینکس (مارول گرل)، شدو کت (کیتی پراید) و لاک هید تیم ایکس کالیبر را تشکیل دادند؛ تیمی که در بریتانیای کبیر فعالیت می‌کرد و برایان نقش رهبری آن را برعهده داشت.

در گذشته لباس کاپیتان بریتین و همچنین اشیائی که داشت، منبع قدرت او محسوب می‌شدند اما حالا دیگر او قدرت‌هایش را از جادوی درونش می‌گیرد

بعدها اینگونه مشخص شد که مرلین یک سری از اتفاقات زندگی برایان را دستکاری کرده بود تا درنهایت این ماجراها منجر به تشکیل تیم ایکس کالیبر شود. نقشه اصلی این بود که در روند ادغام شدن Omniverse و همچنین تحت کنترل گرفتن قدرتی که از این رویداد به وجود می‌آمد، کمک شود. به همین ترتیب، ایکس کالیبر این نقشه را متوقف کرد و تمام واقعیت‌ها را نجات داد. البته بعد از این اتفاق، اعضای این گروه تمام این واقعیت‌ها را به همان مکان‌های اصلی خود که در Omniverse قرار داشت، بازگرداندند. بعد از این مأموریت بزرگ، برایان تصمیم گرفت که تیم را ترک کند و بعد از آن هم از مگان خواستگاری کرد؛ پیشنهادی که مگان بلافاصله با آن موافقت کرد. بعد از گذشت مدتی، برایان دوباره به تیم ایکس کالیبر بازگشت تا به «ریچل سامرز» کمک کند که آینده را نجات دهد.

برایان درحالی‌که در تلاش بود تا به برهه زمانی اصلی خود بازگردند، در جریان زمان گم شد. برایان درست در همان برهه زمانی‌ای که ریچل سامرز از آن آمده بود، گیر افتاد و گم شد. بعد از گذشت مدتی، زمانی‌که او توانست به برهه زمانی مناسب خود بازگردد، دوباره به تیم ایکس کالیبر پیوست اما این بار دیگر قدرت‌ها، نگرش و رفتارهای او دستخوش تغییرات شده بود. در این برهه زمانی، برایان دیگر لقب ابرقهرمانی خود را تغییر داد و «بریتانیک» گذاشت. او از این لقب جدید خود استفاده کرد و به چند مأموریت تاریک‌تر و در کل شیطانی‌تر رفت. مدت زیادی هنوز از این مأموریت‌ها نگذشته بود که او با «Phalanx» برخورد کرد. بعد از مبارزه کردن و شکست دادن Phalanx، مشخص شد که درواقع همان‌ها باعث این رفتار عجیب و غریب برایان شده بودند. از همین رو، زمانی‌که آن‌ها شکست خوردند برایان دوباره به همان حالت معمولی و اصلی خودش بازگشت.

بعد از این ماجراها، برایان باری دیگر از تیم ایکس کالیبر فاصله گرفت و قصد داشت تا برای مدتی از آن‌ها دور باشد. او در نظر داشت که در این برهه زمانی، بیشتر از قبل روی وطایف دانشگاهی خود تمرکز کند. برایان در طی مدت زمانی‌که ظاهرا از فعالیت‌های ابرقهرمانی و تیم ایکس کالیبر فاصله گرفته بود، تلاش کرد تا در شاخه لندنی کلاب هل فایر نفوذ کند تا بتواند اطلاعات مورد نیاز خود را به دست بیاورد؛ لازم به ذکر است که پدر برایان هم یکی از اعضای همین گروه بود. برایان بعد از نفوذ توانست موقعیت بلک روک را به دست بیاورد. او از همین طریق، متوجه شد که آن‌ها قصد دارند تا کنترل انگلیس را به دست بیاورند. به همین ترتیب، برایان به اعضای گروه ایکس کالیبر اطلاع داد و دوباره در قالب کاپیتان بریتین به آن‌ها پیوست تا بتوانند با کمک یکدیگر، از به وقوع پیوستن این نقشه جلوگیری کنند.

هنوز مدت زیادی از پیوستن برایان به گروه ایکس کالیبر نگذشته بود که او به مبارزه با اژدهاهای Crimson Dawn رفت و در طی همین ماجرا، تمام قدرت‌ها و نیروهای خود را از دست داد. برایان که دیگر کاملا بدون قدرت شده بود، باری دیگر گروه خود را ترک کرد، لباس و هویت کاپیتان بریتین خود را هم کنار گذاشت و به زندگی معمولی خود بازگشت تا با مگان عروسی کند. بعد از این مراسم عروسی، گروه ایکس کالیبر منحل شد و نایت کراولر، شدو کت و لاک هید به تیم مردان ایکس بازگشتند؛ این در حالی بود که برایان و مگان همچنان در انگلیس ماندند و به زندگی خود ادامه دادند.

captain britain - کاپیتان بریتین - مارول کامیکس - marvel comics

  • دنیای دیگر:

برایان که دیگر در این برهه زمانی یک قهرمان به حساب نمی‌آمد، تصمیم گرفت که یک کار واقعی برای خودش دست و پا کند و زندگی‌اش را از سر بگیرد. به همین دلیل کار خود را در مرکز تحقیقاتی دارک مور آغاز کرد؛ جایی که او در گذشته و پیش از اینکه تبدیل به کاپیتان بریتین تبدیل شود، در آن کار می‌کرد. در طی برهه زمانی‌ای که برایان در آن‌جا فعالیت می‌کرد و تحقیقاتی را روی تجهیزات بلک نایت انجام می‌داد، این مرکز تحقیقاتی توسط گروهی از جنگجویان که به نمایندگی از فردی به نام «روما» آمده بودند، مورد حمله قرار گرفت. طولی نکشید که برایان با کمک سایلاک، مگان و همچنین بلک نایت توانست با این مهاجمان مبارزه کند. اما همه چیز به همین‌جا ختم نشد و زمانی‌که آن‌ها به دنیای دیگر رفتند، برایان هم آن‌ها را تعقیب کرد و به آن‌جا رفت.

زمانی‌که آن‌ها در دنیای دیگر به سر می‌بردند، متوجه شدند که روما در تلاش است تا شمشیر قدرت و همچنین طلسم راستی را به دست بیاورد تا بلکه بتواند به این طریق، کیهان را بازآفرینی کند. آن‌ها همچنین در این برهه زمانی متوجه شدند که اعضای گروه روما، تمام اعضای ارتش کاپیتان بریتین را در سرتاسر دنیا نابود کردند؛ در صورتی که تنها ۲ نفر از آن‌ها زنده باقی مانده بودند و آن‌ها هم کسانی نبودند جز کاپیتان یو کی و همچنین «Crusader X». آن‌ها قصد داشتند تا از این طریق، موانع مقاومتی خود را کاهش دهند. به همین ترتیب، این دو تن باقیمانده از ارتش کاپیتان بریتین، به برایان و دوستان او پیوستند تا با کمک یکدیگر به مبارزه با روما بپردازند. البته لازم به ذکر است که «مستر مایند» در این دوران به‌صورت کاملا مخفیانه روما را ربوده بود و هویت او را تسخیر کرده بود. برایان درحالی‌که به‌دنبال شمشیر قدرت می‌گشت، غاری را پیدا کرد که سیستم رایانه‌ای در آن قرار داشت؛ سیستمی که توسط پدرش یعنی جیمز بردک در آن‌جا گذاشته شده بود.

علاوه بر برایان، کاپیتان بریتین‌های مختلفی در سرتاسر مولتی ورس وجود دارند که همه آن‌ها با هم ارتش کاپیتان بریتین را تشکیل می‌دهند

به همین ترتیب، برایان این دستگاه را فعال کرد و یک تصویر هولوگرافیکی از پدرش در آن‌جا ظاهر شد. این تصویر هولوگرافیکی از جیمز، برای برایان توضیح داد که حق بچگی و واقعی او، به دست آوردن تاج و تخت دنیای دیگر است. او همچنین برای پسرش توضیح داد که به دست آورد شمشیر افسانه‌ای ایکس کالیبر، حق ذاتی او است و باید آن را به دست بیاورد. از همین رو، برایان از شمشیر مخصوص و همچنین قدرت‌های جدیدی که همراه آن می‌آمد، استفاده کرد تا مستر مایند را شکست دهد. بعد از شکست دادن چیزی که آن‌ها تصور می‌کردند درواقع همان روما است، مشخص شد که همه این اتفاقات یک فریب بزرگ بود که مستر مایند تمام آن‌ها را ترتیب داده بود. درواقع، مستر مایند خود را به شکل روما درآورده بود تا بتواند به این طریق، طلسم راستی و همچنین شمشیر قدرت را به دست بیاورد و با استفاده از قدرت‌های زیاد آن‌ها، تبدیل به فرمانروای Omniverse شود.

بااین‌حال، مدت زیادی طول نکشید که مستر مایند شکست خورد. بعد از این ماجراها، نسخه اصلی روما به برایان پیشنهاد کرد که جایگاه نگهبان Omniverse را به دست بیاورد و تبدیل به پادشاه دنیای دیگر بشود. برایان هم بعد از شنیدن این پیشنهاد خیلی زود آن را پذیرفت و مگان هم تبدیل به ملکه امپراطوری او شد. در طی مدت زمانی‌که برایان جایگاه پادشاه Omniverse را در دست داشت، جادوگر شروری به نام «مورگان له فی» بارها و بارها تلاش کرد تا بردک را در موقعیت‌های مختلف به قتل برساند. او اعتقاد داشت که مرگ برایان باعث نابودی کامل بریتانیای کبیر می‌شود. بعد از گذشت مدتی، کاپیتان بریتین به سراغ «کلسی لی» رفت؛ آن هم بعد از مرگ او به دست اعضای گروه Wrecking Crew و زمانی‌که برای محافت از فرزندان خود، جان خود را از دست داد. از آنجایی که کلسی لی شجاعد و جسارت بسیار بزرگی را نشان داده بود، درست مانند همان شجاعتی که برایان سال‌ها پیش از خودش نشان داده بود، برایان دقیقا همان فرصتی را در اختیارش قرار داد که خودش سال‌ها پیش، قبل از اینکه تبدیل به کاپیتان بریتین شود، به دست آورده بود.

در طی این فرصت، کلسی دو انتخاب مقابل خود داشت که باید درنهایت یکی از آن‌ها را انتخاب می‌کرد. بااین‌حال، برخلاف انتخابی که برایان کرده بود، کلسی لی شمشیر قدرت را برگزید و تبدیل به قهرمان بزرگی به نام «لاین هارت» شد. بعد از این اتفاق، برایان حالا قدرت‌های خود را با یک نفر دیگر به اشتراک گذاشته بود. از همین رو او تمام ارتباطات خود را با جهان ۶۱۶ قطع کرد. او با انجام این کارها توانست نقشه‌های شرورانه مورگان له فی را به‌طور کامل با شکست روبه‌رو کند.

  • تیم جدید ایکس کالیبر:

به خاطر اتفاقاتی که در طی رویداد فاجعه‌بار خاندان ام رخ داد و واقعیت دستخوش تغییرات بسیار بزرگی شد، برایان تصمیم گرفت که به زمین خود بازگردد. او در تلاش بود تا در طی این بازگشت، تهدیدی را که به احتمال زیاد می‌توانست تمام ابعاد را در Omniverse از بین ببرد، نابود کند. بعد از مقابله کردن با این تهدید و ازبین‌بردن خطرات آن، برایان دیگر نمی‌توانست مسیری برای بازگشت به دنیای دیگر را پیدا کند. او حتی دیگر در این برهه زمانی نمی‌توانست Omniverse را هم حس کند. به همین ترتیب برایان بعد از دیدن این اتفاقات، به این نتیجه رسید که همسرش مگان، جان خود را در این ماجراها از دست داده است. از همین رو، یک بار دیگر لباس و هویت کاپیتان بریتین را از آنِ خود کرد و نسخه جدیدی از تیم ایکس کالیبر را تشکیل داد. نسخه جدید تیم ایکس کالیبر شامل اعضای قدیمی گروه یعنی کیتی پراید و لاک هید، به همراه اعضای جدید یعنی «پیت ویزدوم»، جاگرنات، دزلر، ناکترن و سیج بود.

captain britain - کاپیتان بریتین - مارول کامیکس - marvel comics

اعضای ذکر شده، فهرست اصلی تیم را تشکیل داده بودند که خیلی زود توانستند بریتانیا را از عواقب بعدی فاجعه رویداد خاندان ام پاک کنند. این نسخه جدید از تیم ایکس کالیبر توانستند از این کشور دربرابر شخصیت‌های شرور بسیار زیادی محافظت کنند؛ شخصیت‌های شروری که هر کدام به روش‌های مختلف، به خاطر ماجرای ادغام Omniverse به سیاره زمین آمده بودند و قصد تخریب یا تسخیر آن را داشتند. این شرورها شامل پروفسور ایکس هم بودند که از یک بعد دیگر به این زمین آمده بود. ظاهرا بعدی که این پروفسور اگزاویه به آن تعلق داشت، توسط «شدو کینگ» تسخیر شده بود. او دانش آموزانش را به‌گونه‌ای تربیت کرد و آموزش داده بود تا تبدیل به یک تیم جهش یافته‌ی شرور بسیار قدرتمند شوند. این شدو کینگ با سایلاک برخورد کرد و توسط خود او هم شکست خورد؛ این در حالی بود که برایان با دیگر اعضای تیم ایکس کالیبر او مبارزه کرد. لازم به ذکر است که این اعضا به‌طور کامل تحت کنترل و نفوذ شدو کینگ قرار داشتند.

به نظر می‌رسید که سایلاک در طی این برخورد دوباره جان خود را از دست داده است و برایان هم با دیدن این صحنه و تصور اینکه خواهرش را یک بار دیگر از دست داده، به‌شدت آسیب دید و تا مرز افسردگی پیش رفت. اعضای تیم ایکس کالیبر در این برهه زمانی با «Albion» هم برخورد کردند؛ نسخه جایگزین کاپیتان بریتین که در بعد خود و زمانی‌که فرصت انتخاب از طرف مرلین و روما دریافت کرد، به‌جای طلسم راستی، شمشیر قدرت را برگزید. لازم به ذکر است که Albion ارتش مخصوص به خود را که شباهت زیادی به ارتش کاپیتان بریتین داشت، تشکیل داده بود؛ ارتشی که تمام اعضای آن، به‌جای طلسم شمشیر قدرت را برگزیده بودند. Albion با استفاده از همین تیم به سرتاسر Omniverse رفت، به جهان‌های دیگر حمله کرد و سر راهشان تمام کاپیتان بریتین‌ها را به قتل رساند.

برایان در طی زمانی‌که در دانشگاه امپایر استیت تحصیل می‌کرد، هم‌اتاقی پیتر پارکر بود. با اینکه پیتر از هویت مخفی برایان خبر داشت اما برایان هویت قهرمانی پیتر را نمی‌دانست

بعد از تمام این سفرها، Albion بالاخره به زمین ۶۱۶ رسید تا بردک را پیدا کند و او را به قتل برساند. زیرا او رهبر ارتش کاپیتان بریتین و همچنین نگهبان واقعی و حقیقی مولتی ورس به حساب می‌آمد. این فرد شرور به سمت کشور انگلیس حمله‌ور شد و برایان را به محل مورد نظر خودش کشاند تا نبرد نهایی را با او انجام دهد. به همین ترتیب، نسخه جدید تیم ایکس کالیبر با اعضای تیم مردان ایکس که از بعد دیگری آمده بودند و از شر کنترل و نفوذ شدو کینگ خلاص شدند، به هم پیوستند تا Albion و همچنین ارتش او را شکست دهند. در رویارویی نهایی، برایان توانست حواس Albion را پرت کند. به همین ترتیب هم جین گری موفق شد تا از قدرت تله پاتی خود استفاده کند و راهی را برای شکست دادن این ارتش و متوقف کردن تهاجم آن‌ها، پیدا کند.

از همین رو، با اطلاعاتی که جین گری به دست آورده بود، ترکیب تیم ایکس کالیبر و همچنین تیم ایکس من، توانستند Albion و ارتش قدرتمندی را که او با خود به زمین آورده بود، شکست دهند. بعد از این اتفاقات، ماجراجویی بعدی ایکس کالیبر جایی بود که برایان و بتسی یک بار دیگر با هم متحد شدند. سایلاک درواقع در آن برهه زمانی جان خود را از دست نداده بود، بلکه در طی این مدت، به‌طور مخفیانه درکنار اعضای گروه Exiles فعالیت می‌کرد. در طی این ماجراجویی، بتسی به ملاقات برایان رفت و برای او توضیح داد که در طی این مدت مشغول چه کارهایی بوده است. او همچنین برای برادرش توضیح داد که آن‌ها توسط «روگ-مورت» و گروهی از همکاران او، مورد حمله قرار گرفته بودند. مدت کوتاهی بعد از این ملاقات، روگ-مورت به سراغ کاپیتان بریتین رفت، با چاقو به او ضربه زد و به‌شدت او را مجروح کرد.

اعضای تیم ایکس کالیبر و سایلاک همچنان به مبارزه خود ادامه دادند اما زمانی‌که وضعیت برایان وخیم شد، مجبور شدند که عقب نشینی کنند و به سمت Star Citadel که متعلق به روما بود، بروند. در آن‌جا، سیج توانست وضعیت برایان را به ثبات برساند. در طی مدت زمانی‌که آن‌ها در Star Citadel قرار داشتند، مد جیم جسپرز زمین ۶۱۶ یک عهد و قرار با مرلین گذاشت. به همین ترتیب، هر دوی آن‌ها به سمت ارتش کاپیتان بریتین حمله‌ور شدند و قصد داشتند که روما را به قتل برسانند.از همین رو اعضای تیم جدید ایکس کالیبر با اعضای گروه Exiles و همچنین ارتش کاپیتان بریتین متحد شدند و با آن‌ها مبارزه کردند؛ این در حالی بود که برایان قدرت مبارزه کردن نداشت و پروسه بهبودی خود را پشت سر می‌گذاشت. بعد از گذشت مدتی، درست زمانی‌که باید، برایان احیا شد تا جسپرز و همچنین فیوری‌های جدید او را شکست دهد. اما مرلین بعد از اینکه توانست روما را به قتل برساند، آن‌جا نماند و پا به فرار گذاشت؛ آن هم درحالی‌که یک قسمت از فیوری درون او کار گذاشته شده بود.

مدت کمی بعد از این ماجراها، برایان دوباره به‌عنوان رهبر ارتش کاپیتان بریتین انتخاب شد و آن هم توسط Albion. لازم به ذکر است که او دیگر اصلاح شده بود و حتی به برایان کمک کرد تا در مبارزه نهایی‌اش علیه جسپرز، عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و او را شکست دهد. بعد از تمام این اتفاقات، اینگونه به برایان توصیه شد که تمام مدت، حواسش به سیاره زمین باشد. زیرا در این برهه زمانی آنقدر این سیاره خطرناک به حساب می‌آمد که اصلا امکان نداشت تا آن را بدون یک سرپرست و محافظ تمام وقت، رها کرد.

captain britain - کاپیتان بریتین - مارول کامیکس - marvel comics

  • مرگ و تولد دوباره:

در طی ماجراها و رویداد تهاجم مخفی سیاره زمین که اسکرال‌ها به آن حمله کرده بودند، کشور بریتانیا مورد هدف قرار گرفته بود؛ آن هم به خاطر منابع جادویی بسیار خوبی که در آن وجود داشت و توجه هر فردی را به خودش جلب می‌کرد. در طی این برهه زمانی، کاپیتان بریتین به گروهی از ابرقهرمانان پیوست که زیر نظر دولت فعالیت می‌کردند. این گروه که MI:13 نام داشت، توسط فردی به نام پیت ویزدوم رهبری و فرماندهی می‌شد. اعضای گروه MI:13 که از افرادی مانند جان و «اسپیت فایر» تشکیل می‌شدند، با اسکرال‌ها که به سمت بریتانیا حمله‌ور شده بودند، مبارزه کردند. آن‌ها در طی این نبرد بیشتر از هر چیزی به محافظت از Siege Perilous که منبع بزرگی از جادو محسوب می‌شد و دروازه‌ای به دنیای دیگر داشت، پرداختند. اعضای این تیم در حین اینکه از دروازه مخصوص محافظت می‌کردند، با «تینک» ارتباط برقرار کردند. تینک در اصل یک پری رابط بود که ارتباط بین زمین و دنیای دیگر را به وجود می‌آورد.

بااین‌حال، همه چیز آنطور که باید و شاید طبق انتظارات پیش نرفت و در پایان این نبرد، کاپیتان بریتین به همراه Siege Perilous نابود شد. پیت ویزدوم در پایان این ماجراها توانست مرلین را از درون زندانی که داخل دنیای دیگر در آن قرار داشت، نجات دهد و اسکرال‌ها را هم به‌جای دیگری تبعید کند. مرلین بعد از آزادی‌اش، برایان را باری دیگر در قالب کاپیتان بریتین احیا کرد و دوباره قدرت‌های او را افزایش داد. در این برهه زمانی، برایان دیگر قدرت‌های خود را از اشیاء جادویی یا حتی لباس مخصوصی که بر تن می‌کرد، دریافت نمی‌کرد. در این زمان، کاپیتان بریتین دیگر قدرت‌های خود را به‌صورت مستقیم از قدرت اراده و همچنین روح خود بریتانیا دریافت می‌کرد. برایان با این قدرت‌های جدیدی که به دست آورده بود و تیمی به نام ایکس کالیبر که درکنار خود داشت، توانست خیلی خوب سوپر اسکرال جدیدی را که ازطریق جادو قدرت‌هایش را پیشرفته کرده بود، شکست دهد. همین اتفاق باعث شد تا دیگر اسکرال‌ها دست از تهاجم خود بردارد و نیروهای خود را عقب بکشند. بعد از این نبرد بزرگ با سوپر اسکرال بسیار قدرتمند، برایان تیم ایکس کالیبر را ترک کرد. هنوز مدت زیادی از رفتن او نگذشته بود که رهبری این تیم برعهده فردی به نام «فایزا حسین» قرار داده شد؛ فردی که در تیم MI:13 به کاپیتان بریتین پیوست.

  • کاپیتان بریتین و تیم MI:13:

با اینکه شکست دادن نیروهای اسکرال موفقیت بزرگی محسوب می‌شد، اما هزینه‌ها و خسارات زیادی را به‌دنبال داشت. به‌طور مثال از آنجایی که مرلین از زندان خود در دنیای دیگر آزاد شده بود، تمام شرارت‌های جادویی و ماوراءطبیعی که درکنار او زندانی شده بودند هم آزاد شدند. از همین رو برایان به تیم MI:13 پیوست تا آن‌ها با کمک یکدیگر به حفاظت از بریتانیای کبیر، دربرابر تمام این تهدیدها و خطرات جدید بپردازند. برایان در مبارزه‌های اخیر خود که مقابل «پلاکتا» قرار گرفته بود، متوجه شد که به احتمال زیاد مگان هنوز زنده است و در جایی بین ابعاد مختلف قرار دارد. پلاکتا، دوک جهنم محسوب می‌شد که به همراه مرلین آزاد شده بود. پلاکتا در طی این رویارویی، تصویری از مگان را نشان داد که در راهروی رویای او قرار داشت. برایان بعد از دیدن این عکس بلافاصله به سمت آن‌جا رفت تا همسر خود را نجات دهد اما متوجه شد که این تصاویر درواقع توهمی بودند که توسط خود پلاکتا ایجاد شدند.

خواهر برایان سایلاک است و آن‌ها می‌توانند ازطریق ذهن با یکدیگر ارتباط داشته باشند

بعد از اینکه برایان از راهروی رویایی پلاکتا فرار کرد، دوباره به سراغ خودش رفت و به همراه دیگر اعضای گروه خود، او را شکست داد. بعد از شکست دادن پلاکتا، برایان و همچنین دیگر اعضای تیم MI:13 با بزرگ‌ترین تهدیدی که تا به آن روز خلق شده بود، روبه‌رو شدند. در طی این رویداد تعداد زیادی از خون آشام‌ها به بریتانیا حمله کردند؛ رهبری آن‌ها هم برعهده فردی نبود جز خود دراکولا. در طی اولین حمله دراکولا به قهرمانان بریتانیا، اینگونه مشخص شد که کاپیتان به‌عنوان بخشی از قدرت‌ها جدید خود می‌تواند جادو را «ببیند». از همین رو، برایان نقش بسیار مهم و حیاتی‌ای را در شکست ارتش دراکولا ایفا کرد که مهم‌ترین عضو آن‌ها هم «لیلیث» بود. در طی حمله نهایی قهرمانان علیه خون آشام‌ها، مگان توانست از جهنم بیرون بیاید و بعد از بازگشت به بعد مخصوص به خود، به برایان پیوست تا دشمنان سیاره خود را شکست دهند.

بعد از پایان یافتن این ماجراها، برایان و مگان توانستند همانند یک زن و شوهر معمولی دوباره به زندگی سابق خود بازگردند. مگان بعد از بازگشت خود، به تیم MI:13 پیوست و درکنار همسرش برایان به مبارزه برای کشور بریتانیا پرداخت. مدتی بعد از شکست دراکولا، برایان به ماموریتی فراخوانده شد تا در طی آن، از مخفیگاه کشف نشده‌ی اسلی مستر که جان خود را از دست داده بود، محافظت کند. ظاهرا ماجرا از این قرار بود که قاتلی به نام «جسپر بیتمن» در تلاش بود تا سلاح‌های پیشرفته و تکنولوژی‌های او را بدزدد و تبدیل به اسلی مستر جدید بشود. در اقدامی عجیب و غریب، کاپیتان بریتین با ددپول متحد شد تا با هم این شرور را شکست دهند. اما پیش از اینکه این اتفاق رخ دهد و آن‌ها بتوانند این قاتل را شکست دهند، هویت فرهنگی و تربیتی آن‌ها با هم جابه‌جا شد.

  • عضویت در تیم انتقام جویان:

در پی رویداد Siege در آمریکا و ماجراهایی که به وجود آمده بود، یک کنفرانس دیپلماتیک توسط کاپیتان آمریکای سابق یعنی استیو راجرز که به‌تازگی احیا شده بود، برگزار شد. در این کنفرانس، کاپیتان بریتین و همچنین دیگر اعضای گروه MI:13 به خاطر کارهای قهرمانانه و ارتباط خوبی که با دولت داشتند، مورد تقدیر قرار گرفتند. استیو در طی یک درخواست ناگهانی و کاملا غافلگیرانه، از برایان خواست تا به‌عنوان یکی از اعضای جدید به تیم انتقام جویان آمریکا بپیوندد؛ پیشنهادی که برایان خیلی زود آن را پذیرفت. البته علاوه‌بر این، او قصد داشت که همچنان به تیم MI:13 هم متعهد باشد و فعالیتش را درکنار آن‌ها ادامه دهد. حال اینکه برایان چه مقدار وقت می‌کند که درکنار دیگر اعضای تیم انتقام جویان مبارزه کند، هنوز مشخص نیست و باید صبر کنیم و ببینیم. اما درهرصورت، او در حال حاضر یکی از اعضای رسمی این تیم تازه اصلاح شده به حساب می‌آید.

  • Trial of Fantomex:

در این برهه زمانی، کاپیتان بریتین به همراه ارتش خود به Cavern X رسید تا کاری کند که Fantomex و همچنین سایلاک را دوباره به دنیای دیگر بازگرداند. در طی خط داستانی Dark Angel Saga قدرت‌های سایلاک به واسطه‌ی جین گری تا حد زیادی افزایش یافت و پیشرفت کرد. همین اتفاق باعث شد تا ارتباط ذهنی او با برادرش یعنی برایان دوباره همانند قبل برقرار شود. از همین رو برایان به خوبی متوجه شد که بتسی در تیم ایکس فورس، چه کارهایی انجام می‌دهد و فعالیتش به چه صورت است. بعد از اینکه برایان نارضایتی خود را نسبت به کارهایی که سایلاک انجام می‌دهد اعلام کرد، نبرد هولناکی را هم که در دنیای دیگر در حال وقوع بود، به او نشان داد. این نبرد وحشتناک و عظیم به خاطر بز شیطانی‌ای به نام «Horoam'ce» بود که در تلاش بود تا دنیای دیگر را به‌طور کامل تحت کنترل خودش بگیرد. برایان به بتسی اعلام کرد که در دنیای دیگر او را نیاز دارد و بهتر است که هرچه زودتر خودش را به آن‌جا برساند؛ او بهتر بود که در آن‌جا و درکنار خانواده‌اش قرار بگیرد و هویت لیدی بریتین را دوباره از آنِ خود کند.

captain britain

برایان همچنین به خواهرش بتسی اعلام کرد که Fantomex به خاطر قتل کودکی‌های آپوکالیپس خیلی زود به دادگاه می‌رود و بعد از محاکمه، به مجازات خود خواهد رسید. از همین رو بتسی، Fantomex را از زندان خود آزاد کرد و آن دو به همراه یکدیگر قصری را که در آن قرار داشتند، ترک کردند. درست در همین برهه زمانی، به کاپیتان بریتین اعلام کردند که به احتمال خیلی زیاد او عشق زندگی‌اش یعنی مگان را از دست داده است. زیرا ارتش او مدام در حال شکست خوردن در مقابل ارتش بز شیطانی بودند و نمی‌توانستند عملکرد خوبی مقابل آن‌ها داشته باشند. در همین لحظه، Horoam'ce از Orb of Necromancy استفاده کرد تا اعضای کشته شده‌ی ارتش کاپیتان بریتین را دوباره به حرکت در بیاورد تا آن‌ها هم مقابل برایان بایستند و مبارزه کنند. در طی همین ماجراها، یکی از اعضای تیم ایکس فورس به نام نایت کراولر به همراه مگان به آن قصر رسیدند و درکنار برایان، جیمی و همچنین دیگر اعضای ارتش، به مبارزه پرداختند.

زمانی‌که آن‌ها سخت مشغول مبارزه کردن بودند، سایلاک با ذهن برایان ارتباط برقرار کرد و به او گفت که آن بز شیطانی در آینده جیمی را تسخیر می‌کند. از همین رو، برایان برای اینکه او را از تسخیر کردن برج Omniverse باز دارد، باید هر طور که شده، جیمی را به قتل برساند. برایان که این اطلاعات را شنید، التماس کرد که اصلا نمی‌تواند این کار را انجام دهد و باید راه دیگری هم باشد. به همین ترتیب بتسی کنترل بدن برایان را در دست گرفت و بلافاصله گردن جیمی را شکست. زمانی‌که برایان و بتسی باری دیگر به یکدیگر پیوستند، برایان به خواهر خود گفت که راه دیگری هم به جز کشتن جیمی وجود داشت و آن‌ها می‌توانستند از راه دیگری از رخ دادن آن اتفاق جلوگیری کنند.

captain britain - کاپیتان بریتین - مارول کامیکس - marvel comics

در طی این سال‌ها، قدرت‌های کاپیتان بریتین بارها و بارها دستخوش تغییرات شده است؛ درست از همان اولین روز و اولین باری که برایان با مرلین برخورد کرد، تا امروز که دیگر عضوی از تیم انتقام جویان محسوب می‌شود. در ابتدا، او قدرت‌ها خود را ازطریق اشیاء قدرتی مانند طلسم راستی یا Amulet of Right دریافت می‌کرد اما حالا دیگر این موضوع تحول یافته است. به واسطه تغییراتی که در قدرت‌های برایان به وجود آمده، قدرت‌های او دیگر از درون خودش نشأت می‌گیرد و توانایی‌هایی که دارد، همه و همه به خاطر جادوی درونش است. زمانی‌که برایان برای اولین‌بار Amulet of Right را لمس کرد، بلافاصله تبدیل به کاپیتان بریتین شد. همین اتفاق هیجان‌انگیز، به او قدرت، استقامت و چابکی ابرانسانی اعطا کرد.

بعد از گذشت مدت‌ها، شیء جدیدی به نام Star Sceptre توسط مرلین ساخته و جایگزین سلاح قبلی‌اش شد. به همین ترتیب، کاپیتان بریتین نه‌تنها توانایی‌های جدیدی دریافت کرد، بلکه قدرت فیزیکی‌اش هم به واسطه همین Star Sceptre افزایش پیدا کرد. یکی از این توانایی‌های جدید، قدرت پرواز کردن تنها برای ۱۵ دقیقه بود. نکته جالبی که درباره Star Sceptre وجود داشت، این بود که از لحاظ قابلیت بزرگ شدن داشت و برایان می‌توانست از آن به‌عنوان یک سلاح استفاده کند. علاوه‌بر موارد عنوان شده، لباسی هم که کاپیتان بریتین بر تن می‌کرد، توانایی بسیار زیادی را در پرواز کردن به او می‌داد و قدرت فیزیکی‌اش را هم تا حد زیادی پیشرفته می‌کرد که او دیگر می‌توانست چیزی حدود ۹۰ تن را تکان دهد. او همچنین با استفاده از این لباس و Star Sceptre، استقامت و دوام زیادی دریافت می‌کرد. همین استقامت و دوام بسیار زیاد به او کمک می‌کرد تا بدون هیچ مشکلی از ارتفاع زیادی به پایین بیفتد یا با موشک‌های یک بازوکا برخورد کند.

علاوه‌بر این، او چابکی، حواس‌های پیشرفته و همچنین رفلکس‌های بسیار سریعی هم دریافت می‌کرد. زمانی‌که مرلین دوباره کاپیتان بریتین را در خط داستانی تهاجم اسکرال‌ها به زندگی بازگرداند و او را احیا کرد، قدرت‌های جدیدی به او داد. در این برهه زمانی دیگر کاپیتان بریتین از جادو ساخته شده بود و قدرت‌های او از اصطکاک بین ابعاد مختلف به وجود می‌آمد. قدرت او، سرعت، استقامت و همچنین رفلکس‌هایی که داشت، هنوز هم در سطوح ابرانسانی قرار دارد اما او دیگر هیچ شیء قدرتی خاصی ندارد که قدرت‌ها و توانایی‌های خود را از آن‌ها دریافت کند. این نسخه جدید کاپیتان بریتین هنوز هم تقریبا غیرقابل آسیب محسوب می‌شود و توانایی این را دارد که بدون کمک، به‌راحتی پرواز کند.

captain britain - کاپیتان بریتین - مارول کامیکس - marvel comics

سطح قدرتی او دیگر حالا به میزان اعتماد به نفس و همچنین قدرت اراده‌ای که در او وجود دارد، بستگی دارد. البته هنوز هم میزان حداکثری و کامل قدرت فیزیکی او مشخص نیست. او همچنین دارای یک ذهن ناخودآگاه بسیار قدرتمند است. همین موضوع باعث می‌شود تا او دربرابر توانایی‌های کنترل ذهن و حملات این چنینی تقریبا مصون باشد. حال اینکه کاپیتان بریتین در حال حاضر چقدر قدرتمند باشد، هنوز مشخص نیست اما گفته شده که او در حال حاضر حداقل به همان اندازه‌ای که قبل از احیایش قدرت داشت، دارد.

در انتها به چند مورد از انیمیشن‌ها و بازی‌هایی اشاره می‌کنیم که شخصیت برایان بردک/کاپیتان بریتین در آن حضور داشت:

  • انیمیشن سریالی The Super Hero Squad Show محصول سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ با صداپیشگی چارلی ادلر
  • انیمیشن سریالی Marvel Anime محصول سال ۲۰۱۱
  • بازی Marvel Avengers Alliance محصول سال ۲۰۱۲
  • بازی Lego Marvel Super Heroes محصول سال ۲۰۱۳ با صداپیشگی جی بی بلانک
  • بازی Lego Marvel's Avengers محصول سال ۲۰۱۶ با صداپیشگی تراویس ویلینگهام
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده