// پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۱

Halo 5 هنوز پرفروش‌ترین بازی انحصاری ایکس باکس وان است

تقریبا پس از گذشت چهار سال از انتشار بازی Halo 5، این اثر هنوز هم پرفروش‌ترین بازی انحصاری ایکس‌باکس وان است.

طبق جدیدترین اخبار بازی مشخص شده است که بازی Halo 5: Guardians پس از گذشت چهار سال از انتشار، هنوز هم پرفروش‌ترین بازی انحصاری کنسول ایکس‌باکس وان است. باتوجه به اینکه مجموعه Halo یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های بازی‌های ویدیویی است، جای تعجب ندارد که ساخته‌ی استودیو 343 اینداستریز پس از چهار سال کماکان جایگاه اول فروش را در بین بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان تصاحب کرده باشد. جالب است بدانید که جایگاه دوم این فهرست را هم بازی Halo: The Master Chief Collection تصاحب کرده است که گواهی بر محبویت بسیار بالای سری Halo است.

سایر بازی‌هایی که در این فهرست خودنمایی می‌کنند شامل چند نسخه از مجموعه Forza و بازی‌هایی مانند Gears of War 4 ،Sea of Thieves و State of Decay 2 است. در نظر داشته باشید که فهرست این بازی‌ها شامل آمار فروش روی پلتفرم پی سی هم می‌شوند؛ از این‌رو که دارای قابلیت Play Anywhere هستند که می‌توان آن‌ها را روی ایکس‌باکس وان و کامپیوتر اجرا کرد.

موردی که بیشتر از هر چیزی جلب توجه می‌کند این است که بازی‌هایی که در صدر فهرست قرار دارند، همگی آثاری هستند که چندین سال پیش منتشر شده‌اند و توانسته‌اند در جایگاه بالاتری نسبت به بازی‌های انحصاری جدیدتر قرار بگیرند. این مسئله خبر از محبوبیت سرویس ایکس‌باکس گیم پس هم دارد و نشان می‌دهد که افراد بسیاری با استفاده از این سرویس به تجربه بازی‌های مورد علاقه خود می‌پردازند. تاکید می‌شود که بازی Halo 5 در فهرست پرفروش‌ترین بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان و پی‌سی در جایگاه اول قرار دارد و در فهرست کلی بازی‌های پرفروش این کنسول قرار ندارد.

halo 5

در حقیقت بازی GTA V صدر این فهرست را اشغال کرده است که البته جای تعجب هم ندارد. در فهرست کلی‌ بازی‌های پرفروش هیچ‌یک از بازی‌های انحصاری مایکروسافت به چشم نمی‌خورد. اما در آن‌سوی میدان و برای شرکت سونی، دو بازی Marvel’s Spider-Man و God of War توانسته‌اند در بین ۱۰ بازی پرفروش حاضر شوند. اما با انتشار بازی Gears 5، معادله‌ها ممکن است تغییر کنند و این دو فهرست دستخوش تغییراتی شوند؛ بازی‌ای که در بررسی زومجی توانسته است نمره عالی ۹ را دریافت کند و می‌توانید بخش‌هایی از نظر زومجی را در مورد آن مطالعه کنید:

Gears 5 دستخوش تغییرات بزرگی در گیم‌پلی شده است. کوالیشن از المان‌های جهان باز برای خلق یک محیط‌های بزرگ و چشم‌نواز برای گیرز 5 استفاده کرده است، اما بی‌عیب‌ونقص نیست و مأموریت‌های فرعی خسته کننده و تکراری هستند. همچنین حالت Escape پس از گذشت چند ساعت دیگر قادر به‌سرگم کردن مخاطب نیست، اما از نظر بصری و همچنین داستان‌سرایی، Gears 5 حسابی مخاطب را درگیر می‌کند و می‌تواند تجربه‌ی قابل قبولی را ارائه دهد. استودیو کوالیشن دست‌به تغییراتی زده است که بعضی از آن‌ها جواب داده‌اند و بعضی دیگر، نتوانسته‌اند سرگرم کننده ظاهر شوند.

نظر شما در مورد صدرنشینی بازی Halo 5 در فهرست بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس وان و پی‌سی چیست؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده