نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۹

سید هیگ، بازیگر فیلم House Of 1000 Corpses درگذشت

سید هیگ، بازیگر فیلم‌های ترسناک که سابقه همکاری با کوئنتین تارانتینو، جرج لوکاس و راب زامبی را در کارنامه‌اش داشت، در سن ۸۰ سالگی درگذشت.

سید هیگ، هنرپیشه آمریکایی ارمنی‌تبار سینمای هالیوود که بسیاری وی را با نقش‌آفرینی در فیلم House of 1000 Corpses (خانه ۱۰۰۰ جسد) راب زامبی می‌شناسند، روز شنبه در سن ۸۰ سالگی درگذشت؛ همسر این بازیگر قدیمی خبر درگذشت وی را در صفحهٔ اینستاگرام این بازیگر اعلام کرد. سید هیگ مرگ طبیعی داشته و حداقل تا این لحظه گزارشی از غیرطبیعی بودن فوت این بازیگر اعلام نشده است. سوزان هیگ، همسر سید هیگ در پستی اینستاگرامی خود این چنین نوشته است:

او فرشتهٔ من، همسر من و بهترین دوست من بود و همیشه خواهد بود. سید عاشق خانواده‌اش، دوستانش و طرفدارانش بود؛ این ضایعه برای همگی ما شوکه‌کننده بود.

Sid Haig

سید هیگ از سال ۱۹۶۰ میلادی مشغول فعالیت در سینما بوده ‌است و اوج معروفیت وی به فیلم‌های ترسناکی برمی‌گردد که با راب زامبی همکاری داشت؛ وی در فیلم House of 1000 Corpses نقش شخصیتی شرور با گریم یک دلقک را داشت که نام این شخصیت، کاپیتان اسپالدینگ بود. این فیلم در سال ۲۰۰۳ اکران شد و سپس نوبت به حضور هیگ در فیلم  Kill Bill Volume 2 (بیل را بکش: بخش دوم) کوئنتین تارانتینو در سال ۲۰۰۴ رسید و وی در این فیلم نقش شخصیت جِی را بر عهده داشت. در سال ۲۰۰۵ وی در دنبالهٔ فیلم House of 1000 Corpses، با عنوان The Devil's Rejects (مطرودین شیطان)، بار دیگر با راب زامبی همکاری کرد و باز هم نقش شخصیت کاپیتان اسپالدینگ را بر عهده داشت. هیگ همچنین با جرج لوکاس در فیلم THX 1138 (تی‌اچ‌اکس ۱۱۳۸) سابقه همکاری داشت. وی در فیلم‌های سینمایی زیادی حضور داشته است و در مجموع در بیش از ۸۰ اثر ایفای نقش کرده است.

آخرین فیلم معروفی که از سید هیگ روی پردهٔ سینما رفت، فیلم ترسناک Bone Tomahawk (تاماهاوک استخوانی) به کارگردانی اس. کریگ زاهلر بود که در این فیلم وی با بازیگران معروفی چون کرت راسل، پاتریک ویلسون، متیو فاکس، ریچارد جنکینز، لیلی سیمونز، دیوید آرکت و شان یانگ همبازی بود.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده