نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

فیلم آنتیگونه نماینده کانادا در اسکار شد

فیلم Antigone (آنتیگونه) سوفی دراسپ، به‌عنوان نماینده کشور کانادا در مراسم اسکار ۲۰۲۰ معرفی شد.

طبق گزارش رسمی سایت خبری دِدلاین، انجمن اسکار کانادا، فیلم درام Antigone (آنتیگونه) به کارگردانی سوفی دراسپ را به‌عنوان نماینده این کشور در مراسم اسکار سال ۲۰۲۰ معرفی کرد؛ سوفی دراسپ اهل استان کبک و فرانسوی‌زبان است و علاوه‌بر کارگردانی این فیلم، نگارش فیلمنامه آن را نیز بر عهده داشته است و فیلم این کارگردانِ پیش‌تر مستندساز، پس از نمایش در جشنواره فیلم تورنتو با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان همراه شد. این فیلم در بخش جوایز هیئت داوران برای بهترین فیلم کانادایی، درکنار دو فیلم The Twentieth Century (قرن بیستم) به کارگردانی متیو رنکین و The Body Remembers When the World Broke Open (بدن به یاد می‌آورد آن هنگام که جهان از هم می‌پاشد) به کارگردانی اله ماییا تایلفیترز و کاتلین هپبرن، مورد تقدیر داوران قرار گرفت.

Antigone

مسئولان انجمن اسکار کانادا امیدوار هستند فیلم Antigone، نهمین فیلم این کشور باشد که می‌تواند به فهرست نهایی نامزدهای اسکار در بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان، وارد شود. آخرین فیلمی که از سینمای کانادا توانست به فهرست نهایی این بخش مهم مراسم اسکار راه پیدا کند، فیلم Rebel (شورشی) بود به کارگردانی کیم انگویان در سال ۲۰۱۳ بود. تنها فیلم کانادا که توانسته است جایزه اسکار بخش بهترین فیلم خارجی‌زبان را از آن خود کند، فیلم The Barbarian Invasions (تهاجم بربرها) به کارگردانی دنیس آرکند در سال ۲۰۰۴ بود.

فیلم Antigone، پنجمین پروژه سوفی دراسپ است و جالب است بدانید وی علاوه‌بر کارگردانی و نویسندگی فیلمنامه، فیلمبردار این اثر نیز بوده است. این فیلم برداشتی از نمایشنامه‌ «آنتیگونه»، اثر جاودانه تراژدی‌نویس مشهور یونانی، سوفوکل است که در حدود ۴۴۲ پیش از میلاد نوشته شده ‌است. داستان فیلم نیز همچون نمایشنامه سوفوکل، پیرامون خواهری است که برای نجات برادر خود هر کار می‌کند؛ در نمایشنامه «آنتیگونه»، شخصیت آنتیگونه برای نجات جنازهٔ برادرش، پولونیکس هر کاری می‌کند و در اقتباس سینمایی سوفی دراسپ، شخصیتی کم سن‌وسال با همین نام، سعی در نجات برادرش از زندان دارد. ناهما ریچی بازیگر نقش شخصیت آنتیگونه است و نور بلخیرا، رشیدا اوسادا، رواد الزین، پاول دوشت، حکیم براهیمی، جان سباستین و بنوی گویین، دیگر بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم Antigone در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان ماه)، روی پرده‌ٔ سینماهای استان کبک در کشور کانادا خواهد رفت.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده