نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۲ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

مراحل تولید دنباله فیلم Bright متوقف شد

مراحل تولید و ساخت دنباله فیلم Bright (درخشان) به‌دلیل تقویم کاری شلوغ این روزهای ویل اسمیت، برای مدت زمانی نامشخص متوقف شده است.

با وجود آنکه مراحل پیش‌تولید فیلم Bright 2 (درخشان ۲) همچنان در حال انجام است، اما مراحل اصلی تولید و بخش فیلم‌برداری برای مدت زمانی نامشخص متوقف شده است و دلیل این موضع نیز تقویم کاری شلوغ بازیگر اصلی فیلم، ویل اسمیت است. حتی نقدهای منفی تأثیری بر تصمیم سرویس استریم نتفلیکس (Netflix) نداشت و استقبال خوب بینندگان سبب شد که خیلی زود سفارش ساخت دنبالهٔ فیلم Bright (درخشان) داده شود. فیلم Bright داستان دو مأمور پلیس با نام‌های وارد با بازی ویل اسمیت و جاکوبی با بازی جوئل اجرتون را روایت می‌کرد که یکی از آن‌ها انسان و دیگری ارک بود. در یک گشت شبانه، یک اتفاق باعث می‌شود که مسیر زندگی این دو پلیس معمولی برای همیشه عوض شود. آنان باید از یک الف محافظت و درکنار آن باید با اشخاص متعددی نیز مبارزه کنند. دیوید آیر بودجهٔ ۹۰ میلیون دلاری از نتفلیکس گرفت و نتیجهٔ کار چندان مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت، بااین‌حال بینندگان زیادی به تماشای قسمت ابتدایی نشستند و درنهایت نتفلیکس خیلی زود ساخت قسمت دوم را تأیید و اعلام کرد.

سایت ComicBook مصاحبه‌ای با لوسی الیزابت فرای، هنرپیشه نقش شخصیت تیکا در فیلم Bright بود که این بازیگر استرالیایی دلیل توقف ساخت قسمت دوم این فیلم را برنامه‌های کاری ویل اسمیت اعلام کرد و در این رابطه چنین گفت:

می‌خواستیم مراحل ساخت قسمت دوم را امسال تمام کنیم، اما این اتفاق نیافتاد و دلیل این موضوع هم تقویم کاری ویل اسمیت است. واقعاً امیدوارم سازندگان دنباله فیلم Bright را بسازند، چون از حضور در قسمت ابتدایی بسیار لذت بردم و در زمان ساخت، لحظات خیلی خوبی را درکنار هم سپری کردیم؛ امیدوارم باز هم این اتفاق بیافتد و قسمت دوم ساخته شود.

ویل اسمیت در نقش دریل وار، جوئل اجرتون در نقش نیک جیکوبی، نومی راپاس در نقش لایلا، لوسی فرای در نقش تیکا، ادگار رامیرز در نقش کاندومیِر، کنت چوی در نقش کاماهارا، آیک بارینهولتز در نقش پولارد، برد ویلیام هنکه در نقش دورگیو، داون اولیویری در نقش شری وارد، الکس مراز در نقش سرافین، مت آلفردا در نقش هیکس، انریکه مورچیانو در نقش پویزن، مارگارت چو در نقش گروهبان چینگ، جوزف پیکوریو در نقش براون، اسکارلت اسپنسر در نقش سوفیا وارد، آندریا ناودو در نقش کاپیتان پرز و جی هرناندس در نقش رودریگز در فیلم Bright حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

Will Smith

طبق گزارش پیشین سایت هالیوود ریپورتر (THR)، ایوان اسپیلیوتوپولوس، نویسندهٔ آمریکایی یونانی سینمای هالیوود قرار است نگارش فیلمنامهٔ قسمت دوم فیلم Bright را بر عهده داشته باشد. ایوان اسپیلیوتوپولوس یکی از نویسندگان لایو اکشن رمانتیک، فانتزی و موزیکال Beauty and the Beast (دیو و دلبر) بود و همچنین در کارنامهٔ وی، نگارش فیلمنامهٔ آثاری چون The Huntsman: Winter's War (شکارچی: جنگ زمستان)، Hercules (هرکول) و Tinker Bell and the Lost Treasure (تینکر بل و گنجینهٔ گمشده) به چشم می‌خورد. مکس لندیس که نگارش فیلمنامهٔ قسمت ابتدایی Bright را بر عهده داشت، در پروژهٔ جدید حضور نخواهد داشت.

لوسی فرای، هنرپیشه نقش شخصیت تیکا در فیلم Bright بود که این بازیگر استرالیایی دلیل توقف ساخت قسمت دوم این فیلم را برنامه‌های کاری ویل اسمیت اعلام کرد

ویل اسمیت از بازیگران همیشه مشغول سینمای هالیوود است و هرساله در چند فیلم سینمایی ایفای نقش می‌کند و فیلم‌های این بازیگر هم معمولاً فروش خوبی در گیشه دارند و این ویژگی، تهیه‌کنندگان هالیوود را برای همکاری با وی ترغیب می‌سازد و تقریباً در اکثر فیلم های علمی تخیلی، وی گزینهٔ اول سازندگان است. زمان زیادی تا اکران فیلم مورد انتظار Gemini Man (جمینی من) باقی نمانده است که خبر حضور ویل اسمیت در فیلمی اقتباسی که براساس رمان علمی تخیلی «درخشش» مارکوس ساکی ساخته خواهد شد، منتشر شد. ویل اسمیت در اقتباس سینمایی Brilliance (درخشش)، هم به‌عنوان بازیگر و هم به‌عنوان تهیه‌کننده حضور خواهد داشت؛ این فیلم براساس رمان اول از سه‌گانهٔ «درخشش» است که در سال ۲۰۱۳ روی ویترین کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت. ویل اسمیت در این فیلم با دوست قدیمی خود، آکیوا گلدزمن، تهیه‌کننده و فیلمساز معروف هالیوود همکاری خواهد داشت؛ این دو نفر در فیلم‌هایی چون I, Robot (من، ربات) و I Am Legend (من افسانه هستم) با یکدیگر همکاری داشته‌اند که هر دو فیلم در ژانر علمی تخیلی بودند.

فیلم جدید ویل اسمیت، فیلم Gemini Man است که داستان یک مأمور آژانس امنیت ملی با نام هنری با بازی ویل اسمیت را دنبال می‌کند که در آستانه‌ٔ بازنشستگی از طرف سازمان مورد هدف مرگ قرار می‌گیرد. او در ادامه متوجه می‌شود کسی که برای کشتن وی آمده، یک نسخه‌ٔ جوان‌شده و تکامل‌یافته از خودش است که قرار است جایگزین وی در آینده شود. اسمیت در این فیلم دو نقش را بر عهده داشته است. فیلم Gemini Man جدیدترین فیلمی است که انگ لی، کارگردان فیلم‌هایی چون فیلم Brokeback Mountain (کوهستان بروکبک)، فیلم Life of Pi (زندگی پای) و فیلم Ride with the Devil (سواری با اهریمن)، وظیفه کارگردانی آن را پس از سال‌ها پیش بردن مراحل پیش‌تولید بر عهده داشته است. ویل اسمیت، مری الیزابت وینستد، کلایو اوون، بندیکت وانگ و لیندا ایمند، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Gemini Man حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. دیوید بنیاف، نویسنده سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت)، وظیفه نوشتن فیلمنامه این فیلم اکشن را بر عهده داشته است. فیلم Gemini Man برای اکران در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۲ مهر ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.

همچنین چندی پیش اولین تریلر دیگر فیلم مورد انتظار ویل اسمیت، یعنی فیلم Bad Boys For Life (پسران بد برای زندگی) منتشر شد که وی در این فیلم بار دیگر با مارتین لارنس همبازی است. جو پانتولیانو، ونسا هاجنز، الکساندر لودویگ، چارلز ملتون، پاولا نونز، نیکی جم، دی‌جی خالد، جیکوب اسکیپیو و ماسی فورلان، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Bad Boys for Life حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. عادل ال عربی و بلال فلاح، کارگردان فیلم Black (بلک)، وظیفه کارگردانی قسمت جدید مجموعه Bad Boys (پسران بد) را براساس فیلمنامه‌ای از کریس برمنر، بر عهده داشته‌اند. فیلم Bad Boys for Life برای اکران در تاریخ ۱۷ ژانویه ۲۰۲۰ (۲۷ دی‌ ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است.


منبع Screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده