// دوشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

هیدئو کوجیما از همه سازندگان Death Stranding، سونی و طرفداران تقدیر کرد

هیدئو کوجیما باتوجه‌به نزدیک شدن تاریخ انتشار بازی Death Stranding به تشکر از همه‌ی اشخاصی پرداخت که به‌نوعی در ساخته شدن این اثر دخیل بوده‌اند.

یکی از مزایای اعلام نشدن زودهنگام تاریخ انتشار «دث استرندینگ» توسط کوجیما پروداکشنز و سونی آن بود که انگار این بازی اصلا برخلاف بسیاری از آثار چند سال اخیر دنیای هنر هشتم با مسئله‌ی عقب افتادن تاریخ انتشار، مواجه نخواهد شد. چرا که شخص کوجیما ساعاتی پیش یک بار دیگر روی عرضه‌ی بازی در هشتمین روز از ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی یعنی کمتر از پنجاه روز دیگر تاکید کرد تا رسما خیال طرفداران را راحت کرده باشد. البته هیدئو کوجیما موقع تشکر از کارمندان استودیو، افرادی را که خارج از کوجیما پروداکشنز به همکاری با او یا حمایت معنوی از بازی پرداختند هم از یاد نبرد و همچنان متکی به باور خود مبنی بر دخیل بودن قطعی «بازیکنان» در پروسه‌ی ساخته شدن آثار ویدیوگیمی توسط «بازی‌ساز‌ها» بود.

هیدئو کوجیما: هشتم نوامبر در حال از راه رسیدن است. پس از چهار سال، من برای اولین‌بار مجددا یک بازی را به بازار می‌فرستم؛ تقریبا چهار سال بعد از خارج شدن از کونامی و مستقل شدن. می‌خواهم از افراد فعال در سونی، بازیگران DS، آهنگ‌سازها و همه‌ی آدم‌هایی که از همان ابتدا از من حمایت کردند، تشکر کنم. از تمامی همکاران خود که در حرکت درون مسیر رسیدن به این سرنوشت من را همراهی کرده‌اند و از همه بالاتر، از طرفداران و گیمرهایی که از شروع مجدد من در دنیای بازی‌سازی حمایت کردند نیز سپاسگزارم.

از آن‌جایی که این بازی هم به‌عنوان «یک بازی از هیدئو کوجیما» (A HIDEO KOJIMA GAME) عرضه می‌شود، شخصا می‌توانم به شما اطمینان بدهم که اشخاصی که از سطح کیفی و جنس آثار کارگردانی‌شده توسط من در دنیای ویدیوگیم لذت برده‌اند، در DS همان موارد در همان حد و اندازه‌ها را می‌یابند. این برچسب (A HIDEO KOJIMA GAME) نشان‌دهنده‌ی حضور من در مراحل ساخت بازی از ابتدا تا انتهای آن است؛ از برنامه‌ریزی برای پیش‌برد پروژه، تولید طرح اثر، ایجاد داستان و نگارش بازی‌نامه، گیم‌دیزاین، انتخاب بازیگران و انجام مذاکرات لازم تا مدیریت پروژه، کارگردانی بازیگران، تعیین و طراحی درجه‌های سختی گیم‌پلی، تبلیغات، نظارت روی طراحی بصری، ایجاد روابط تجاری لازم و تدوین تریلرها. اگر من تنها در ایجاد طرح بازی یا گیم‌دیزاین یا تهیه‌کنندگی آن نقش داشته باشم، هرگز بازی با برچسب A HIDEO KOJIMA GAME معرفی نمی‌شود.

برخلاف آن‌چه به خاطر ترجمه‌ی انگلیسی اشتباه از یکی از توئیت‌های من برداشت شد، Death Stranding توسط استودیوی جدید (تاریخ تأسیس: شانزدهم دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی) کوجیما پروداکشنز ساخته شده است. بعضی از کارمندان آن از تیم پیشین من در استودیوی کوجیما پروداکشنز سابق آمده‌اند. خیلی‌ها هم قبلا در استودیوهای بازی‌سازی دیگر کار می‌کردند و حالا مشغول فعالیت در اینجا هستند؛ تازه بعضی از آن‌ها تا قبل از آغاز به کار استودیو، در مدیوم‌هایی غیر از «بازی‌های ویدیویی» کار می‌کردند. ما این‌جا حتی اعضایی داریم که در کوجیما پروداکشنز فعالیت کاری خود را آغاز کرده‌اند. ما از خارج از استودیو هم حمایت‌های بسیاری دریافت کردیم و من از همه‌ی اشخاصی که آن حمایت‌ها را از ما داشتند، متشکرم.

Hideo Kojima

سازنده‌ی نخستین بازی پست‌مدرن تاریخ که همین اواخر در مصاحبه با گیم‌اسپات از این گفت که خود را موظف به ساخت بازی‌های واقعا جدید و پذیرش ریسک کارگردانی چنین آثاری می‌داند، به‌تازگی تصاویری بدون توضیح را هم در اختیار طرفداران گذاشت که از تدوین شدن تریلر جدید DS توسط او درون استودیو و در روز تعطیل هفته خبر می‌دادند. جالب‌تر آن که در یکی از این تصاویر، می‌توان با مقداری دقت عبارت «تریلر زمان عرضه‌ی بازی (Launch Trailer)» را دید؛ مسئله‌ای که باعث می‌شود بعضی‌ها با خود بگویند اصلا بعید نیست که کوجیما در سومین قسمت از برنامه‌ی State of Play که فردا، راس ساعت ۲۳:۳۰ به وقت ایران پخش خواهد شد، زودتر از موعد انتظار همگان از تریلر زمان عرضه‌ی DS رونمایی کند. بازی Death Stranding با حضور اشخاصی همچون تروی بیکر، نورمن ریداس، مدس میکلسن، لئا سیدو (بازیگر برنده‌ی جایزه نخل طلای جشنواره‌ی کن)، امیلی اوبرایان، لیندزی وگنر، جسی کورتی، مارگارت کوالی (بازیگر جدیدترین فیلم ساخته‌شده توسط کوئنتین تارانتینو)، گیرمو دل تورو، نیکولاس ویندینگ رفن، جف کیلی و تامی ارل جنکینز در گروه بازیگران و داشتن یوجی شینکاوا در مقام آرتیست (طراح هنری) ارشد، اکنون آخرین قدم‌های خود برای آماده شدن برای عرضه را برمی‌دارد. DS در تاریخ جمعه، ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ خورشیدی به شکل انحصاری روی کنسول پلی استیشن 4 تقدیم مخاطبان می‌شود.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده