نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

زودیاک کره‌ای پس از ۳۰ سال شناسایی شد

پلیس کره جنوبی پس از حدود ۳۰ سال توانست قاتل زنجیره‌ای معروف این کشور را شناسایی کند که در سال ۲۰۰۳ فیلم Memories of a Murder (خاطرات قتل) از روی قتل‌های وی ساخته شده بود.

طبق گزارش اولیه سایت خبری گاردین، اداره پلیس شهر هواسئونگ منطقه گیونگی‌دو در کشور کره جنوبی، پس از گذشت ۳۰ سال توانست هویت قاتل زنجیره‌ای مشهور این کشور را که از وی به‌عنوان «زودیاک کره‌ای» یاد می‌شد شناسایی کند. لی چون جاء، یکی از متهمان به تجاوز و قتل ۱۰ زن بین سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۱ بود و در سال ۲۰۰۳ فیلم فوق‌العادهٔ Memories of Murder (خاطرات قتل) از وی ساخته شد، به‌عنوان یکی از متهمان در آن زمان دستگیر شده بود، اما پلیس بدون نام بردن از قاتل گفت که او دیگر محکوم نمی‌شود، چون هم‌اکنون در حال سپری کردن محکومیت حبس ابد خود است و در دهه پنجاه زندگی‌اش به سر می‌برد.

سخنگوی پلیس شهر هواسئونگ در این رابطه چنین گفت:

در ماه ژوئیه امسال، مدارک خود را به پزشکی قانونی بین‌المللی ارائه کردیم و نتایج این سازمان نشان می‌دهد که DNA متهم در ۳ مورد از ۱۰ مورد اتهامی، تطابق دارد.

Korean Zodiac Killer

بونگ جون هو، کارگردان و فیلمنامه‌نویس سرشناس اهل کره جنوبی، در سال ۲۰۰۳ فیلمی از این ماجرا ساخت؛ سونگ کانگ‌ هو و کیم سانگ ‌کیونگ به ترتیب به‌عنوان کارآگاه پارک و کارآگاه سئو، دو نفر از کارآگاهان در تلاش برای حل این جنایات بودند، نقش‌آفرینی کردند. فیلم Memories of Murder در چندین جشنواره بین‌المللی از جمله جشنواره فیلم کن، جشنواره بین‌المللی فیلم هاوایی، جشنواره بین‌المللی فیلم لندن، جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو و جشنواره بین‌المللی فیلم سن‌سباستین به نمایش درآمد. آخرین ساختهٔ این کارگردان سرشناس، فیلم Parasite (انگل) بود که این فیلم در بخش اصلی جشنواره کن ۲۰۱۹ حضور داشت و برنده نخل طلای جشنواره شد. سونگ کانگ هو، لی سون کیون، چو یئو جئونگ و چوی وو-شیک در این فیلم حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند.

گفتنی است تا زمان لغو قانون محدودیت زمانی پرونده‌های قضایی در ماه ژوئن سال ۲۰۱۵ توسط شورای ملی کره جنوبی، مدت زمان این قانون برای مجازات قتل در کره پانزده سال بود و محدودیت زمانی این پرونده در سال ۲۰۰۶ به سر رسید، در نتیجه اکنون دیگر نمی‌توان متهم را برای قتل و تجاوز محاکمه کرد. گویا اکنون نیز متهم برای تجاوز و قتل همسر برادر خود در سال ۱۹۹۴، در زندان به سر می‌برد.


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده