نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۲

نمایشگاه E3 2020 ظاهرا با تغییرات گسترده‌ای همراه خواهد شد

ظاهرا نمایشگاه E3 2020 تغییرات بسیاری را به خود خواهد دید که از میان آن‌ها می‌توان به نقشه‌ی تازه نمایشگاه و تعیین روزی مختص فعالان صنعت بازی‌های ویدیویی اشاره کرد.

بر اساس گزارش تازه وب‌سایت گیم‌دیلی، نمایشگاه E3 2020 مورد بازنگری قرار خواهد گرفت و تحولات زیادی از قبیل تغییر نقشه‌، تعیین روزی مختص فعالان صنعت بازی‌های ویدیویی و موارد دیگر در آن پدید می‌آید. این جزئیات از کنفرانسی که برای اعضای انجمن نرم افزارهای سرگرمی یا به اختصار ESA برگزار شده است، نشئت می‌گیرد. از قرار معلوم نمایشگاه E3 2020 به‌جای اینکه تنها دارای غرفه‌های سنتی باشد، از مراکز تجربه‌ی بازی‌ها نیز برخوردار است که افراد معروف یا سلبریتی‌ها هم در آن حضور پیدا می‌کنند. در گزارش وب‌سایت گیم‌دیلی نمونه‌هایی برای شفاف‌سازی بیشتر این مورد آمده است که از میان این نمونه‌ها می‌توان به «تجربه‌ی یک بازی شبیه‌ساز ورزش بسکتبال توسط بازیکنان تیم لس آنجلس لیکِرز» و «مشارکت سلبریتی‌ها در یک مسابقه» اشاره کرد.

انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی همچنین در نظر دارد تا امکان شرکت ۱۰ هزار بازدیدکننده‌ی اضافی را در نمایشگاه E3 2020 فراهم کند که این موضوع بدان معنا است که ۲۵ هزار طرفدار می‌توانند در این نمایشگاه سالانه حضور یابند. علاوه‌بر افزایش تعداد شرکت‌کنندگان، در این گزارش آمده است که در برنامه‌ی زمانی نمایشگاه سال آینده احتمالا نخستین روز تنها مختص فعالان صنعت بازی‌های ویدیویی و دو روز دیگر متعلق به مصرف‌کنندگان است.

به دست آوردن مشارکت رسانه‌ای با هزینه‌ی بیشتر و تعامل با افراد تاثیرگذار و سازندگان محتوا از دیگر تغییرات نمایشگاه E3 سال آینده به شمار می‌آید. یک نمونه از مشارکت رسانه‌ای که در این کنفرانس به آن اشاره شده، نمایشی از CNBC با نام Tech Impact است. یکی دیگر از تغییرات بزرگ این نمایشگاه که در آینده شاهد آن خواهیم بود، یک سیستم مشابه سرویس Disney Fastpass است که زمان انتظار برای تجربه‌ی نسخه دموی بازی‌ها را کاهش می‌دهد. افزون‌بر این، آن‌ها قصد اضافه کردن موردی با نام Queuetainment را دارند که به‌واسطه‌ی آن غرفه‌داران می‌توانند محصولات‌شان را به کسانی که در صف تجربه‌ی بازی‌ها قرار دارند، نشان بدهند.

در طول سال‌های گذشته، کمپانی‌های بزرگی نظیر الکترونیک آرتز و سونی خود را آهسته از زیر سایه‌ی نمایشگاه E3 خارج کردند. افزون‌بر این، ایکس باکس از مرکز همایش لس‌آنجلس خارج شد و سالن مایکروسافت را که نزدیک به همان مکان است، در اختیار گرفت تا اجرای بزرگ‌تر و گسترده‌تری داشته باشد. در این میان کاربری با نام ZhugeEX نیز آمار و ارقام جالبی را از همایش‌های بزرگ مربوط به بازی‌های ویدیویی در توییتر ارائه کرده است که در ادامه‌ی مطلب قابل مشاهده است. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، نمایشگاه E3 2019 تنها ۶۶ هزار بازدیدکننده داشته است و بر این اساس باید منتظر باشیم و ببینیم که تغییرات تازه باعث افزایش آمار شرکت‌کنندگان این نمایشگاه در سال آینده می‌شود یا چراغ این همایش سالانه کم فروغ‌تر از قبل خواهد شد.

نام نمایشگاه‌

تعداد شرکت‌کنندگان

Gamescom 2019۳۷۳,۰۰۰
ChinaJoy 2019۳۶۵,۰۰۰
Brazil Games Show 2018۳۲۵,۰۰۰
Taipei Game Show 2019۳۲۰,۰۰۰
Paris Games Week 2018۳۱۶,۰۰۰
Tokyo Game Show 2019۲۶۲,۰۰۰
G-Star Korea 2018۲۳۵,۰۰۰
E3 2019۶۶,۰۰۰

نمایشگاه E3 2020 از تاریخ ۲۰ تا ۲۲ خرداد سال ۱۳۹۹ (۹ تا ۱۱ ژوئن) در مرکز همایش‌های لس‌آنجلس برگزار خواهد شد. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده