نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰

چرا نباید کابل لایتنینگ و شارژر آیفون را ارزان بخرید! از زبان کارشناس سایت جانبی

لطفا فکر نکنید لوازم جانبی اپل گران است! برخی افراد ترجیح می‌دهند به سمت مارک های متفرقه شارژر آیفون بروند و کابل های تقلبی و درجه ۲ و ۳ را با قیمت پایین‌تر بخرند و کمتر هزینه کنند، اما به واقع اشتباه بزرگی است.

در مدت زمان بسیار کمی تمام لوازم جانبی اپل که کپی هستند، فرسوده می‌شوند و آسیب‌های جدی و پر هزینه‌ای را به گوشی آیفون شما وارد می‌کنند. چند سال اخیر لوازم جانبی اپل با برندهای متفاوت و کابل‌های تقلبی با قیمت کمتری در بازار عرضه شده است.

بهترین کار استفاده از کابل فابریک آیفون است. اگر از شارژر فابریک آیفون استفاده کنید حداقل خیال‌تان راحت است که قرار نیست پس از مدتی مشکلات عجیبی برای موبایل‌تان پیش بیاید یا درگاه USB از کار بیفتد. اما در مورد کابل‌های تقلبی این اطمینان خاطر وجود ندارد. احتمال پیش آمد هر مشکلی هست.

شاید طبق تجربه‌های قبلی که از کابل های فیک آیفون استفاده کرده‌اید همچنان فکر می‌کنید که فرق زیادی بین کابل لایتنینگ تقلبی با کابل‌های اصلی نیست اما در ادامه به شما توضیح می‌دهیم با خرید کابل شارژ ارزان چه مشکلاتی را برای خودتان به وجود می‌آورید.

لوازم جانبی اپل را فقط وقتی ارزان بخرید که می خواهید آیفون‌تان را بُکشید

کابل لایتنینگ تقلبی، یک انتخاب کاملا بی‌کیفیت و دردسر ساز است که خیلی زود شما را پشیمان می‌کند. اگر یک کابل لایتنینگ ارزان خریده‌اید و برای شارژ کردن موبایل‌تان از آن استفاده می‌کنید، باید بدانید که اتفاقات خوبی در انتظار آیفون شما نیست. حقیقت این است که فقط همان ابتدا همه چیز نرمال به نظر می‌رسد؛ کابل های لایتنینگ درست شبیه موریانه عمل می‌کنند.

اکثر کابل‌های لایتنینگ فیک و غیررسمی در کارخانه‌های ناشناس خارج از کشور به‌صورت انبوه تولید می‌شوند. به همین دلیل به اندازه کابل‌هایی که توسط اپل یا شرکت‌های شخص ثالث معتبر ساخته شده‌اند، کیفیت ندارند. تقریبا می‌توان گفت هیچ کنترل کیفیتی روی این تولیدات اعمال نمی‌شود.

از زمان ورود iOS 7، آیفون‌ها و آیپدها کابل‌های لایتنینگ تقلبی را به خوبی تشخیص می‌دهند. به همین دلیل وقتی شما از یک کابل لایتنینگ فیک استفاده کنید، آیفون اعلانی را به شما نشان می‌دهد که از کابل غیررسمی استفاده می‌کنید و ممکن است عملکرد، آنطور که انتظار می‌رود نباشد.

تراشه‌ای در کابل شارژ اصلی و شارژر فابریک آیفون وجود دارد که گوشی هوشمند شما قابلیت شناسایی آن را دارد. از آنجایی که این تراشه در اکثر کابل‌های لایتنینگ تقلبی، وجود ندارد، تشخیص کابل تقلبی با آیفون‌های جدید تقریبا ممکن است.

عکس کابل شارژ لایتینگ مارک انکر تکست آبی رنگ پیچیده شده دور گوشی آیفون سیکس سیلور

در ادامه قصد داریم با ۳ دلیل منطقی به شما توضیح بدهیم که چرا کابل لایتنینگ تقلبی یا شارژرهای ارزان و فیک اپل، قاتل جان گوشی هایتان هستند.

سه دلیل وحشتناک اما واقعی برای دور ریختن کابل تقلبی آیفون

استفاده از کابل شارژ تقلبی در اولین مرحله به خودتان آسیب می‌زند و سپس گوشیتان را به مرور فرسوده و خراب می‌کند. شاید انتظار نداشته باشید چنین حقایقی در مورد کابل‌هایی که روزانه استفاده می‌کنید وجود داشته باشد.

۱- نداشتن هیچگونه استاندارد کیفی در کابل کپی آیفون

بزرگ‌ترین دلیلی که شما را از خرید کابل لایتنینگ آیفون منع می‌کند، رعایت نکات ایمنی است! یکی از شرکت‌های تحقیقاتی معتبر در زمینه تکنولوژی (CTSI) در مورد کابل‌های لایتنینگ فیک تحقیقاتی انجام داده و نتیجه‌های به‌دست‌آمده تکان‌دهنده است. این تیم ۴۰۰ کابل شارژ آیفون را آزمایش کردند و از این میان، تنها ۱ درصد (سه کابل به‌طور دقیق) موفق به قبولی در ارزیابی‌های اساسی شدند.

۲- آسیب دیدن باتری و تراشه درگاه شارژ

کابل‌های لایتنینگ جعلی می‌تواند باعث افزایش قدرت (ولتاژ) در آیفون یا آیپد شما شود. اولین واحدی که در معرض آسیب قرار می‌گیرد، معمولاً تراشه موجود در درگاه شارژ است. دراصل بدون درگاه شارژ، قادر به شارژ دستگاه iOS خود نخواهید بود و این تیر خلاص است.

حتی اگر تراشه شارژ در مقابل آسیب پذیری مقاومت کند، این پتانسیل را دارد که به پردازنده یا باتری آسیب جدی وارد کند. اگر شما یک کابل شارژ فیک با هزینه کم بخرید، آسیب‌هایی به آیفون‌تان وارد می‌کنید که تعمیرات آن، هزینه های بسیار زیادی دارد. به همین دلیل است که استفاده از کابل لایتنینگ ارزان و شارژر تقلبی آیفون می‌تواند یک تصمیم پرهزینه باشد.

۳- امکان شوک الکتریکی و آتش سوزی توسط سیم شارژر آیفون

متداول‌ترین مسئله در مورد شارژرهای آزمایش شده عایق بودن سیم شارژر آیفون برای محافظت از کاربران دربرابر شوک الکتریکی است. اگر سیم کابل به‌صورت درست عایق نباشد ممکن است به شما آسیب برساند و به‌سادگی موجب آتش سوزی شود.

اکثر کابل های فیک آیفون آنقدر از نظر عایق بودن دچار مشکل هستند که کاربران گزارش داده‌اند هنگامی که کابل را با دست نگه می‌دارند، جریان برق را به خوبی احساس می‌کند!

عکس موبایل آیفون سوخته شده و کابل لایتینگ

شاید کمی ترسیده باشید اما واقعا خوب است که از عواقب کاری که می‌کنید خبر داشته باشید. باتوجه‌به گسترش برندهای متفرقه که در حال عرضه لوازم جانبی اپل هستند، باید حواستان باشد کابل شارژ تقلبی نخرید.

برای اینکه یک خرید مطمئن داشته باشید بهتر است سمت فروشگاه‌های متفرقه و نامعتبر نروید.

خرید از سایت جانبی، اطمینان خاطر در کیفیت کابل های لایتنینگ

اصلی‌ترین و مطمئن‌ترین راه، خرید از مراکز معتبر است. اگر می‌خواهید به‌صورت آنلاین لوازم جانبی اپل بخرید در انتخاب فروشگاه مورد نظرتان هم دقت کافی داشته باشید. می‌توانید به سایت‌های فروشگاهی که در این زمینه فعال هستند سر بزنید، نظرات کاربران را بخوانید و سوالات خود را بپرسید.

فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری وجود دارند که لوازم جانبی اپل عرضه می‌کنند اما در همان فروشگاه‌ها نیز تجهیزات فیک و نامعتبر به چشم می‌خورد. یکی از بهترین فروشگاه‌های اینترنتی که بهترین و مرغوب‌ترین لوازم جانبی اپل را با تنوع بالا و کیفیت عالی ارائه می‌کند، فروشگاه تخصصی لوازم جانبی است.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده