نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

شرایط افراد امتیاز آور برای اخذ رتبه پیمانکار

برای اخذ رتبه پیمانکار، افراد امتیازآور چه شرایطی باید داشته باشند؟ در این مطلب نیک پارس قصد دارد به این سؤال مهم پاسخ دهد.

متقاضیانی که برای بار اول نسبت به رتبه‌ بندی شرکت خود اقدام می‌کنند، اطلاعات کمی در این زمینه دارند. پس لازم است باتوجه‌به درخواست خود از شرایط اخذ رتبه پیمانکار یا اخذ رتبه مشاور آگاه شوند.

افراد امتیاز آور برای اخذ رتبه پیمانکار و اخذ رتبه مشاور از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در ادامه، نیک پارس شرایط افراد امتیاز آور را برای اخذ رتبه پیمانکار برای شما توضیح می‌دهد.

نیک پارس

رتبه بندی شرکت پیمانکاری

یک نقطه شروع برای انجام پروژه‌های دولتی و جذب سرمایه برای آن‌ها، اخذ رتبه پیمانکاری است. اگر قصد دارید به‌عنوان یک شرکت پیمانکار فعالیت کنید، آشنایی با روند اخذ رتبه پیمانکار برای شما ضروری است. مرجع صادر کننده رتبه بندی شرکت‌ها برای شرکت‌های پیمانکار، رتبه ای بین ۱ تا ۵ در نظر می‌گیرد. عدد ۵ نشان‌دهنده پایین ترین رتبه و عدد ۱ نشان‌دهنده بالاترین رتبه است.

یک شرکت پیمانکار هرچه دارای نیروهای متخصص و فنی بیشتری باشد، در رتبه بندی شرکت در جایگاه بهتری قرار خواهد گرفت. اخذ رتبه پیمانکار در سطوح عالی نشان‌دهنده کیفیت شرکت شماست و سرمایه‌گذاران با خیال راحت، انجام پروژه های خود را در اختیار شما خواهند گذاشت. بنابراین یک امر اساسی در اخذ رتبه پیمانکار، فراهم آوردن شرایط افراد امتیاز آور شرکت است.

شرایط افراد امتیاز آور برای شرکت‌های پیمانکار

شرایط افراد امتیاز آور شرکت‌های پیمانکار به‌طور کاملا روشن در قانون مشخص شده است که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

۱- حداقل دو سوم از اعضای هیئت مدیره به همراه مدیرعامل باید دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر باشند و رشته تحصیلی آن‌ها با موضوع فعالیت شرکت تطابق داشته باشد.

۲- امتیاز اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل مطابق با سابقه کار مداوم آن‌ها در ۱۵ سال گذشته در شرکت‌های پیمانکاری که دارای سمت اعضای هیئت مدیره یا مدیرعامل بوده‌اند، محاسبه می‌شود. اگر این افراد در همه ۱۵ سال دارای چنین شرایطی بوده و در شرکت کنونی فعالیت کرده‌اند، در تمامی رشته‌های درخواستی، امتیازشان حساب می‌شود. اما در صورتی که در شرکت‌های دیگر بوده‌اند، امتیازشان فقط در یک رشته محاسبه می‌شود.

۳- اعضای امتیاز آور شرکت باید دارای مجموع سوابق بیمه‌ای حداقل شش سال باشند. اما در صورتی که فقط یکی از اعضا سابقه بیمه داشته باشد، حداقل هفت سال سابقه نیاز است. اگر چند تن از اعضای هیئت مدیره دارای مجموع ۶ سال سوابق بیمه‌ای یا بیشتر باشند می‌توانند نسبت به اخذ رتبه پیمانکار در دو رشته اقدام نمایند در غیر این صورت، شرکت می‌تواند تنها برای یک رشته تقاضای رتبه بندی دهد.

نیک پارس

۴- داشتن مدرک کارشناسی برای اعضای امتیاز آور در صورتی که شرکت جزو شرکت‌های پیمانکار قدیمی باشد الزامی نیست. البته در شرایطی این بند اجرا می‌شود که اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل از سال ۱۳۸۱ تاکنون تغییر نکرده باشند.

۵- برای اخذ رتبه پیمانکار، داشتن معافیت تحصیلی برای اعضای هیئت مدیره کافی است اما مدیرعامل باید کارت پایان خدمت داشته باشد.

۶- اگر در طول دوره سربازی حق بیمه برای اعضای امتیاز آور پرداخت شده باشد، این سابقه جزو سوابق بیمه‌ای آن‌ها حساب می‌شود.

۷- عضو امتیاز آور در صورتی که در چند شرکت فعالیت داشته باشد، تنها برای شرکتی که برای او بیمه پرداخت می‌کند، عضو امتیاز آور محسوب می‌شود. اگر همه این شرکت‌ها برای او بیمه پرداخت کنند آنگاه آن فرد برای شرکتی که حق بیمه بیشتری پرداخت می‌کند، فرد امتیاز آور حساب می‌شود.

۸- امتیاز سوابق بیمه‌ای افراد امتیاز آور نسبت به ۳۶ ماه گذشته محاسبه می‌شود. بدین ترتیب اگر افراد بدهی های قبل از این ۳۶ ماه را پرداخت کنند هیچ تاثیری در امتیاز آن‌ها نخواهد داشت.

۹- برای سمت های مدیرعامل یا اعضای هیئت مدیره می‌توان از افراد بازنشسته استفاده کرد. اما به‌دلیل عدم پرداخت حق بیمه برای این افراد، امتیاز آن‌ها طبق قراردادی که با شرکت منعقد کرده‌اند محاسبه می‌شود.

۱۰- مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره یا سهام‌داران بیش از ۵ درصد تحت هیچ شرایطی نباید کارمند دولت باشند.

اخذ رتبه پیمانکار و اخذ رتبه مشاور با نیک پارس

اخذ رتبه پیمانکار با نیک پارس در ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه های ثبت شرکت، رتبه‌بندی و اخذ رتبه پیمانکار ازطریق کارشناسان خبره و در صورت نیاز به تشکیل پرونده های اداری با مشاوره وکلای رسمی، آماده خدمت به صاحبان کسب‌و‌کار و تیم های استارت آپ است. خط مشی این شرکت صداقت، وجدان کاری، پاسخگوی آنلاین و سریع، خدمات مناسب با هزینه مناسب، ارائه خدمات مالی و اعتباری،خدمات اخذ رتبه و غیره به شرکت‌های مختلف است.

با ۲۰ خط ویژه مشاوره اخذ رتبه پیمانکار با شماره تماس 02122881235 با مشاورین نیک پارس در تماس باشید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده