نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۸

فصل چهارم بخش Ranked بازی Dota 2 با تغییراتی در سیستم Matchmaking آغاز شد

فصل چهارم بخش Ranked بازی Dota 2 در حالی با یک به‌روزرسانی تازه آغاز شد که تغییراتی در سیستم حریف‌یابی بازی ایجاد شده است.

مطابق پیش‌بینی‌ها، فصل چهارم بخش Ranked بازی Dota 2 کار خود را با یک به‌روزرسانی تازه آغاز کرد و کلیه‌ی تغییرات بخش Matchmaking که کمپانی ولو در روز‌های گذشته به آن‌ها اشاره کرده بود، در بازی پیاده‌سازی شد. در انجمن‌هایی نظیر ردیت درباره جزئیات مربوط به تغییرات رابط کاربری و موارد دیگری که در منوی بازی‌های سفارشی به چشم می‌خورد، صحبت شده است ولی بااین‌حال در ادامه به سراغ برخی از تغییرات کلیدی بازی پس از شروع فصل تازه خواهیم رفت و به تفکیک آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

رابط کاربری

  • گزارش کاربران برای قرارگیری نادرست در لاین‌ها به گزارش آن‌ها برای سوء‌استفاده از رول‌ها تغییر کرد.
  • رول یا نقش انتخابی بازیکنان در صفحه‌ی پایانی بازی نمایش داده می‌شود.
  • گزینه‌های بیشتری برای گزارش بازیکنانی که در رول انتخابی بازی نمی‌کنند، به صفحه‌ی پایانی بازی اضافه شد.
  • نمادهای جدیدی برای نمایش کیفیت اتصال اینترنت بازیکنان به بازی راه یافت.

با توجه به تمرکز اخیر بازی روی نقش یا رول بازیکنان، کاربران زیادی از گزینه‌های موجود برای گزارش افراد خاطی شکایت کرده بودند که کمپانی Valve با ایجاد تغییرات تازه، به همگان نشان داد که در نهایت به نظر کاربران گوش می‌دهد. در ادامه‌ی فصل چهارم همچنین جزئیات بیشتری به گزینه‌های گزارش کاربران افزوده می‌شود و این بخش تکمیل‌تر از قبل خواهد شد. در این میان، نمایشگرهایی به‌روزشده نیز برای نشان دادن تورنمنت‌های آتی نظیر مسابقات Midas Mode 2.0 در بازی گنجانده شده است.

بازی‌های سفارشی

  • انتخاب منطقه‌ی مورد نظر برای بازی عملاً در دسترس قرار گرفته است.
  • منطقه‌ی انتخابی لابی یا گروه در منوی بازی نشان داده می‌شود.

این مورد بسیار بااهمیتی است که بازیکنان از سال‌ها پیش خواهان آن بودند. درحال‌حاضر بازیکنان می‌توانند با انتخاب مناطق یکسان با کسانی که با آن‌ها رقابت می‌کنند، ارتباط خود با سرورهای سفارشی را بهبود ببخشند. این یک راه‌حل تمام عیار نیست، اما تنها گزینه‌ای است که درحال‌حاضر برای این کار در نظر گرفته شده است. به غیر از تغییرات سیستم Matchmaking که در دوتا 2 پیاده‌سازی شده است، تغییرات دیگری نیز وجود دارند که درواقع بازیکنان به‌محض ورود به بازی شاهد آن‌ها خواهند بود، اما موضوعاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، از اصلی‌ترین مواردی بود که با به‌روزرسانی تازه به بازی راه یافت. شما می‌توانید با مراجعه به «صفحه‌ی اختصاصی» بازی از آخرین اخبار مربوط‌به آن مطلع شوید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید. 


منبع DotEsports
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده