نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۹

بررسی بازی The Legend of Zelda: Link's Awakening از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های The Legend of Zelda: Link's Awakening، خبر از یک بازی انحصاری عالی برای نینتندو سوییچ می‌دهند. با مروری بر نمره‌ها و بررسی‌های بازی همراه زومجی باشید. 

مجموعه The Legend of Zelda یکی از با‌ارزش‌ترین مجموعه بازی‌های شرکت نینتندو است که حتی اگر با نسخه‌های قدیمی‌تر آن آشنا نباشیم، همگی موفقیت‌های نسخه آخر یعنی Breath of the Wild را دیده‌ایم. نینتندو پس از انتشار این بازی، تصمیم گرفت برای نسخه بعدی سراغ بازسازی یکی از بهترین نسخه‌های مجموعه یعنی Link's Awakening برود؛ نسخه‌ای که اولین بار ۲۶ سال پیش برای کنسول گیم‌بوی منتشر شد و همیشه از آن به‌عنوان یکی از نسخه‌های خیلی خوب سری زلدا یاد می‌شود. 

داستان بازی Link's Awakening در اصل دنباله‌ای برای نسخه A Link to the Past است. لینک تصمیم گرفته تا از طریق دریا به قسمت‌های مختلف جهان سفر کند و برای رو‌به‌رو شدن با تهدید‌های جدید آماده‌تر شود. اما در بین راه طوفان قایق وی را از بین می‌برد و لینک هم به جزیره Koholint کشیده می‌شود. لینک در این جزیره با شخصیت‌هایی چون مارین آشنا و متوجه می‌شود برای برگشت به خانه، باید محافظ این جزیره یعنی Wind Fish را بیدار کند. از این جا به بعد بازی آغاز می‌شود و باید همراه با لینک وارد سیاه‌چال‌های مختلف شوید و به لینک برای رسیدن به هدفش کمک کنید. سازندگان برای نسخه بازسازی‌شده، اقدام به بازسازی مو به مو بازی کرده‌اند و البته که جلوه‌های بصری آن کاملا بهتر شده‌اند اما از حیث گیم‌پلی برای اینکه خدشه‌ای به کیفیت بازی وارد نشود، شاهد اعمال تغییرات خیلی اساسی نبوده‌ایم. در ادامه با زومجی همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی The Legend of Zelda: Link's Awakening از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

The Legend of Zelda: Link's Awakening

  • سازنده: نینتندو و Grezzo
  • ناشر: نینتندو
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور

The Legend of Zelda: Link

فوربس: ۱۰۰ از ۱۰۰

یک بازسازی عالی از یکی از نسخه‌های بی‌نقص سری زلدا. اگر قبلا شانس تجربه نسخه گیم‌بوی را نداشتید، حتما باید این نسخه بازسازی‌شده را تجربه کنید اما حتی اگر مثل من با تجربه کردن نسخه اصلی بزرگ شدید، بازهم بازی آنقدر محتوا و جذابیت جدید دارد که ارزش بازی کردن را داشته باشد. درست است که Breath of the Wild دلیل خیلی از افراد برای خرید کنسول سوییچ بود، اما Link's Awakening هم اثری است که اگر تا الان این کنسول را خریداری نکرده‌اید شما را بیش از پیش به این کار تشویق می‌کند. 

آی‌جی‌ان: ۹۴ از ۱۰۰

The Legend of Zelda: Link's Awakening به‌نوعی کلاس درسی برای یاد گرفتن چگونگی بازسازی یک شاهکار است؛ بازسازی که ظاهر بازی را به بهترین شکل بهبود داده اما حس و حال نسخه اصلی را هم از بین نبرده است. 

گیم اینفورمر: ۹۰ از ۱۰۰

Link's Awakening همیشه جای ویژه‌ای در قلب من داشت اما خب به دلیل قدیمی شدن نسخه اصلی معمولا نمی‌توانستم بازی کردنش را به کسی پیشنهاد کنم. اما حالا با این نسخه بازسازی، دیگر کسی نمی‌تواند بهانه‌ای برای تجربه نکردن یکی از بهترین و عجیب‌ترین نسخه‌های مجموعه داشته باشد و من واقعا به تمام آن افرادی که قرار است در این نسخه برای بار اول این بازی را تجربه کنند حسادت می‌کنم؛ هرچند که تجربه مجدد بازی هم قطعا ارزشمند خواهد بود. 

گیمزرادار: ۹۰ از ۱۰۰

The Legend of Zelda: Link's Awakening با اینکه از نظر ظاهر مثل یک بازی کاملا جدید به‌نظر می‌رسد، اما در عین حال حس و حال نسخه اصلی را هم تمام و کمال حفظ کرده است. Link's Awakening قطعا نقطه اوج بازی‌های کلاسیک زلدا است که در این بازسازی با ظاهری بهتر از همیشه ارائه شده است. 

گیم‌اسپات: ۸۰ از ۱۰۰

اگر مدت زیادی است که نسخه‌ای کلاسیک از زلدا را تجربه نکرده‌اید، Link's Awakening به بهترین شکل شما را به دهه ۹۰ خواهد برد و حس و حال خوب بازی کردن آن نسخه‌ها را منتقل خواهد کرد. هرچند کلیت بازی ساده است، اما کماکان می‌توان حس ماجراجویی را در بازی پیدا کرد و بدون شک بازسازی فعلی، بهترین راه ممکن برای تجربه این اثر کلاسیک است. امروزه در شرایطی هستیم که بازسازی‌های زیادی از بازی‌های کلاسیک منتشر می‌شوند و خیلی از آن‌ها را هم می‌توان نادیده گرفت اما قطعا Link's Awakening یکی از این بازسازی‌های معمولی نیست و ارزش تجربه بالایی دارد. 

نمره های  THE LEGEND OF ZELDA: LINK

نمره های  THE LEGEND OF ZELDA: LINK

نظرات خود را در مورد نمره‌های بازی با زومجی در میان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده