نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۱

اطلاعاتی جدید از حالت آنلاین Death Stranding منتشر شد؛ توضیحات کوجیما درباره Social Strand

از ساخت تسهیلات مختلف برای گیمرهای سراسر جهان تا جای‌گذاری نمادهای هشداردهنده و سیستم Like کردن؛ کوجیما در تازه‌ترین صحبت‌های خود از مکانیک‌های آنلاین Death Stranding گفته است.

چندی پیش و طی روزهای اول و سوم رویداد بزرگ توکیو گیم شو (TGS) دو نمایش ۵۰ دقیقه‌ای و ۳۰ دقیقه‌ای از بازی Death Stranding تقدیم گیمرها شد که طی آن‌ها،‌ مکانیک‌های مختلف بازی به‌تصویر کشیده شدند که بدون شک یکی از اصلی‌ترین مکانیک‌هایی که طی این نمایش‌ها، تمرکز گیمرها و منتقدان مختلفی را به‌خود جلب کرد سیستم آنلاین بازی یا همان Social Strand System بود؛ سیستمی که هیدئو کوجیما، خالق اثر، طی مراحل مختلف ساخت بازی از آن به‌عنوان یکی از محوری‌ترین و خاص‌ترین مکانیک‌های بازی هم یاد کرده است.

از زمان معرفی بازی Death Stranding تا قبل از منتشر شدن نمایش‌های گیم‌پلی آن، گمانه‌زنی‌های مختلفی پیرامون بخش آنلاین آن در محفل‌های گیمرها انجام می‌شد و از آن‌جایی که کوجیما این بازی را یک تجربه‌ی تماما داستان‌محور و بدون حالت‌های رقابتی آنلاین می‌داند، برخی از گیمرها انتظار داشتند که حالت آنلاین بازی چیزی مثل بخش آنلاین بازی‌هایی همچون Dark Souls باشد؛ که حدس تقریبا درستی هم زده بودند. سیستم آنلاین بازی Death Stranding در عین حال که واقعا تازه و یکتا به‌نظر می‌رسد، ما را کمی هم یاد بازی‌های هیدتاکا میازاکی یعنی بلادبورن و دارک سولز می‌اندازد. هیدئو کوجیما اخیرا در مصاحبه با بلاگ‌های مختلف و همچنین صحبت‌هایی که طی رویداد  Tokyo Game Show انجام داده، ویژگی‌های آنلاین بازی جدید خود را توضیح داده که در جریان آخرین اخبار بازی، در ادامه‌ی مطلب آن‌ها را مطالعه می‌کنیم.

Death Stranding

تجربه‌ی آنلاین بازی Death Stranding کاملا اختیاری خواهد بود
  • دث استرندینگ یک بازی کاملا تک‌نفره است و می‌خواهد شما را در یک جهان کاملا بزرگ، به‌صورتی کاملا تنها رها کند. با این وجود، امکان تجربه‌ی آنلاین بازی را دارید و با فعال کردن حالت آنلاین‌ش می‌توانید با دیگر بازیکنان همکاری‌های جالبی داشته باشید البته که تجربه‌ی حالت آنلاین بازی «کاملا اختیاری» است.
  • بعضی از بازیکنان تصمیم می‌گیرند که فقط حالت تک‌نفره‌ی اثر را تجربه کنند و در داستان آن غرق شوند. این درحالی است که برخی از گیمرها مسیر تجربه‌ی آنلاین و تعامل با دیگر بازیکنان را در پیش می‌گیرند و با ساخت سازه‌های مختلف و قرار دادن آن‌ها در سر راه دیگر بازیکنان، به‌آن‌ها کمک کنند. هرچقدر که این راهنمایی‌ها/سازه‌ها مورد پسند دیگر بازیکنان دنیای بازی قرار بگیرد، میزان Likeهایی که گیمر به‌دست می‌آورد بیشتر و تعامل او با دیگر بازیکنان افزایش می‌یابد.
  • در بازی یک سیستم ارسال ایمیل وجود دارد که سطح (لول) ارتباط گیمر با دیگر بازیکنان و کاراکترها را نمایش می‌دهد؛ چیزی تقریبا همچون سیستم کانفیدنت در سری بازی پرسونا.
  • در هنگام مبارزه با باس‌ها تنها هستید و نیستید! اگر بازی را به‌صورت آنلاین پیش ببرید و به‌اینترنت متصل باشید، حین مبارزه با‌ باس‌های (BT) بازی که نبردهایی سنگین و اتمسفریک خواهد بود، بازیکن‌های دیگر می‌توانند به‌شما کمک کنند و به‌عنوان مثال، مهمات مختلفی را در دسترس شما قرار دهند. کوجیما به‌این حالت از تجربه‌ی آنلاین بازی Strand می‌گوید.
  • شما به‌صورت تکی یا همراه با یک بازیکن دیگر می‌توانید پل‌های (انواع سازه‌های متنوع و بزرگ) مختلفی را در دنیای DS بسازید تا عبور و مرور را برای دیگر گیمرهای اثر را ساده‌تر کنید. هر بازیکنی که در این همکاری نقش بیشتری در ساخت سازه‌ی موردبحث داشته باشد، نام آن به‌عنوان خالق آن سازه روی‌ش نقش خواهد بست.
  • بازی قرار است یک نسخه‌ی آخرالزمانی از آمریکا را به‌تصویر بکشد و طبیعتا، در آن شاهد مسیرها، جاده‌ها و راه‌های معمولی نخواهیم بود. مسیرهایی که بیشترین میزان عبور و مرور را توسط گیمرهای مختلف ثبت بکنند، مشخص و به‌یک جاده تبدیل خواهند شد که قطعا راه را برای گیمرها هموارتر خواهند کرد. شما این مسیرها را می‌توانید با وسایل نقلیه هم طی بکنید.
  • بازیکن‌ها می‌توانند نمادهای مختلف از جمله نمادهای هشداردهنده برای مسیرهای ناهموار یا حضور BTها را در مسیرهای بازی قرار دهند و دیگر گیمرهای دنیای بازی را از حضور موارد خطرناک، آگاه کنند؛ چیزی شبیه به‌مکانیک‌های چندنفره‌ی سری سولز.
  • سازه‌هایی که ساخت آن‌ها هنوز تکمیل نشده در دنیای بازی به‌شکلی که مشخص باشد «در این مکان یک سازه درحال تشکیل شدن است»، نمایش داده می‌شوند. گیمرها می‌توانند با قرار دادن منابع مختلف در محل ساخته شدن سازه‌ی مذکور، به‌ساخته شدنش به‌گیمرهای دیگر کمک کنند.
  • ردپاهای سبزی که در بازی خواهید دید، ردپای دیگر بازیکنان است.
  • کفش‌های کاراکتر اصلی (سم) در طول راهپیمایی‌های طولانی او برای رساندن کالاها به‌مقصد، خراب می‌شوند و بازیکنان می‌توانند با قرار دادن کفش‌های مختلف در سراسر جهان، به‌دیگر بازیکنان کمک کنند تا هنگام خراب شدن کفش خود، بتوانند راه‌حل مناسبی را پیدا کرده و کمتر اذیت شوند
  • کالاهایی که بازیکنان در میانه‌ی راه رها می‌کنند، برای دیگر گیمرها نمایش داده می‌شود. با گذشت زمان، این کالاها خراب می‌شود و دیگر گیمرها می‌توانند آن‌ها را پیدا کنند، تعمیرشان کرده و از آن‌ها استفاده کنند.
  • شما می‌توانید در طول بازی ایستگاه‌های مختلف همچون ایستگاه شارژ باتری اسکلت خارجی سم، ایستگاه انبار کردن کالاهای مختلف برای گیمرها و مواردی از این دست را در دنیای بازی خلق کنید.
  • بارش باران به‌وسایل گیمرها آسیب می‌زند؛ گیمرها می‌توانند برای یکدیگر ایستگاه‌های مختلف بسازند و با این کار، از یکدیگر محافظت و به‌پیشرفت همدیگر کمک کنند. در این ایستگاه‌ها که برای دیگر بازیکنان می‌سازید، می‌توانید تعیین کنید که موزیک‌ دلخواه‌تان هم پخش شود. دیگر بازیکنان این موزیک را در طول تجربه‌شان خواهند شنید.
  • شما می‌توانید سازه‌هایی که دیگر بازیکنان می‌سازند را ارتقا دهید یا به اصطلاح Level Up کنید.
  • علاوه بر سازه‌های مختلف، می‌توانید وسایل نقلیه‌ی متنوع همچون موتور سیکلت را بر سر راه دیگر بازیکنان قرار بدهید تا با استفاده از آن‌ها، مسیر خود را سریع‌تر طی کنند.
  • در مرکز فرماندهی شرکت بریجز (Bridges) می‌توانید از عملکرد دیگر بازیکنان باخبر شوید.

بازی Death Stranding در تاریخ هشتم نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (جمعه، ۱۷ آبان سال ۱۳۹۸ شمسی)، راهی پلی استیشن 4 می‌شود.


منبع MP1st
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده