نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱

پوستر IMAX فیلم جوکر منتشر شد

زمان زیادی تا اکران فیلم مورد انتظار Joker (جوکر) تاد فیلیپس باقی نمانده و حال پوستر زیبای IMAX این فیلم با حضور شاهزاده جنایت منتشر شده است.

حدود دو هفتهٔ دیگر شاهد اکران فیلم مورد انتظار Joker (جوکر) روی پردهٔ سینما خواهیم بود و حال در خبری جدید از این فیلم، پوستر IMAX جدیدترین ساختهٔ تاد فیلیپس، کارگردان فیلم‌هایی چون The Hangover (هنگ‌اور)، War Dogs (سگ‌های جنگ) و Due Date (موعد مقرر)، منتشر شده است. فیلیپس نویسندگی و کارگردانی این فیلم مستقل و خارج از دنیای سینمایی دی‌سی را انجام داده است. پوستر زیبای منتشرشده را که در آن جوکر گویا آشوبی در شهر ایجاد کرده است در پایین مشاهده می‌کنید:

Joker

اتفاقات فیلم جوکر در گاتهام سال ۱۹۸۱ جریان دارد که آرتور فلک یک استندآپ کمدین ناموفق است و با تحقیرهای زیادی نیز مواجه می‌شود. آرتور فلک که مردی غمگین با مشکلات روحی و روانی ریشه‌دار است، به نماد نیهیلیسم تبدیل خواهد شد. واکین فینیکس نیز در کنفرانس مطبوعاتی فیلم Joker گفت که او دوران سختی را پشت سر گذاشته تا این نقش را بازی کند و هرگز به‌دنبال این نبود که نسخهٔ جوکری را بازی کند که هیث لجر در فیلم The Dark Knight (شوالیه تاریکی) بازی کرده و برای آن جایزه اسکار دریافت کرده بود.

فیلم Joker در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۱۹ (۹ شهریور ۱۳۹۸) در هفتادوششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز به نمایش درآمد و توانست جایزه شیر طلایی این جشنواره معتبر را از آن خود کرده و با تحسین بسیاری از منتقدانی که فیلم را پیش از اکران در این جشنواره تماشا کرده‌اند، همراه بوده است. نقش‌آفرینی واکین فینیکس بسیار مورد تمجید قرار گرفته و از فیلم Joker و فینیکس به‌عنوان یکی از شانس‌های اصلی اسکار ۲۰۲۰ نام برده می‌شود.

اسکات سیلور، نویسنده فیلم 8Mile، به فیلیپس در نوشتن فیلمنامه فیلم Joker کمک کرده است. فیلمبرداری این فیلم را لارنس شر (مدیر فیلم‌برداری فیلم‌های Godzilla: King of the Monsters و سه‌گانهٔ The Hangover) انجام داده است. طراحی تولید این پروژه بر عهدهٔ مارک فریدبرگ بوده است که در کارنامهٔ خود طراحی تولید فیلمی چون Selma (سلما) را دارد. جف گروس (تدوینگر آثاری چون War Dogs و The Hangover Part III)، تدوینگر فیلم تاد فیلیپس بوده است و مارک بریجز (طراح لباس فیلم‌های مطرحی چون The Artist و Phantom Thread) که جایزه اسکار را نیز به خانه برده است، طراحی لباس فیلم Joker را بر عهده داشته است. بردلی کوپر و تاد فیلیپس از جمله تهیه‌کنندگان این فیلم هستند. ریچارد باراتا، جوزف گارنر و بروس برمن نیز تهیه‌کنندگی اجرایی فیلم جدید و مستقل شرکت دی‌سی را بر عهده داشته‌اند.

فیلم Joker برای اکران در تاریخ ۴ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۲ مهر ماه ۱۳۹۸) برنامه‌ریزی شده است. واکین فینیکس در نقش آرتور فلک/جوکر، رابرت دنیرو در نقش موری فرنکلین، زازی بیتز در نقش سوفی دوموند، فرانسیس کانروی در نقش پنی فلک (مادر آرتور)، برت کولن در نقش توماس وین، داگلاس هاج در نقش آلفرد پنی ورث، دانته پریرا اولسن در نقش بروس وین، مارک مارون در نقش تد مارکو، بیل کمپ و شیا ویگهام در نقش افسر اداره پلیس شهر گاتهام از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Joker حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده