نویسنده: مسیح کریمی
// یکشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۱

فیلم JoJo Rabbit برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم تورنتو 2019 شد

فیلم JoJo Rabbit به‌کارگردانی تایکا وایتیتی توسط مردم به‌عنوان بهترین فیلم جشنواره فیلم تورنتو سال ۲۰۱۹ انتخاب شد و فیلم Marriage Story و Parasite در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، برندگان جوایز جشنواره فیلم تورنتو سال ۲۰۱۹ که توسط مردم انتخاب می‌شود، انتخاب و معرفی شده‌اند. فیلم JoJo Rabbit (خرگوش جوجو) به‌کارگردانی تایکا وایتیتی، که با واکنش متفاوت منتقدان مواجه شده، توانست نظر مردم را جلب کند و توسط مردم به‌عنوان برنده بهترین فیلم جشنواره فیلم تورنتو امسال انتخاب شده است. با وجود نقدهای منفی و مثبت منتقدان، این فیلم که نگاه متفاوتی از آلمان نازی را در دوران جنگ جهانی دوم نشان می‌دهد، شانس زیادی را برای حضور در فصل جوایز به‌خصوص اسکار نیز پیدا کرده است. سال گذشته فیلم Green Book (کتاب سبز) موفق شد برنده این جایزه شود و درنهایت نیز توانست جایزه اسکار بهترین فیلم سال را نیز دریافت کند و به همین منظور فیلم JoJo Rabbit شانس بالایی برای حضور در رقابت اسکار دارد.

فیلم Marriage Story

طی این سال‌ها فیلم La La Land (لا لا لند)، فیلم Room (اتاق)، فیلم Three Billboards Outside Ebbing, Missouri (سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری) و فیلم The Imitation Game (بازی تقلید)، نیز برنده جایزه جشنواره فیلم تورنتو شده و درنهایت نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم سال نیز شده بودند. اگر از سال ۲۰۰۸ نیز در نظر بگیریم، طی این ۱۱ سال، ۱۰ فیلمی که برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره تورنتو شده توانسته نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم سال نیز شود. فیلم Marriage Story (داستان ازدواج) به کارگردانی نوآ بامباک، که با تحسین منتقدان مواجه شده، در رتبه دوم و فیلم Parasite (انگل) به کارگردانی بونگ جون-هو، که موفق به دریافت جایزه نخل طلای هفتاد و دومین دوره جشنواره فیلم کن شده بود، در رتبه سوم برترین فیلم‌های جشنواره فیلم تورنتو امسال قرار گرفتند. 

Parasite

نکته جالب جشنواره امسال حضور اسکارلت جوهانسون در دو فیلم JoJo Rabbit و فیلم Marriage Story بود که امید زیادی دارد تا در فصل جوایز بتواند پس از سال‌ها دوباره نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن شود و حتی باتوجه‌به تحسین منتقدان از بازی او در فیلم داستان ازدواج، او امیدوار است که برای اولین‌بار این جایزه را نیز امسال دریافت کند. در جشنواره تورنتو امسال شاهد حضور فیلم‌های دیگری چون فیلم Joker (جوکر) که برنده جایزه شیر طلایی ونیز شده، فیلم Hustlers (شیادان) و فیلم Just Mercy (فقط بخشش) نیز بودیم. جایزه بخش مردمی در بخش Midnight Madness نیز به فیلم The Platform (پلتفرم) رسید و همچنین مستند The Cave نیز بهترین جایزه مستند جشنواره فیلم تورنتو امسال را دریافت کرده است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده