نویسنده: مهرداد داودی
// یکشنبه, ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۶

نویسنده سریال هیولا از دشواری نگارش آن می‌گوید

امیر برادران، نویسنده سریال شبکه نمایش خانگی هیولا به کارگردانی مهران مدیری اخیرا درباره این سریال صحبت‌هایی کرده است.

سریال هیولا جدیدترین سریال مهران مدیری محسوب می‌شود. سرپرست نویسندگان این مجموعه پیمان قاسمخانی و نویسنده آن امیر برادران است. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، امیر برادران اخیرا درباره سریال «هیولا» صحبت کرده است. وی در صحبت‌های خود به محتوای این مجموعه، وضعیت نگارش آن و متن فیلمنامه آن پرداخته است. امیر برادران از دشواری نگارش سریال «هیولا» به قرار زیر صحبت کرد:

ماجرای «هیولا» کمی سخت‌تر از این حرف‌هاست؛ چرا که ماجرای فساد را به راحتی می‌توان با زبان طنز بیان کرد، اما یکی از تلخ‌ترین موضوعات عالم بشریت، سقوط انسانیت است که ما به آن در قصه‌ی «هیولا» پرداختیم و این کار ما را سخت‌تر می‌کرد.

امیر برادران در ادامه از نحوه اضافه شدن تکیه‌کلام‌های معروف به سریال گفت:

تکیه‌کلامی مثل «خداروشکر» برای خود آقای مدیری است که پیشنهاد دادند؛ تکیه‌هاکلام‌های شخصیت داود هم توسط خود بازیگر طراحی شده است. تکیه «لب و لوله‌کردن» برای گفتن اعداد، مدل دیالوگ‌های خانم مقدمی مثل «شیر بیشه‌ی زندگی من»، «هوشنگم»، «مدیرعاملم» و... را خودم نوشتم و واقعا به نظرم خانم مقدمی کار را بی‌نظیر اجرا کرده است.

سریال هیولا

برادران در ادامه گفت:

من در تمام متن‌هایی که تاکنون ارائه کرده‌ام، در همین سطح شوخی می‌نوشتم. منتهی در این سریال ما یک‌سری بازیگر داشتیم به جای اینکه به دنبال این باشند که بداهه بگویند و از خودشان نمک اضافه سر صحنه بریزند، دیالوگ‌ها و شوخی‌ها را سر صحنه به بهترین شکل ممکن بیان می‌کردند. به نظرم این مهم‌ترین عامل موفقیت کار است. وقتی دیالوگ‌ها را به بازیگران ارائه می‌کنیم اینگونه نیست که بخواهند خودشان هم چیزی اضافه کنند. بلکه به بهترین شکل ممکن دیالوگ را بیان می‌کنند و چون ما خودمان زمانی که می‌خواهیم بنویسیم می‌دانیم که هر سکانس چه شوخی باید داشته باشد و روند آن باید چگونه باشد، این درست در می‌آید.

امیر برادران، نویسنده سریال «هیولا» در ادامه گفت:

خیلی‌ها به ما انتقاد کردند که چرا ما قبح یک‌سری مسائل را می‌ریزیم و آدم ها را ترغیب می‌کنیم که مثلا حق دارند مسیر اشتباه را بپذیرند. کسی فکر نمی‌کند که شرایط جامعه آنقدر بد شده است که شخصی مجبور به پا گذاشتن بر روی شرافتش می‌شود و کجا هستند کسانی که باید کمکش می‌کردند که سقوط نکند. این را به چالش کشیدیم که اگر شریف‌ترین انسان‌ها از جمله فرهنگیان هم تحت فشار باشند ممکن است سقوط کنند. اتفاقا ما شرایط اقتصادی و اجتماعی آحاد مردم را به چالش کشیدیم. یک آدم‌هایی که زود قضاوت می‌کنند در مورد مسائل اقتصادی هم اینگونه می‌گویند که ما اختلاس را عادی می‌کنیم. در صورتی که ما هم اگر بخواهیم سقوط کنیم، چه کسی باید این مسائل را بگوید. حداقل این است که ما آن تلنگری که باید را می‌زنیم... هیولا یکی از پایان‌های خوب را در سریال‌های طنز خواهد داشت. اما لزوما یک پایان خوش نیست.

سریال شبکه نمایش خانگی «هیولا» با بازی فرهاد اصلانی، مهران مدیری، شبنم مقدمی، گوهر خیراندیش، شیلا خداداد، محمد بحرانی، سیما تیرانداز، میرطاهر مظلومی، نیما شعبان نژاد، عزت الله مهرآوران، فرزین محدث، افشین زینوری و محسن قاضی مرادی ساخته شده است. شما کاربران زومجی درباره سریال «هیولا» چه نظری دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده