// شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۶

بازی فرزندان مورتا در ۲۴ ساعت هزینه پنج سال را جبران کرد

امیر حسین فصیحی،‌ مدیرعامل استودیوی Dead Mage (سازنده بازی فرزندان مورتا)، از فروش ناچیز این بازی در ایران و فروش موفق در فروشگاه استیم خبر داد.

مدتی از انتشار بازی Children of Morta (فرزندان مورتا) در استیم و هیولا می‌گذرد؛ محصولی با کیفیت از سازندگانی ایرانی که از همان ابتدا توانست نقدهای مثبتی را از رسانه‌های داخلی و خارج از ایران دریافت کند و به طبع باعث جلب نظر بسیاری از بازیکنان شد. به لطف حضور استودیویی ایرانی در پشت ساخت فرزندان مورتا، استودیوی فن‌افزار در کنار انتشار جهانی بازی در استیم این محصول را با قیمتی به مراتب ارزان‌تر از طریق فروشگاه هیولا نیز برای علاقمندان در دسترس قرار داد که طبیعتا انتظار می‌رفت تا حداقل در این پلتفرم مورد توجه بازیکنان ایرانی قرار بگیرد؛ هرچند ظاهرا با توجه به سخنان مدیر عامل Dead Mage در گفتگو با زومجی این انتظار برآورده نشده است.

امیر حسین فصیحی، مدیرعامل Dead Mage در گفتگو با زومجی در رابطه با فروش بازی Children of Morta گفت:

فروش بازی راضی‌کننده بود. نظرات زیادی گرفته بودیم و موفقیت پیش‌بینی شده بود. اما تا زمانی که بازی عرضه نشود، نمی‌دانید چه اتفاقی می‌افتد. اما در مجموع راضی‌کننده بود.

مدیرعامل Dead Mage در ادامه با اشاره به پنج سال هزینه برای ساخت این بازی ایرانی افزود:

پنج سال هزینه‌ای که برای ساخت بازی کردیم، در فروش ۲۴ ساعت اول روی پلتفرم استیم بازگشت. فکر می‌کنم همین خبر خوشحال‌کننده‌ای باشد. امیدوارم این امیدی باشد برای بازی‌سازهای دیگر و باعث شود که در این مسیر حرکت کنند.

فصیحی در ادامه در پاسخ به سوال زومجی پیرامون فروش بازی روی پلتفرم هیولا گفت:

فعلا فروش بازی در «هیولا» خیلی کم است. راستش را بخواهید خیلی امیدی به بازار ایران نداریم.

این در حالی است که بازی فرزندان مورتا با قیمتی به مراتب ارزان‌تر در پلتفرم هیولا منتشر شده است و سازندگان نیز از اضافه شدن زبان فارسی به بازی در آینده نزدیک گفته‌اند. استقبال نکردن بازیکنان ایرانی از محصولی که بعد از مدت‌ها توانسته تحسین منتقدین را در ایران و خارج از ایران به دنبال داشته باعث شده است تا بازیسازان موفق بومی بیشتر به دنبال ساخت بازی‌هایی برای پلتفرم‌های خارج از ایران بروند؛ روندی که به ویژه در ماه‌های اخیر و بعد از انتشار بازی‌هایی مانند آنسوی باران بیش از گذشته خودنمایی می‌کند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده