نویسنده: بخش تبلیغات
// شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۰

بررسی آمار سرقت خودرو زیر ذره بین ایران رهیاب

ردیاب خودرو یکی از بهترین ابزارهای امنیتی برای جلوگیری از سرقت خودرو است. در ادامه با ما همراه باشید تا آمار سرقت خودرو‌ها را بررسی و راه‌های جلوگیری از سرقت را مرور کنیم.

ردیاب خودرو یکی از بهترین ابزارهای امنیتی برای جلوگیری از سرقت خودرو است. ایران رهیاب نیز به عنوان یکی از مجموعه های فعال در عرصه خرید ردیاب خودرو و انواع جی پی اس های شخصی مشغول به فروش و ارائه خدمات پس از فروش در زمینه انواع موقعیت یاب هاست. در ادامه با ایران رهیاب همراه باشید تا به بررسی آمار سرقت خودرو در کشور و راه های جلوگیری از سرقت اتومبیل بپردازیم.

پراید بیشترین آمار سرقت خودرو در ایران را دارد!

اگر نگاهی به آمار سرقت خودرو در صفحه حوادث روزنامه‌ها داشته باشید، متوجه تعداد کثیر سرقت اتومبیل در هر روز و ماه خواهید شد. براساس آمار موجود بالغ بر ۸۰ درصد از خودروهای سرقتی در کشور مربوط‌به ۵ خودرو پراید، پژو 405، پرشیا، سمند و نیسان‌اند. در صدر این فهرست نیز پراید به‌عنوان یکی از ضعیف‌ترین خودروها در بخش تجهیزات امنیتی جای خوش کرده است. چاره راه چیست؟

بیشترین آمار سرقت خودرو مربوط‌به کلان شهرهاست

طبق بررسی‌های انجام شده در سال گذشته بیشترین سرقت خودرو مربوط‌به تهران، خراسان و خوزستان بوده است و بیشترین ضعف در تجهیزات امنیتی و سرقت خودرو نیز مربوط‌به خودرو پراید و دیگر اتومبیل‌های ارزان هم‌رده با این خودرو بوده است.

همچنین در بررسی انجام شده بیشتر این خودرو‌ها دارای سال تولیدی قبل از سال ۱۳۹۰ بوده‌اند. همان‌طور هم که عنوان شد این آمار در کلان شهری مانند تهران عدد بزرگتری را نشان می‌دهد و دلیل عمده سرقت‌ها علاوه‌بر ضعف‌های امنیتی، نبود پارکینگ بوده است. اما چگونه می‌توانیم مانع از سرقت خودرو شویم یا از آن پیشگیری کنیم؟

پنج راه طلایی برای جلوگیری از سرقت خودرو

در مدت اخیر قیمت خودرو نرخی صعودی داشت و با افزایش چشمگیر قیمت انواع اتومبیل‌ها رو‌به‌رو بودیم. همسو با این اتفاق انگیزه‌های سرقت نیز در مجرمین افزایش یافته و متاسفانه شاهد رشد سرقت اتومبیل ها، به‌خصوص خودروهای ضعیفی مانند پراید، پژو 206 و پژو 405 بوده‌ایم.

اما خوشبختانه به‌لطف رشد و پیشرفت تکنولوژی شاهد ورود ابزارهای امنیتی خاصی مانند ردیاب ها هستیم که نقش موثری در کاهش سرقت و افزایش آسودگی خاطر مالکین اتومبیل‌ها داشته است. در ادامه نیز به معرفی بهترین راهکارهای ممکن برای جلوگیری از سرقت خودرو خواهیم پرداخت.

رپورتاژ پراید

۱- خودرو را در مناطق تاریک قرار ندهید

قراردادن خودرو در مناطق و کوچه‌های تاریک زمینه‌ساز بهترین فرصت برای سرقت خودرو است. همواره سعی کنید اگر خودرو را حتی در پارکینگ قرا می‌دهید محل پارک اتومبیل دارای نور کافی باشد. این موضوع به‌خصوص در مواقعی بسیار مهم است که خودرو را در بیرون از خانه یا در محله‌ای ناآشنا پارک می‌کنید. اگر محلی که انتخاب می‌کنید علاوه‌بر نور کافی دارای دوربین‌های امنیتی هم باشد احتمال سرقت به خوبی کاهش پیدا می‌کند.

۲- برای سرقت بهتر خودرو را نزدیک خروجی‌ها پارک کنید!

قرار دادن خودرو در نزدیکی خروجی‌ها همانند قراردادن توپ در یک مسیر سرازیری است! این یعنی به سارق اعلام می‌کنید که با خیال راحت‌تری برای دزدیدن خودرو اقدام کند. سعی کنید خودرو را در محل‌هایی قرار دهید که فاصله دورتری تا خروجی‌ها دارند. حتی اگر قرار است خودرو را در پارکینگ بگذارید، مکانی که بیشترین تراکم را دارد انتخاب بهتری است.

رپورتاژ پراید

۳- از ابزارهای امنیتی پیشرفته استفاده کنید

امروزه دیگر ابزارها و تجهیزات امنیتی تنها شامل مواردی مانند قفل فرمان و پدال نیست. حتی دیگر انتخاب‌های شما محدود به انواع دزدگیر ها هم نیست. با ورود جی پی اس ها و عمومی شدن کاربرد این ابزار به‌زودی ردیاب خودرو به‌عنوان بهترین ابزار ممکن برای جلوگیری از سرقت خودرو شناخته شد.

با استفاده از این فناوری حتی در نمونه‌هایی که ارزان ترین ردیاب خودرو هستند نیز شاهد کارایی بسیار بالایی هستیم. ردیاب‌ها قابلیت نصب روی انواع خودروهای سبک و سنگین را دارند و حتی می‌توانید از آن‌ها روی موتورسیکلت ها نیز استفاده کنید.

۴- دزدگیرهای با کیفیت به کار ببرید

خوشبختانه صنعت تجهیزات امنیتی پیشرفت بسیار خوبی داشته است و شاهد نسلی پیشرفته از انواع ابزارهای امنیتی هستیم. خودروی شما ارزشی به مراتب بیشتر از یک دزدگیر یا قفل فرمان مناسب دارد. پس برای خرید تجهیزات امنیتی صرفه‌جویی نکنید و بهترین نمونه ممکن را خریداری نمائید.

دزدگیرها ابزار مناسبی برای پیشگیری از سرقت خودرو‌ها هستند و سارقین نیز در برخورد با اتومبیل‌هایی که دارای دزدگیر هستند انگیزه کمتری از خود نشان می‌دهند. اما همانطور که می‌دانید دزدگیرها ابزاری برای جلوگیری از سرقت هستند و اگر خودروی شما به سرقت برود دیگر کاربردی ندارند. لذا توصیه می‌کنیم به خرید ردیاب خودرو بپردازید تا در صورت بروز حادثه خیالتان کاملا آسوده باشد.

رپورتاژ پراید

۵- وسایل ارزشمند را درون خودرو قرار ندهید

قراردادن لوازم قیمتی و ارزشمند هر سارقی را برای ارتکاب جرم، حتی در روز روشن تحریک می‌کند. قراردادن هرچیز ارزشمندی مانند گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ، کیف و موارد مشابه احتمال سرقت را به مراتب افزایش می‌دهد. لذا همواره توصیه می‌کنیم حتی کیف خالی خود را هم به دور از دید سارقین قرار دهید تا انگیزه سرقتی هم به وجود نیاید.

۶- ردیاب خودرو بهترین انتخاب برای جلوگیری از سرقت اتومبیل‌ها است

امروزه ردیاب‌ها به‌عنوان بهترین نسل از تکنولوژی‌های ضد سرقت در اختیار افراد قرار دارند. به کمک انوع ردیاب‌هایی که روی خودرو نصب می‌شود در صورت بروز سرقت می‌توانید خودروی خود را در هر گوشه‌ای از دنیا پیدا کنید.

ردیاب‌ها دارای امکانات بی‌شماری هستند و در برخی از مدل‌های پیشرفته این تکنولوژی امکاناتی از جمله شنود، قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور، درخواست کمک اضطراری یا s.o.s و حتی قابلیت مکالمه در اختیار شما قرار می‌گیرد.

به‌عنوان نتیجه پایانی باید چنین عنوان کرد که ردیاب‌ها یکی از بهترین ابزارهای امنیتی موجود هستند که علاوه‌بر پیشگیری در سرقت، در صورت بروز حادثه برای پیگیری نیز به کمک شما می‌آیند. همچنین به کمک ردیاب خودرو می‌توانید در برخی از نمونه‌های خاص و پیشرفته این محصول، تنها با ارسال یک پیامک اقدام به خاموش کردن اتومبیل خود از راه دور کنید. بدین طریق می‌توانید خودرو را غیرفعال و سارق را دستگیر کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده