نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۵

اقتباس تلویزیونی رمان جدید استیون کینگ ساخته خواهد شد

دیوید ای کلی و جک بندر، تصمیم به ساخت اقتباسی تلویزیونی از رمان تازه‌ منتشرشده استیون کینگ با عنوان «مؤسسه» را دارند.

دیوید ای. کلی، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس سینمای هالیوود که به‌تازگی ساخت سریال Big Little Lies (دروغ‌ های کوچک بزرگ) را به پایان برده است و جک بندر، کارگردان برخی قسمت‌های سریال‌های معروفی چون Lost (گمشده)، The Sopranos (سوپرانوز) و Game of Thrones (بازی تاج و تخت)، با همکاری یکدیگر تصمیم به ساخت اقتباسی تلویزیونی از رمانِ تازه‌ منتشرشده استیون کینگ با عنوان The Institute (مؤسسه) را دارند؛ رمان جدید استیون کینگ، رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس معروف ژانر وحشت، از دیروز روی ویترین کتاب‌فروشی‌های قرار گرفته است و امتیاز سایت Goodreads به این رمان، ۳.۹ از ۵ است؛ رمان «مؤسسه» نسبتاً طولانی و حدود ۵۶۱ صفحه است.

دیوید ای. کلی و جک بندر سابقهٔ همکاری با یکدیگر را در سریال Mr. Mercedes (آقای مرسدس)، شبکه تلویزیونی شرکت AT&T، یعنی Audience Network، دارند و پخش فصل سوم این سریال چند روزی می‌شود که آغاز شده است. دیود ای. کلی در فصل جدید نیز سرپرستی نویسندگان را بر عهده داشت و جک برندر هم برای کارگردانی فصل سوم بازگشته بود. جک برندر ۷ اپیزود از فصل ابتدایی و ۸ اپیزود از فصل دوم سریال جنایی Mr. Mercedes را کارگردانی کرده است. وی علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی اجرایی فصل سوم را نیز بر عهده دارد. مراحل ساخت فصل سوم سریال Mr. Mercedes، اوایل سال جاری میلادی در شهر چارلستون ایالت کارولینای جنوبی آغاز شد؛ این سریال نیز برگرفته از آثار استیون کینگ است. در فصل دوم این سریال علاوه بر برندان گلیسون و هری ترداوی، بازیگران دیگری از جمله جک هیوستون بازیگر سریال Boardwalk Empire (امپراطوری بردواک)، تسا فرر بازیگر سریال Grey's Anatomy (آناتومی گری) و همچنین ماکسیمیلیانو هرناندز، بازیگر فیلم Sicario (سیکاریو) حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. دو فصل ابتدایی سریال Mr. Mercedes در مجموع ۲۰ قسمت داشتند و هر فصل ۱۰‌ قسمتی بود و هر قسمت تقریباً زمانی ۴۷ تا ۵۵ دقیقه‌ای داشت. اولین قسمت این سریال در سال ۲۰۱۷ روی آنتن رفت و آخرین قسمت فصل دوم نیز در تاریخ ۲۴ اکتبر ۲۰۱۸ از شبکه Audience Network پخش شد.

King

به اقتباس تلویزیونی The Institute برگردیم. داستان رمان «مؤسسه» در مورد زندگی پسری با نام لوک الیس است که والدین وی در نیمه‎های شب توسط افرادی مهاجم به قتل رسیده‌اند. لوک در «مؤسسه» به هوش می‌آید؛ در اتاقی که دقیقاً شبیه اتاق خودش است و تنها فرقی که این دو اتاق دارند این است که اتاق جدید، پنجره‌ای ندارد. بیرون از اتاق وی، درهای دیگری وجود دارند و پشت هر در، کودکی با توانایی ویژه حضور دارد: از توانایی دورجنبانی گرفته تا ارتباط ذهنی و همگی این کودکان همچون لوک و با دلایلی مشابه به این مؤسسه آورده شده‌اند.

داستان رمان «مؤسسه» در مورد زندگی پسری با نام لوک الیس است که والدین وی در نیمه‎های شب توسط افرادی مهاجم به قتل رسیده‌اند. لوک در «مؤسسه» به هوش می‌آید؛ در اتاقی که دقیقاً شبیه اتاق خودش است و تنها فرقی که این دو اتاق دارند این است که اتاق جدید، پنجره‌ای ندارد

لورن ویتنی، رئیس بخش تلویزیونی شرکت اسپای‌گلس (Spyglass)، خبر ساخت اقتباسی تلویزیونی از رمان جدید استیون کینگ را به‌صورت رسمی تأیید و اعلام کرد و گفت این سریال، اولین سریال اورجینالی است که از رمان ریاست وی در شرکت اسپای‌گلس از ماه آوریل، حق ساخت آن خریداری شده است. وی در این رابطه چنین گفت:

فرصت همکاری و کار روی کتاب جدید و اثر فوق‌العاده‌ای دیگر از استیون کینگ، قطعاً باعث خشنودی و البته افتخاری برای ماست. از همکاری با تیم رؤیایی که افرادی بی‌نظیری چون دیوید ای. کلی و جک بندر در آن حضور دارند و معمار اصلی این پروژه هستند و یکی تهیه‌کنندگی و دیگر کارگردانی را بر عهده دارد، بسیار هیجان‌زده و خوشحالیم. بعد از رقابتی طولانی بر سر خرید حق امتیاز ساخت این مجموعه، حال شرکت اسپای‌گلس برنامه‌های زیادی برای این پروژه دارد.

استیون کینگ رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس معروف ژانر وحشت و نویسندهٔ رمان‌هایی طولانی همچون It (آن)، Under the Dome (زیر طاق گرد) و Insomnia (بی‌خوابی) است و در کنار این آثار، وی رمان‌های طولانی و حماسی معروف دیگری نیز دارد که کمتر از آن‌ها سخن گفته شده است. رمان The Stand یکی دیگر از طولانی‌ترین آثار استیون کینگ تا به امروز بوده و حدود ۸۲۳ صفحه است. رمان The Stand چهارمین رمان استیون کینگ بود که در سال ۱۹۷۸ به‌بازار راه یافت و در سال ۱۹۹۴ شبکه ABC مینی‌سریال آن را روی آنتن برد که بسیار هم مورد استقبال طرفداران قرار گرفت. حال قرار است سریالی جدید از این رمان ساخته شود و سریال ۱۰ ساعتی The Stand را جاش بون خواهد ساخت و احتمال حضور بازیگران مطرحی چون امبر هرد و جیمز مارسدن در سریال جدید سرویس CBS All Access وجود دارد. مجموعهٔ تلویزیونی The Dark Tower (برج تاریک) شبکه آمازون (Amazon) نیز از دیگر آثار کینگ است که قرار است از جعبهٔ جادویی پخش شود.

آخرین فیلمی که از روی آثار استیون کینگ روی پردهٔ سینما رفته است، فیلم It: Chapter 2 (آن: قسمت دوم) است و با اینکه نتوانست رکورد افتتاحیه قسمت قبلی را بشکند، اما شروع خوبی در گیشه داشته است و بسیاری از طرفداران آثار ژانر وحشت، منتظر اخباری از آینده این مجموعهٔ ترسناک برگرفته از اثر استیون کینگ هستند. فیلم It: Chapter 2 موفق شد در سه روز اکرانش حدود ۹۱ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروش کند که پس از تابستان نه چندان پررونق، شروع خوب و امیدوارکننده‌ای برای فصل پاییز گیشه داشته است؛ اگرچه این رقم در مقایسه با فیلم It که افتتاحیه ۱۲۳ میلیون دلاری را در سپتامبر سال ۲۰۱۷ تجربه کرده بود، فروش کمتری است. فروش کلی قسمت دوم این مجموعه تا این لحظه ۱۸۵ میلیون دلار است و باید دید این فروش تا کجا ادامه خواهد یافت. در فیلم It: Chapter 2، بازیگرانی چون جیمز مک‌آووی در نقش بیل دنبرو، جیدن مارتل در نقش جوانی‌های بیل دنبرو، جسیکا چستین در نقش بورلی مارش، سوفیا لیلیس در نقش جوانی‌های بورلی مارش، جی رایان در نقش بن هنسکام، جرمی ری تایلر در نقش جوانی‌های بن هنسکام، بیل هیدر در نقش ریچی تازیر، فین ولفهارد در نقش جوانی‌های ریچی تازیر، عیسی مصطفی در نقش مایک هنلن، چوزن جیکوبز در نقش جوانی‌های مایک هنلن، جیمز رانسون در نقش ادی کسپبرک، جک دیلن گریزر در نقش جوانی‌های ادی کسپبرک، اندی بین در نقش استنلی اوریس، ویات اولف در نقش جوانی‌های استنلی اوریس و بیل اسکارشگورد در نقش دلقک پنی وایز حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده