نویسنده: مهرداد داودی
// چهار شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۶

علی عسگری به عنوان داور جشنواره In the Palace انتخاب شد

علی عسگری، کارگردان ایرانی به عنوان یکی از داوران جشنواره In the Palace که یکی از جشنواره‌های مورد تایید اسکار است انتخاب شد.

علی عسگری از فیلم‌سازهای جوان ایرانی است. وی تاکنون بیشتر در حوزه فیلم کوتاه فعال بوده است. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران، علی عسگری به عنوان یکی از داورهای جشنواره In The Palace کشور بلغارستان انتخاب شده است. این جشنواره، یکی از جشنواره‌های مهمِ فیلم کوتاه محسوب می‌شود و فیلم‌های برگزیده در آن به رقابت بهترین فیلم کوتاه اسکار وارد خواهند شد. این جشنواره از ۱۹ تا ۲۶ سپتامبر (۲۸ شهریور تا ۴ مهر) برگزار خواهد شد. علی عسگری به همراه دیگر فیلم‌ساز ایرانی یعنی فرنوش صمدی قرار است در جشنواره تیرانا نیز حضور داشته باشد. در این جشنواره فیلم‌های فرنوش صمدی و علی عسگری مرور خواهند شد. این دو فیلم‌ساز همچنین قرار است ورکشاپی دو روزه را در این جشنواره برگزار کنند.

علی عسگری فرنوش صمدی

علی عسگری سابقه ساخت فیلم سینمایی «ناپدید شدن» را دارد. «ناپدید شدن» اولین فیلم بلند علی عسگری در مقام کارگردان است. این فیلم در هفتاد و چهارمین جشنواره ونیز حضور داشته است. علی عسگری همچنین یکی از اعضای آکادمی اسکار است. فرنوش صمدی که قرار است در جشنواره تیرانا علی عسگری را همراهی کند، سابقه ساخت فیلم‌هایی مانند «نگاه» و «نقش» را دارد. فرنوش صمدی نیز عضو آکادمی اسکار است.

شما کاربران زومجی درباره داوری علی عسگری در جشنواره In The Palace چه نظری دارید؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده