نویسنده: رضا علمی
// چهار شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰

شبکه The CW در حال ساخت اقتباسی تلویزیونی از Dark Shadows است

شبکه The CW در حال ساخت اقتباس تلویزیونی جدید از مجموعهٔ Dark Shadows (سایه‌های تاریک) است.

در خبری که سایت وِرایتی صحت آن را تأیید کرده است، متوجه شدیم شبکه The CW در حال ساخت اقتباس تلویزیونی جدید از مجموعهٔ Dark Shadows (سایه‌های تاریک) است؛ عنوان مجموعهٔ جدید که هر قسمت آن حدود یک ساعت خواهد بود، Dark Shadows: Reincarnation (سایه‌های تاریک: تناسخ) است. خالق مجموعهٔ ابتدایی که در دههٔ ۶۰ میلادی روی آنتن شبکه ABC رفت، دن کورتیس بود و داستان آن مجموعه در مورد خانوادهٔ عجیب‌وغریب و ثروتمند کالینز بود که در منطقهٔ کالینزپورت از ایالت مین زندگی می‌کردند، منطقه‌ای که رویدادهای فراطبیعی، مرموز و مرتبط با دنیای ارواح در آن رخ می‌داد. خانوادهٔ کالینز حدود ۴۰۰ سال در آن منطقه و در خانهٔ تاریک و ترسناک خود زندگی می‌کردند؛ خانه‌ای که ارواح شرور در جای جای آن حضور داشتند و ترس زیادی را برای اهالی خانه به وجود می‌آوردند که البته این اهالی خود نیز کم ترسناک نبودند.

مارک بی. پِری قرار است نگارش فیلمنامه و تهیه‌کنندگی سریال جدید شبکه The CW را بر عهده داشته باشد. تریسی و کتی کرتیس، مایکل هلفانت، بردلی گالو و تریسی مرسر از شرکت فیلمسازی آماسیا اینترتینمنت (Amasia Entertainment) و همچنین بخش تلویزیونی شرکت برادارن وارنر (Warner Bros)، تهیه‌کنندگان اجرایی این پروژه خواهند بود.

Dark Shadows

سریال ابتدایی بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۱ روی آنتن شبکه ABC رفت و بیش از ۱۲۰۰ قسمت از آن سریال ترسناک و گوتیک، پخش شد. داستان‌ها و اتفاقات زیادی در آن سریال روایت می‌شد، اما بدون شک یکی از داستان‌هایی که بسیار جالب بود، مربوط‌به شخصیت بارناباس کالینز با نقش‌آفرینی جاناتان فرید بود و این داستان زمینه‌ساز ساخت فیلمی سینمایی از مجموعهٔ «سایه‌های تاریک» شد. در دههٔ ۹۰ میلادی نیز تلاش‌های برای احیای این مجموعه صورت گرفت و چند قسمتی نیز از آن ساخته و پخش شد که البته چندان مورد استقبال قرار نگرفت. درنهایت در سال ۲۰۱۲ نسخهٔ سینمایی آن روی پرده رفت که کارگردانی این اقتباس را تیم برتون، کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده، طراح، نقاش و شاعر معروف آمریکایی بر عهده داشت. جانی دپ بازیگر اصلی این فیلم بود که نقش شخصیت خون‌آشام بارناباس کالینز را ایفا می‌کرد. اوا گرین، میشل فایفر، کلویی مورتز، جان لی میلر، هلنا بونهام کارتر، ری سرلی و ایوان کی، از جمله بازیگرانی بودند که در اقتباس سینمایی Dark Shadows حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. این فیلم اصلاً به مذاق منتقدان خوش نیامد و امتیازات پایینی از آنان گرفت. بودجهٔ فیلم تیم برتون نزدیک ۱۵۰ میلیون دلار بود و باتوجه‌به این بودجه، در گیشه نیز چندان موفق عمل نکرد و فروشی ۲۴۵ میلیون دلاری داشت.

سریال ابتدایی بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۷۱ روی آنتن شبکه ABC رفت و بیش از ۱۲۰۰ قسمت از آن سریال ترسناک و گوتیک، پخش شد و داستان‌ها و اتفاقات زیاد و متفاوتی در آن سریال روایت می‌شد

جدیدترین سریالی که قرار است از شبکه The CW پخش شود، سریال کامیکی و ابرقهرمانی Batwoman (بت وومن) است؛ شخصیت بت وومن توسط باب کین، شلدون مولدوف و ادموند هامیلتون خلق و برای اولین‌بار در شماره ۲۳۳ کامیک Detective Comics معرفی شد که در سال ۱۹۵۶ عرضه شد. در فصل ابتدایی سریال Batwoman، دشمنان درجه یک شخصیت بتمن، پس از پی بردن به هویت کیت کین و پس از تبدیل کین به بت وومن، وی را هدف اصلی خود را قرار می‌دهند. کرولاین درایز، نویسنده و تهیه‌کننده سریال The Vampire Diaries (خاطرات خون آشام) و سریال Smallville (اسملویل)، به‌عنوان شورانر، نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی در سریال Batwoman حضور خواهد داشت. علاوه‌بر درایز، گرگ برلانتی، سارا شچتر و جف جانز نیز به‌عنوان تهیه‌کننده اجرایی در سریال Batwoman حضور دارند.

سریال Batwoman در تاریخ ۶ اکتبر ۲۰۱۹ (۱۴ مهر ماه ۱۳۹۸) روی آنتن می‌رود که به‌دنبال آن، فصل پنجم سریال Supergirl (سوپرگرل) نیز در همین روز از شبکه The CW پخش خواهد شد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده