پیش نمایش بازی Borderlands 3

پیش نمایش بازی Borderlands 3

سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۵

Borderlands 3 کم‌تر از چند روز دیگر منتشر خواهد شد و چه چیزی بهتر از اینکه در مطلبی، سراغ اطلاعات منتشر‌شده از آن برویم؟ پس با زومجی همراه باشید.

زمانی که اولین نسخه از مجموعه Borderlands در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، اولا با یک بازی شوتر بسیار جذاب طرف بودیم که در یک دنیایی آخرالزمانی به اسم پاندورا ساعت‌های بسیار سرگرم‌کننده‌ای مملو از شخصیت‌های عجیب‌و‌غریب ولی دوست‌داشتنی، ماموریت‌های جالب و حتی آزادی‌عمل مناسب و اکشن‌های سریع و سراسر هیجان را در اختیارمان قرار می‌داد و از طرف دیگر، با اینکه همیشه بحث‌هایی در این مورد وجود دارد اما Borderlands را خیلی‌ها اولین نمونه از یک بازی لوتر شوتر می‌دانند و به همین دلیل هم جایگاهی بالاتر از صرفا یک شوتر موفق را برای آن در دنیای بازی‌های ویدیویی در نظر می‌گیرند. سه سال بعد نوبت به نسخه دوم این مجموعه رسید که با گسترش ویژگی‌های مثبت نسخه اول، باز هم به تجربه موفقی تبدیل شد و پس از آن هم استودیو گیرباکس، Borderlands: The Pre-Sequel را در سال ۲۰۱۴ ساخت که هرچند به اندازه دو نسخه قبلی فوق‌العاده نبود، اما کماکان تجربه ارزشمندی به‌حساب می‌آید. حال پس از گذشت پنج سال از این بازی و در حالی که در سال ۲۰۱۴ استودیو تل‌تیل هم یک تجربه داستان‌محور از این مجموعه با نام Tales from the Borderlands منتشر کرد، نوبت به جدید‌ترین دنباله بردرلندز یعنی Borderlands 3 رسیده است که دقیقا سه روز دیگر، یعنی ۲۲ شهریور منتشر خواهد شد. پس بهتر است از این زمان بهترین استفاده را ببریم و با مرور اطلاعات بازی، آماده تجربه جدید‌ترین ساخته استودیو گیرباکس شویم. 

پیش نمایش بازی borderlands 3

پس از وقایعی که در نسخه‌های قبلی و در کنار والت هانتر‌ها و شخصیت‌های مثبت و منفی مختلف بازی پشت سر گذاشتیم، Borderlands 3 را در جایی آغاز خواهیم کرد که سال‌ها از مرگ Handsome Jack و سقوط Hyperion گذشته است. تایرن و تروی کالیپسو، آنتاگونیست‌های Borderlands 3، متوجه می‌شوند که به جز والت‌های موجود در پاندورا، در سرزمین‌های دیگر هم والت‌هایی وجود دارند و به همین دلیل تصمیم می‌گیرند به سراغ آن‌ها و کشف‌شان بروند. این دوقلو‌ها حتی برای اینکه به هدف خود برسند، یک گروه افراطی با نام فرزندان والت تشکیل می‌دهند که انواع و اقسام موجودات از سایکو‌ها و میوتنت‌ها گرفته تا موجودات عجیب و غریب را شامل می‌شود و هدف آن‌ها، گشتن به دنبال والت‌ها در سرزمین‌های دیگر است. اما خب بدون شک در برابر این موجودات خبیث، دنیای بازی نیاز به قهرمان‌هایی هم دارد که در برابر دوقلو‌های کالیپسو و گروه فرزندان والت قرار بگیرند. پس لیلث، شخصیتی که او را از نسخه اول به‌یاد داریم دست به کار می‌شود و دسته‌ای جدید از والت هانتر‌ها را کنار هم جمع می‌کند تا این ماموریت را انجام بدهند. این والت هانتر‌ها در واقع چهار شخصیت قابل‌بازی در Borderlands 3 هستند که در چهار کلاس مختلف دسته‌بندی می‌شوند و پیش از هر چیز، با آن‌ها بیش‌تر آشنا می‌شویم. 

اولین شخصیت، آمارا نام دارد که یک Siren است و بیش‌تر از نزدیک و به شکل تن به تن به نبرد با دشمنان می‌رود. یکی از قابلیت‌های ویژه وی (اکشن اسکیل)، احضار ۶ دست مختلف از زمین و مشت زدن از طریق آن‌ها به دشمنان است. کاراکتر بعدی که می‌توانیم کنترلش را در بازی به‌دست بگیریم رباتی به اسم FL4K است که البته با نام The Beast Master هم شناخته می‌شود. این ربات که در کلاس هانتر دسته‌بندی می‌شود، از طریق یکی از قدرت‌های ویژه‌اش قابلیت فراخواندن موجودات مختلف و استفاده از آن‌ها در نبرد‌ها را دارد؛ موجوداتی مثل Skag یا Spiderant. سومین کاراکتر قابل بازی در بردرلندز 3، شخصیتی در کلاس گانر با نام Moze است که همراه با بهترین دوستش یعنی Iron Bear که در اصل یک موجود مکانیکی است، وارد میدان نبرد می‌شود. در نهایت چهارمین شخصیت قابل بازی هم Zane نام دارد و یک اسسین است که یکی از قابلیت‌های ویژه‌اش استفاده از یک پهپاد در جریان نبرد‌ها است. جدا از چهار شخصیت قابل بازی جدید، کاراکتر‌های زیادی از نسخه‌های قبلی هم در بردرلندز 3 حضور دارند و احتمالا هرکدام به نحوی در داستان نقش خود را ایفا خواهند کرد؛ شخصیت‌هایی مثل لیلث، مایا، بریک، مارکوس، الی و صد البته کلپترپ، ربات دوست‌داشتنی مجموعه بردرلندز که در این نسخه هم حضور خواهد داشت. البته با در نظر داشتن این نکته که دیوید ادینگز، صداپیشه همیشگی وی پس از اختلافاتی که با رندی پیچفورد داشت دیگر این وظیفه را برعهده نخواهد داشت و صداپیشه جدید این ربات جیم فروندا است. 

پیش نمایش بازی borderlands 3

در حالی که بازیکنان بردرلندز 3 را از سرزمین پاندورا آغاز خواهند کرد، اما در همان اوایل بازی با سفینه‌ای به اسم Sanctuary 3 آشنا خواهید شد که حکم یک هاب را دارد و در عین حال وسیله‌ای برای سفر بین سرزمین‌های مختلف بازی از جمله خود پاندورا یا Promethea است. البته شما در این سفینه تنها نخواهید بود و کاراکتر‌های دیگری هم در آن حضور دارند و از همه مهم‌تر اینکه یک اتاق شخصی هم در اختیارتان خواهد بود که می‌توانید کلکسیونی از سلاح‌های مختلف را در آن داشته باشید! جریان داشتن بازی در سرزمین‌هایی به غیر از پاندورا، فقط از نظر داستانی مهم نیست و تاثیر دیگر این مورد متنوع‌تر شدن محیط‌های بازی از حیث بصری است. برای مثال به‌گفته سازندگان در مصاحبه‌های رسمی در سفر به این سرزمین‌های جدید مناطقی صحرایی را مشاهده خواهید، به شهر‌هایی که در اثر جنگ به ویرانه تبدیل شده‌اند سر خواهید زد یا با مناطقی رو‌به‌رو خواهید شد که مملو از جنگل‌های سرسبز هستند. طبیعتا در کنار تنوع محیطی، در هر یک از این سرزمین‌ها دشمنان مختلفی هم انتظار شما را می‌کشند و به لطف طنز خاص سری بردرلندز و البته شجاعت سازندگان آن در خلق موجوداتی به‌واقع عجیب و غریب در این بین این دشمنان شاهد نمونه‌های خیلی خاص و متفاوتی هم خواهیم بود؛ برای مثال در تریلر‌های بازی جدا از سایکو‌های آشنای سری موجودات غول‌پیکری هم وجود داشتند که حتی یکی از آن‌ها شبیه دایناسور‌های T-Rex به‌نظر می‌رسید. 

در بازی شاهد بیش از یک میلیارد اسلحه مختلف خواهیم بود که به لطف سیستم تصادفی تعریف خصوصیات آن‌ها، هرکدام ویژگی‌های عجیب خاص خود را خواهند داشت

اما چیزی که در بردرلندز بیش از تمام ویژگی‌های بازی اهمیت دارد، گیم‌پلی سریع آن و صد البته سیستم لوت جالب بازی است. به بیان بهتر در بردرلندز همیشه این عطش در بازیکن وجود دارد که با انجام ماموریت‌های مختلف یا حتی سرک کشیدن به گوشه و کنار دنیای بازی سلاح‌های بهتر و قوی‌تری پیدا کند و بازی هم با درک کاملی از این موضوع، در نسخه‌های قبلی تنوع بسیار گسترده‌ای از سلاح‌ها را که نمونه آن را در کم‌تر (بخوانید هیچ) بازی دیگری نمی‌توان پیدا کرد، در اختیار بازیکنان گذاشته‌اند. خب بردرلندز 3 هم قرار است ادامه‌دهنده همین مسیر باشد و به گفته سازندگان، بیش از یک میلیارد سلاح در بازی وجود خواهند داشت که در جریان ماجراجویی خودتان در دنیای بازی می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید! طبیعتا همه این یک میلیارد سلاح موجود در بازی قرار نیست ظاهر منحصر‌به‌فردی داشته باشند اما خب به لطف سیستم خلق تصادفی خصوصیات اسلحه‌ها هر اسلحه‌ای که پیدا می‌کنید و مثل نسخه‌های قبل در گروه خاصی از حیث نایاب بودن و ارزش قرار می‌گیرد، خصوصیات منحصر‌به‌فرد خود را خواهد داشت؛ برای مثال یک نوع مسلسل می‌تواند باعث آتش گرفتن دشمنان شود و یک مسلسل دیگر آسیبی از جنس رادیواکتیو به آن‌ها وارد کند. به همین روال سلاح‌های بازی ممکن است روی گروه خاصی از دشمنان تاثیر به‌مراتب بهتری داشته باشند و آسیب بیش‌تری به آن‌ها وارد کنند. همچنین خلاقیت و طنز خاص سری بازی‌های بردرلندز در مورد سلاح‌های این نسخه هم صدق خواهد کرد و طبق گفته افرادی مثل نویسنده سایت آی‌جی‌ان که پیش از انتشار شانس تجربه بازی را داشته‌اند، سلاح‌های عجیب و غریبی مثل اسلحه‌ای که همبرگر به سمت دشمنان پرتاب می‌کند یا اسلحه‌ای که باعث ایجاد یک آتش‌فشان می‌شود و در ادامه این آتش‌فشان به سمت دشمنان آتش پرتاب می‌کند در بازی وجود خواهند داشت و از آن مهم‌تر، به‌استناد گفته نویسنده IGN استفاده از این سلاح‌ها، چه یک شات‌گان باشند و چه یک کلت از نوع کلت کابوی‌ها، لذت‌بخش است و باعث می‌شود بازیکن ناخودآگاه به تغییر مداوم سلاح‌هایش و استفاده از انواع جدید تشویق شود. 

پیش نمایش بازی borderlands 3

جدا از اینکه به مرور و با انجام دادن ماموریت‌ها و گشت و گذار در دنیای بازی سلاح‌های مختلفی به‌دست می‌آورید، مثل نسخه‌های قبلی شخصیت شما هم قوی‌تر می‌شود و می‌توانید با استفاده از امتیاز‌های مهارتی که کسب می‌کنید قابلیت‌های مختلفی را برای شخصیت بازی فعال کنید. هر کاراکتر در بازی یک درخت مهارت منحصر‌به‌فرد دارد و پس از رسیدن به سطح ۲، امکان استفاده از اکشن اسکیل را هم به‌دست می‌آورد. در بین کاراکتر‌های بازی Zane تنها کاراکتری است که می‌تواند همزمان دو اکشن اسکیل فعال داشته باشد؛ البته به شرطی که قید استفاده از نارنجک را بزند. جدا از این کاراکتر‌های بازی از آنجایی که خصوصیات و سبک نبرد منحصر‌به‌فردی دارند، درخت مهارت‌های آن‌ها هم متفاوت از یکدیگر است. ترکیب سیستم لوت بازی و امکان ارتقا شخصیت‌ها هرچند ویژگی جدید و انقلابی برای سری بردرلندز نیست ولی سازندگان سعی کرده‌اند در این نسخه این جنبه‌های بازی را کامل‌تر و با جزییات بیش‌تر در مقایسه با نسخه‌های قبلی در اختیار بازیکنان بگذارند و بدین ترتیب همیشه چیز جدیدی برای ارائه کردن در طول بخش داستانی بازی داشته باشند که به گفته آن‌ها چیزی حدود ۳۰ ساعت گیم‌پلی خواهد داشت. 

پیش نمایش بازی borderlands 3

اما اگر طرفدار همیشگی مجموعه بردرلندز باشید، قطعا می‌دانید که بازی‌های این سری صرفا محدود به تجربه تک‌نفره بخش داستانی نمی‌شوند و یکی دیگر از جذابیت‌های اصلی آن‌ها امکان تجربه بازی به شکل Co-Op و همکاری با دوستان است. استودیو گیرباکس از این حیث هم ویژگی‌های جدیدی برای بردرلندز 3 در نظر گرفته تا تجربه آن به شکل همکاری حتی از نسخه‌های قبلی هم جذاب‌تر باشد. بازیکنان قادر خواهند بود بردرلندز 3 را در حالت تقسیم صفحه (Split Screen) نهایتا به شکل دونفره تجربه کنند و حالت Co-Op آنلاین هم در بازی وجود دارد که چهار بازیکن همزمان با کنترل چهار شخصیت می‌توانند آن را باهم بازی کنند. در زمان معرفی بردرلندز 3 سازندگان وعده پشتیبانی بازی از حالت بازی بین پلتفرمی (کراس پلی) را دادند و حتی یکی از دلایل انحصاری بودن بازی نسخه پی‌سی بازی روی فروشگاه اپیک را هم همین مورد اعلام کردند. با این حال چندی پیش اعلام شد که قابلیت کراس پلی حداقل در زمان انتشار در دسترس نخواهد بود و سازندگان سعی خواهند کرد در اسرع وقت آن را فعال کنند. یکی دیگر از تغییرات حالت Co-Op بازی، به سیستم لوت مربوط می‌شود؛ اگر نسخه‌های قبلی را به این شکل بازی کرده و دوستی در تیم‌تان داشته باشید که سریع‌تر از شما لوت‌ها را جمع می‌کرد، قطعا بارها و بارها اعصاب‌تان از این بابت خورد شده است. خب خبر خوب برای شما اینکه بردرلندز 3 حالتی دارد که در آن بازیکنان لوت مشترکی دریافت نخواهند کرد و هرکدام لوت مجزای خود را خواهند داشت تا دیگر چنین رقابتی بین آن‌ها پیش نیاید؛ هرچند که کماکان امکان استفاده از همان حالت لوت سابق هم وجود دارد و خود بازیکنان برای انتخاب حالت لوت تصمیم‌گیرنده هستند. در نهایت مورد دیگری که باید در رابطه با تجربه Co-Op بازی بدانیم، این است که رندی پیچفورد اعلام کرده که بردرلندز 3 قصد دارد دوستان را فارغ از اینکه هرکدام چقدر وقت صرف تجربه بازی می‌کنند، به بازی کردن آن در کنار یکدیگر تشویق کند. از این رو اگر شما وقت کافی برای بازی کردن بردرلندز 3 ندارید و در عین حال دوست‌تان زمان زیادی را صرف تجربه آن می‌کند و طبیعتا سطح شخصیتش هم بالاتر از شما است، جایی برای نگرانی نیست؛ چرا که در حالت Co-Op بازی سطح شما را به شکل هوشمندانه‌ای تنظیم خواهد کرد تا بتوانید از بازی کردن این اثر همراه با دوستان‌تان نهایت لذت را ببرید. 

پیش نمایش بازی borderlands 3

با اینکه بازی در سرزمین پاندورا آغاز می‌شود، اما در ادامه به محیط‌های دیگری سفر خواهیم کرد که هرکدام ظاهر منحصر‌به‌فردی دارند

ویژگی دیگری که پیش از تجربه بردرلندز 3 باید در موردش بدانیم، محتویاتی است که پس از تمام کردن بازی در اختیار شما قرار می‌گیرند. یکی از این موارد بازگشت حالت True Vault Hunter است که در واقع حکم یک حالت نیو گیم پلاس را برای بازی خواهد داشت. در این حالت قابلیت‌ها و سلاح‌های شما حفظ می‌شوند اما در عین حال باید با دشمنانی رو‌به‌رو شوید که به مراتب قوی‌تر از حالت معمولی بازی هستند و می‌توانند چالشی واقعی برای‌تان به ارمغان بیاورند. محتوای دیگری که بازی برای طولانی‌تر کردن تجربه بازیکنان در نظر گرفته است، همان محتویاتی اند گیم است. پس از تمام کردن بخش داستانی، شما کماکان قادر خواهید بود شخصیت خود را از طریق سیستمی به اسم Guardian Rank که مثل سیستم Badass Rank بردرلندز 2 فقط برای اند گیم بازی در نظر گرفته شده، ارتقا بدهید. این سیستم امکان ارتقای شخصیت بازی پس از اتمام داستان را فراهم می‌کند و به‌نوعی انگیزه بیش‌تری برای بازی کردن به مخاطب می‌دهد. در کنار آن در اند گیم بازی حالتی به اسم Mayhem هم انتظارتان را می‌کشد که با خلق محتویاتی تصادفی، موقعیت‌هایی غیرقابل پیش‌بینی و چالش‌های عجیبی را برای‌تان در نظر خواهد گرفت که مشابه آن‌ها را در بخش داستانی تجربه نخواهید کرد. به گفته سازندگان ترکیب این حالت با نیو گیم پلاس بازی و همینطور سیستم ارتقای ویژه اند گیم بردرلندز 3 ارزش تکرار بسیار بالایی به آن خواهند بخشید تا به این زودی‌ها، از این ساخته گیرباکس دل نکنید. 

پیش نمایش بازی borderlands 3

به هر حال بردرلندز 3 دنباله مجموعه‌ای است که در نسخه‌های قبلی، نشان داده قدرت سرگرم کردن مخاطبش را دارد و می‌تواند یک شوتر بسیار مفرح، مخصوصا زمانی که آن را در کنار دوستان تجربه کنید، باشد. با در نظر گرفتن اطلاعاتی که در این مقاله مرور کردیم و ترکیب آن‌ها با بررسی‌های بازی که توسط سایت‌های معتبر دنیا منتشر شده‌اند، شاید بتوانید بهتر از قبل برای خرید یا عدم خرید بازی تصمیم بگیرید؛ بازی که ۲۲ شهریور برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی منتشر خواهد شد. نسخه پی‌سی این اثر تا سال ۲۰۲۰ در انحصار فروشگاه اپیک خواهد بود و اگر قصد تجربه این نسخه را دارید، بهتر است ابتدا مشخصات سیستم خودتان را با مشخصات سیستم موردنیاز بازی که در ادامه قابل مشاهده است مقایسه کنید:

حداقل سیستم موردنیاز:

  • ویندوز: 7، 8 یا 10 (آخرین نسخه)
  • پردازنده: AMD FX-8350 یا Intel i5-3570
  • رم: ۶ گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: AMD Radeon HD 7970 یا Nvidia GeForce GTX 680
  • فضای خالی هارد: ۷۵ گیگابایت

سیستم پیشنهادی: 

  • ویندوز: 7، 8 یا 10 (آخرین نسخه)
  • پردازنده: AMD Ryzen 5 2600 یا Intel i7-4770
  • رم: ۱۶ گیگابایت
  • پردازنده گرافیکی: AMD Radeon RX 590 یا Nvidia GeForce GTX 1060
  • فضای خالی هارد: ۷۵ گیگابایت

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده