// سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۴

بازنشستگی Zeus، کاپیتان فعلی تیم NaVi بعد از ۲۰ سال فعالیت حرفه‌ای در بازی کانتر استرایک

دانیلو تسلنکو، معروف به Zeus، بعد از بیست سال فعالیت به عنوان بازیکن حرفه‌ای در مسابقات کانتر استرایک زمان بازنشستگی خود را اعلام کرد.

دانیلو تسلنکو که در حال حاضر کاپیتان تیم Natus Vincere است و بیشتر با نام مستعار Zeus در بین علاقه‌مندان ورزش الکترونیک از جمله کانتر دوستان مطرح شده است چندی پیش خبر بازنشستگی خود را به عنوان بازیکن حرفه‌ای بازی Counter Strike: Global Offensive اعلام کرد. این بازیکن اوکراینی که سابقه‌ای بیست ساله را در بخش حرفه‌ای بازی کانتر استرایک دارد، قرار است بعد از مسابقات BLAST Pro Series که به میزبانی مسکو پایتخت روسیه برگزار خواهد شد، بازنشست شود.

اواخر سال ۲۰۱۸ بود که دانیلو تسلنکو در مسابقات BLAST Pro Series Lisbon در مصاحبه‌ای به این موضوع که قصد دارد در نیمه دوم سال ۲۰۱۹ بازنشستگی خود را اعلام کند، اشاره کرد. خبر قطعی این جدایی چند روز بعد از باخت تیم NaVi در مقابل NRG منتشر شده است. این تیم بعد از باختی که در مرحله یک هشتم مسابقات StarLadder Berlin Major 2019 تجربه کرد از دور مسابقات کنار رفت. با توجه به حذف زودهنگام آن‌ها در مرحله اصلی مسابقات Zeus در مصاحبه‌ای جدید اعلام کرد که تیم انگیزه و توان لازم را جهت صعود به بازی فینال داشته است و همین موضوع باعث شده است که فرصت را در اختیار بازیکنان جوان‌تر منطقه قرار دهد.

کاپیتان ۳۱ ساله تیم Natus Vincere امیدوار است که در آخرین حضورش در تیم NaVi بتواند در مسابقات BLAST Pro Series عنوان قهرمانی را برای هم‌میهنان و هم‌تیمی‌هایش به‌دست آورد. این رویداد که به میزبانی مسکو و با حضور طرفداران روس زبان پیگیری خواهد شد، فرصت خوبی برای ثبت لحظاتی تاریخی است. تیم NaVi در این رویداد قرار است در اولین راند مسابقات با تیم‌های Vitality ،ENCE و MIBR روبه‌رو شود.

Zeus

روز شنبه هفته آینده کارنامه حرفه‌ای Zeus به عنوان بازیکن بازی Counter Strike آخرین نمره‌اش را ثبت می‌کند؛ کارنامه‌ای که از اوایل سال ۲۰۰۰ تا به امروز نمرات درخشانی را در خود جای داده است. این بازیکن فعالیت خود را با بازی CS 1.6 و بازی کردن در تیم‌هایی مانند pro100 ،Virtus Pro ،DTS و KerchNET شروع کرد و زمانی که به تیم Natus Vincere یا همان NaVi پیوست در سال ۲۰۱۰ این تیم به عنوان برترین تیم جهان شناخته شد.

بعد از ورود آن‌ها به بازی CS:GO شاهد یک شروع ضعیف از بازیکنان NaVi بودیم؛ با این حال آن‌ها بعد از چند وقت توانستند در اواخر سال ۲۰۱۵ و اوایل سال ۲۰۱۶ به موفقیت دست یابند و بار دیگر رضایت طرفداران خود را جلب کنند. ولی بعد از آن دوباره نتایج ناامیدکننده‌ای رقم خورد و Zeus به واسطه ورود S1mple به تیم NaVi از این تیم خارج شد و به تیم Gambit پیوست. این تغییر برای دانیلو تسلنکو اتفاق خوبی بود؛ چرا که توانست به همراه تیم جدیدش در فینال مسابقات PGL Major Kraków 2017 تیم Immortals را شکست دهد و در کنار عنوان قهرمانی جایزه ۵۰۰ هزار دلاری مسابقات را نیز از آن خود کند.

بعد از چند وقت شاهد بازگشت Zeus به تیم NaVi بودیم؛ بازگشتی که باعث شد تیم محبوب روس‌ها باز هم طعم موفقیت را بچشند و عناوین مختلفی را به‌دست آورند. ولی این بار دیگر خبری از قهرمانی در مسابقات Major نبود و با اینکه آن‌ها توانستند به فینال مسابقات FACEIT Major: London 2018 راه یابند، تیم Astralis آن‌ها را در بازی فینال شکست داد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

boombl4 Zeus

هنوز جایگزین اصلی Zeus در تیم NaVi مشخص نشده است و احتمالا بعد از اتمام مسابقات BLAST Pro Series لیست جدید بازیکنان تیم اعلام خواهد شد. در حال حاضر flamie ،s1mple ،electronic و boombl4 بازیکنان اصلی تیم هستند که با مربی‌گری Kane به فعالیت خود ادامه خواهند داد. شایعاتی مبنی بر اینکه boombl4 قرار است بعد از خروج Zeus از تیم وظیفه رهبری داخل بازی را داشته باشد شنیده می‌شود که هنوز هیچ مهر تاییدی بر آن‌ها نخورده است. تیم Natus Vincere بعد از مسابقاتی که در مسکو برگزار می‌شود دو هفته زمان خواهد داشت تا بازیکن جایگزین Zeus را معرفی کند و برای مسابقات DreamHack Masters Malmö آماده شود.


منبع hltv
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده