نویسنده: علی گودرزی
// سه شنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۲۹

الکترونیک آرتز دوره آزمایشی سرویس ابری خود را با ۴ بازی آغاز کرد

الکترونیک آرتز با بازی‌های Titanfall 2 ،FIFA 19 ،Need for Speed Rivals و Unravel تست‌های سرویس گیمینگ ابری خود را آغاز کرد. این سرویس پاییز سال جاری شروع به‌کار خواهد کرد.

شاید شما هم این عقیده را داشته باشید که به‌احتمال بسیار زیاد، سرویس‌های ابری آینده‌ی صنعت بازی را سر و شکل خواهند داد. این روزها که کمپانی‌های مختلف مشغول برپا کردن سرویس‌های ابری خود هستند الکترونیک آرتز هم به‌جمع این آن‌ها پیوسته و قصد دارد سرویس ابری گیمینگ خود را در پاییز سال جاری در دسترس گیمرها قرار دهد. به‌همین منظور،‌ کمپانی نام‌برده دوره‌ی تست این سرویس را با ۴ بازی برگزار کرده است. به‌گفته‌ی کن ماس، مسئول بخش فناوری الکترونیک آرتز، این تست به‌منظور کنار هم‌آوردن تعداد زیادی از بازیکنان برگزار می‌شود تا ویژگی‌های مبتنی بر شبکه‌ی سرویس نام‌برده در مقیاسی بزرگ مورد آزمایش قرار بگیرد. تست مذکور همچنین قرار است امکان تحقق هدف الکترونیک آرتز مبنی بر توانایی گیمرها برای تجربه‌ی بازی‌ها در هر لحظه روی هر پلتفرم، از جمله موبایل‌ها، را مورد بررسی قرار بدهد.

الکترونیک آرتز برای بررسی عملکرد سرورهای خود تحت شرایط مختلف شبکه‌محور، قصد دارد از خدمات سرورهای آمازون و فضای ابری عمومی استفاده کند تا بازیکنان سراسر دنیا با هر قدرتی که اینترنت آن‌ها دارد، بتوانند به‌نزدیک‌ترین سرور موجود متصل شوند و پایداری سرویس ابری EA مورد بررسی قرار بگیرد. به‌همین منظور، بازی‌های فیفا 19، Titanfall 2 ،Need for Speed Rivals و Unravel برای شروع دوره‌ی آزمایشی این سرویس انتخاب شده‌اند تا بازیکنان با انواع سلایق، بتوانند بازی‌ها را تجربه و سرویس نام‌برده را آزمایش کنند. این دوره‌ی آزمایشی فعلا قرار است عملکرد سرویس ذکرشده روی اجرای بازی‌ها روی پلتفرم پی سی را بررسی کند و به‌زودی، تست‌هایی جهت بررسی امکان حالت کراس‌پلی نیز برگزار خواهد شد.

کن ماس درباره‌ی دیدگاه EA پیرامون شکل‌گیری یک سرویس گیمینگ ابری ضمن خاطرنشان کردن برنامه‌های بزرگ این کمپانی برای سوریس‌های ابری، چنین گفت:

سرویس‌های ابری این روزها جدی‌تر از قبل نام‌شان مطرح شده و دیگر سوال این نیست که آیا سرویس‌های ابری شکل‌ خواهند گرفت یا نه؛ سوال اینجاست که چه زمانی این سرویس‌ها راهی ویدیو گیم می‌شوند و چطور خودمان را باید برای آن‌ها آماده کنیم؟ فعلا که در روزهای ابتدایی به‌سر می‌بریم، خیلی برای آن هیجان داریم و خوشحالیم که علاوه بر یادگرفتن موردهای جدید، این سرویس را قرار است همراه با جامعه‌ی کاربران خودمان آزمایش کنیم. این موضوع درباره‌ی شکل‌ دادن یک سرویس ابری قدرتمند همراه با آثاری باکیفیت است و اگر شرایطی باشد که بتوانیم تجربه‌ی آن را با گیمرهای مختلف امتحان کنیم، حتما سراغش می‌رویم.

گفتنی است که سرویس نام‌برده در ماه‌های اکتبر و نوامبر (مهر تا آبان/آذر) در دسترس گیمرها قرار خواهد گرفت.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده