نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۶

جزئیات جدیدی از پروژه سینمایی جدید تایکا وایتیتی منتشر شد

اخیرا اعلام شده که تایکا وایتیتی پیش از ساخت فیلم Thor 4 قصد دارد با همکاری کمپانی فاکس سرچلایت، مستند Next Goal Wins را که در سال ۲۰۱۴ ساخته شده، اقتباس کند.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سایت خبری ددلاین اخیرا متوجه شده که پروژه تایکا وایتیتی و کمپانی فاکس سرچلایت (Fox Searchlight)، فیلم Next Goal Wins خواهد بود. این فیلم براساس یک مستند انگلیسی فوتبال که در سال ۲۰۱۴ به کارگردانی مایک برت و استیو جیمیسون به نمایش درآمده، ساخته خواهد شد. این مستند داستان یک مربی هلندی به نام توماس رانگن را دنبال می‌کند که قصد دارد یک کار تقریبا غیرممکن را انجام دهد. او در تلاش است تا اعضای یک تیم فوتبال را که اهل ساموآی آمریکا هستند، از یک مشت بازنده چند ساله، تبدیل به برنده کند. این مستند برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ و در جشنواره فیلم ترایبکا به نمایش درآمد. این فیلم مستند جایزه بهترین مستند را در همان سال و در مراسم بهترین فیلم مستقل انگلیس به دست آورد.

حال تایکا وایتیتی قصد دارد تا با کمک ایان موریس، این مستند را اقتباس کند. در سال ۲۰۱۵ اندی سرکیس از کمپانی Imaginarium Productions به همراه جاناتان کاوندیش حق و حقوق مستند Next Goal Wins را خریدند و پروژه ساخت آن را برای وایتیتی مطرح کردند. وایتیتی هم بعد از دریافت این پروژه، آن را برای گرت بش برد تا تهیه کنندگی آن را برعهده بگیرد. سایت خبری ورایتی اوایل امروز برای اولین بار گزارش کرد که تایکا وایتیتی با همکاری کمپانی فاکس سرچلایت، یک پروژه مرموز را در دستور کار قرار دادند و در حال انجام کارهای اولیه آن هستند. جزئیات فیلمنامه این اثر هنوز مشخص نیست. از طرف دیگر کمپانی Imaginarium در این پروژه حضور دارد و برنامه‌ریزی شده که فیلمبرداری در پاییز سال جاری آغاز شود.

کمپانی فاکس سرچلایت در نظر دارد تا فیلم Jojo Rabbit (خرگوش جوجو) را که اثر جدید تایکا وایتیتی محسوب می‌شود و به نوعی در فصل جوایز مدعی است، در تاریخ ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) به نمایش در بیاورد. این اثر قرار است ماه آینده در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش در بیاید. علاوه بر این، فیلم خرگوش جوجو در Fantastic Fest هم نمایش داده خواهد شد. اینگونه اعلام شده که تایکا وایتیتی قصد دارد تولید و فیلمبرداری فیلم Thor: Love and Thunder (ثور: عشق و رعد) از کمپانی مارول را در سال ۲۰۲۰ آغاز کند. او قبلا، فیلمنامه این اثر را هم تکمیل کرده است.


منبع deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده