نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۴۵

شبکه نتفلیکس و سازندگان سریال Game of Thrones قراردادی بزرگ امضا کردند

شبکه نتفلیکس و سازندگان سریال Game of Thrones برای ساخت فیلم و سریال قراردادی بسیار بزرگ امضا کرده‌اند که ارزش آن به ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شبکه نت‌ فلیکس از بستن قراردادی بزرگ و چند جانبه با سازندگان سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) خبر داده است. طبق خبری که هالیوود ریپورتر منتشر کرده، شبکه Netflix به‌تازگی با دیوید بنیاف و دی بی وایس قراردادی چند جانبه برای ساخت فیلم و سریال امضا کرده است که ارزش آن به ۲۰۰ میلیون دلار می‌رسد. طبق این قرارداد، بنیاف و وایس وظیفه دارند تا به‌عنوان نویسنده، تهیه کننده و کارگردان در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف این سرویس استریم بزرگ حضور داشته باشند. ددلاین نیز که در ابتدا خبر از این توافق بزرگ داده و برای اولین‌بار این شایعه را منتشر کرده بود، گفت که این بزرگ‌ترین قرارداد برای شورانرهای سریال در تاریخ تلویزیون است که نتفلیکس پیش از این با سازندگان مطرح دیگری مثل شاندا رایمز، رایان مورفی و کنیا باریس نیز قراردادهای چند جانبه و بزرگی را امضا کرده بود.

دیوید بنیاف و دی.بی. وایس

در واقع نتفلیکس در رقابت با ۶ استودیوی دیگر که شامل وارنرمدیا، دیزنی، کامکست، آمازون و اپل می‌شود، برای امضای قرارداد با بنیاف و وایس پیروز شده که ارزش این قرارداد تا ۲۰۰ میلیون دلار برآورد شده است. بااین حال،‌ اطلاعات بیشتری از پروژه‌های احتمالی این دو منتشر نشده، اما این دو سازنده که برای ساخت فصل هشتم سریال Game of Thrones با انتقادات زیادی مواجه شده‌اند، ظاهرا محبوبیت زیادی در بین استودیوها پیدا کرده‌اند که طبق این قرارداد بنیاف و وایس نمی‌توانند با شبکه دیگری همکاری کنند. در این میان، انتظار می‌رود مراحل ساخت سریال Confederate (کنفدراسیون) که برای شبکه HBO در دست ساخت بود، متوقف شود. بنیاف و وایس در بیانیه منتشر شده گفتند:

ما دوران خیلی خوبی را برای بیش از یک دهه در شبکه HBO داشتیم و از تمام کسانی که باعث شدند احساس کنیم در خانه خود هستیم، سپاسگزاریم. طی چند ماه گذشته ساعت‌های زیادی را در حال گفتگو با سیندی هالند، پیتر فریدلندر، تد ساراندوس و اسکات استوبر بوده‌ایم. ما خاطرات و علاقه‌های مشترکی مثل علاقه به فیلم‌هایی دهه هشتاد و کتاب‌های آن زمان داریم و از امکاناتی که برای ارائه این داستان‌ها قرار است در اختیار ما گذاشته شود، بسیار هیجان‌زده هستیم. نتفلیکس چیزی شگفت‌آور و بی‌سابقه ساخته است و ما مفتخریم که دعوت آن‌ها را پذیرفته‌ایم و به آن‌ها پیوستیم.

نتفلیکس

ساراندوس نیز در بیانیه منتشر شده گفت:

ما از حضور دیوید بنیاف و دبی‌بی وایس، اساتید داستان‌سرایی در نتفلیکس بسیار استقبال می‌کنیم و هیجان زده‌ایم. آن‌ها ذهنی بسیار خلاق دارند و با قصه گویی جذاب و حماسی خود بینندگان بسیاری را در سراسر جهان با خود همراه کردند. ما نمی‌توانیم بیشتر از این صبر کنیم تا ببینیم آن‌ها چه ایده‌های جذابی را قرار است به ما ارائه دهند.

بااین حال، مشخص نیست که قرارداد بنیاف و وایس قرار است چه تاثیری را روی حضور این دو نویسنده در سه‌گانه جدید فیلم Star Wars (جنگ ستارگان) داشته باشد، اما برخی از منابع اعتقاد دارند که این قرارداد مشکلی برای حضور آن‌ها در این فیلم‌ها به وجود نخواهد آورد و شامل حضور آن‌ها در سینما نخواهد بود و قرارداد نتفلیکس با این دو تنها در مدیوم تلویزیون انحصاری است.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده