نویسنده: رضا علمی
// سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

اکران فیلم The Way Back شش ماه عقب افتاد

فیلم The Way Back (راه بازگشت) که همکاری جدید گوین اوکانر و بن افلک، کارگردان و ستارهٔ اصلی فیلم The Accountant است، با تأخیر در اکران مواجه شد.

سال گذشته بود که در خبری اعلام شد گوین اوکانر، کارگردان فیلم اکشن هیجانی The Accountant (حسابدار) و بن افلک، بازیگر نقش اصلی این فیلم، همکاری دوباره‌ای با یکدیگر در پروژه‌ای با عنوان The Has-Been خواهند داشت؛ این پروژه بعدتر عنوانش عوض شد و قرار بود با عنوان رسمی Torrance روی پرده برود که البته درنهایت هیچ‌کدام از این عناوین انتخاب نشد و فیلم با عنوان The Way Back (راه بازگشت) روی پردهٔ سینما خواهد رفت، البته اگر باز هم تا زمان اکران، سازندگان تصمیم جدیدی نگیرند. این فیلم در ابتدا قرار بود در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ماه ۱۳۹۸) اکران شود که حال با تأخیری تقریباً شش ماه، در تاریخ ۶ مارس ۲۰۲۰ (۱۶ اسفند ماه ۱۳۹۸) روی پردهٔ سینما خواهد رفت.

داستان این فیلم در مورد ستارهٔ سابق بسکتبال است که در دام اعتیاد می‌افتد و تاوان سختی برای اعتیاد خود می‌پردازد

فیلم Zombieland: Double Tap (سرزمین زامبی‌ها ۲: دابل تپ) شرکت سونی پیکچرز (Sony Pictures) با نقش‌آفرینی جسی آیزنبرگ در نقش کلمبوس، وودی هارلسون در نقش تالاهاسی، اما استون در نقش ویچیتا، ابیگیل برسلین در نقش لیتل راک، زوئی دویچ در نقش مدیسون، اون جوگیا در نقش برکلی، لوک ویلسون و رزاریو داوسون در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ اکران می‌شود. همچنین فیلم Maleficent: Mistress of Evil (مالیفیسنت: معشوقه شیطان) شرکت والت دیزنی (Walt Disney) نیز با نقش‌آفرینی آنجلینا جولی، ال فانینگ، میشل فایفر، اد اسکرین، چویتل اجیوفور، جن مورای، دیوید گیسی، هری دکینسون، سم رایلی، جودی شکونی، وارویک دیویس، جان کارو، ایملدا استنتون، جونو تیمپل، لسلی منویل و رابرت لیندسی، برای اکران در همین تاریخ در نظر گرفته شده است و تغییر تاریخ اکران فیلم The Way Back باتوجه‌به این دو رقیب سرسخت در گیشه، منطقی به‌نظر می‌رسد.

Ben Affleck and Anna Kendrick in The Accountant

فیلمنامهٔ فیلم The Way Back را برد اینگلزبای به‌رشتهٔ تحریر درآورده است. داستان این فیلم در مورد ستارهٔ سابق بسکتبال است که در دام اعتیاد می‌افتد و تاوان سختی برای اعتیاد خود می‌پردازد؛ همسر آن وی را ترک می‌کند و بنیان خانواده‌اش از هم می‌پاشد. شخصیت اصلی داستان تلاش می‌کند شرف و اعتبار از دست رفتهٔ خود را بار دیگر به‌دست آورد و قبول می‌کند مربیگری تیم بسکتبال یک دبیرستان را بر عهده بگیرد که این کار زیاد هم با روحیات وی سازگار نیست. گوین اوکانر کارگردانی فیلم The Way Back را بر عهده خواهد داشت و بن افلک نقش ستارهٔ سابق بسکتبال را ایفا می‌کند. داستان فیلم شباهت‌های زیادی با فیلم Hardball (هاردبال) دارد که در سال ۲۰۰۱ اکران شد و کارگردانی آن را برایان رابینز بر عهده داشت و کیانو ریوز نقش اصلی آن فیلم را ایفا می‌کرد. با اینکه برخی قسمت‌های ذکرشده در خلاصه داستان فیلم جدید متفاوت با فیلم Hardball است، اما فیلم جدید نیز شخصیتی را معرفی می‌کند که برای رسیدن به‌رستگاری باید به‌گروهی از بچه‌ها تعلیم دهد. بن افلک، گوین اکانر، جنیفر تاد، مارک سیاردی و گردون گری، از تهیه‌کنندگان فیلم The Way Back هستند.  

همکاری پیشین گوین اکانر و بن افلک مربوط‌به فیلم The Accountant می‌شود که در سال ۲۰۱۶ اکران شد و نقدهای متوسط و می‌توان گفت نه‌چندان خوبی را از منتقدین دریافت کرد. در این فیلم علاوه‌بر بن افلک، آنا کندریک، جی. کی. سیمونز، جاناتان ادوارد برنتال، جفری تامبر و جان لیسگو حضور داشتند و به‌ایفای نقش پرداختند. فیلم با بودجه‌ٔ ۴۴ میلیون دلاری ساخته شد و توانست در گیشه چیزی در حدود ۱۵۵ میلیون دلار فروش داشته باشد. گوین اوکانر، سابقه‌ٔ کارگردانی فیلم‌های Comfortably Numb (خلسه‌ٔ دلپذیر)، Tumbleweeds (خارهای غلتان)، Jane Got a Gun (جین اسلحه دارد)، Brothers (برادران)، The Glass House (خانه‌ی شیشه‌ای) و نیز فیلم تحسین‌شده‌ٔ Warrior (مبارز) را در کارنامه‌ٔ خود دارد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده