// دوشنبه, ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

جمع بندی مسابقات فینال EVO 2019، رشته Street Fighter V

در جریان مسابقات فینال Evo 2019 بازی Street Fighter V، هشت بازیکن نهایی برای کسب مقام اول و بیشترین امتیاز کپکام پرو تور ۲۰۱۹، با یکدیگر رقابت کردند.

در جریان روز اول و دوم، شرکت کنندگان بازی Street Fighter V در EVO 2019، برای رسیدن به لیست هشت بازیکن نهایی و رقابت در روز آخر، وارد نبرد شدند. با اینکه اکثر بازیکنان حرفه‌ای و قدیمی استریت فایتر V از دور مسابقات حذف شدند، اما همچنان بازیکنانی نظیر بونچان و فوجیمورا در لیست نهایی حضور داشتند که تشنه‌ی کسب مقام قهرمانی بودند. تاپ ۸ امسال، اشخاص جدیدی مثل بیگ‌برد، اینفکشس، یانگ‌میان و کیچیپا را هم به‌عنوان یک تهدید برای بازیکنان قدیمی و حرفه‌ای این رشته معرفی کرد. در ادامه مروری به‌عملکرد بازیکنان نهایی در مسابقات فینال خواهیم داشت.

مسابقات فینال Evo 2019 استریت فایتر

در اولین بازی براکت برنده، بونچان به‌مصاف آی‌دام رفت. در اولین بازی بونچان سگات برداشت تا عملکرد این کاراکتر را جلوی لاورا بسنجد، اما نتوانست برنده بازی اول شود. ازاین‌رو به‌سراغ کارین رفت و در انتها با نتیجه ۳ بر ۱ آی‌دام را به براکت بازنده فرستاد. در ادامه و دومین بازی براکت برنده هم اینفکشس با کاراکتر زکو توانست به‌عملکرد بسیار خوب خود ادامه دهد و ماچابو با کاراکتر نکالی را با نتیجه ۳-۲ به براکت بازنده‌ها فرستاد. حال بونچان و اینفکشس، در فینال براکت برنده باید با هم بازی می‌کردند. در براکت بازنده‌ها شاهد رقابت‌های هیجان انگیزی بودیم. در اولین بازی از براکت بازنده بیگ‌برد با کاراکتر رشید به‌مصاف یانگ‌میان با کاراکتر زکو رفت و توانست ۳ بر ۱ یانگ‌میان را شکست دهد. بیگ‌برد از همان بازی اول نشان داد که به این زودی‌ها قصد حذف شدن ندارد. در ادامه فوجیمورا به‌واسطه کاراکتر ایبوکی به‌راحتی توانست ۳-۰ کیچیپا را از میان بردارد.

مسابقات فینال Evo 2019 استریت فایتر

در ادامه و برگزاری سایر مسابقات براکت بازنده، ماچابو و بیگ‌برد باید با یکدیگر مبارزه می‌کردند. بعضی از هواداران بر این عقیده بودند که ماچابو یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی است، اما در یک بازی غیر منتظره، بیگ‌برد توانست ماچابو را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد. در هر راند ماچابو تلاش بسیاری برای پیروزی انجام داد، اما بیگ‌برد با عکس‌العمل‌های به‌موقع توانست برنده نهایی باشد. در دومین بازی هم فوجیمورا و آی‌دام به‌مصاف یکدیگر رفتند که فوجیمورا توانست ۳ بر ۱ آی‌دام با کاراکتر لاورا را شکست دهد. حال بونچان و اینفکشس باید با یکدیگر رقابت می‌کردند تا تکلیف اولین شخص صعود کننده به فینال بزرگ EVO 2019 مشخص شود. در فینال براکت برنده، بونچان با کاراکتر سگات توانست اینفکشس با کاراکتر زکو را ۳-۱ شکست دهد و راهی فینال بزرگ شود. بونچان در دو رویداد قبلی کپکام پرو تور ۲۰۱۹ توانسته بود مقام اول را کسب کند و عزم خود را جزم کرده بود که جام قهرمانی ایوو را هم کسب کند، موردی که جای خالی آن در کارنامه این بازیکن حرفه‌ای و قدیمی حس می‌شد.

مسابقات فینال Evo 2019 استریت فایتر

در نیمه‌نهایی براکت بازنده هم بیگ‌برد و فوجیمورا به‌مصاف هم رفتند و در جریان یک بازی بسیار زیبا، بیگ‌برد توانست ۳-۲ فوجیمورا را شکست دهد و حریف اینفکشس در فینال براکت بازنده‌ها شود. در این مسابقه هم بیگ‌برد به‌راحتی هرچه تمام‌تر توانست اینفکشس را از دور مسابقات حذف کند تا حریف بونچان در فینال شود. در مسابقه فینال، هر دو بازیکن باید در شرایط مساوی قرار بگیرند. ازاین‌رو اگر بیگ‌برد خواهان قهرمانی بود، باید دو بار بونچان را شکست می‌داد. بار اول برای اینکه براکت ریست شود و هر دو بازیکنان در حالت بازنده قرار بگیرند و بار دوم هم برای کسب مقام قهرمانی. بیگ‌برد توانست در دو بازی اول بونچان را به‌راحتی شکست دهد، اما در بازی سوم بونچان به‌خوبی حرکات و نحوه حملات بیگ‌برد را شناسایی کرد و توانست در انتها با نتیجه ۳-۲، قهرمان مسابقات EVO 2019 بازی استریت فایتر 5 شود. به‌عبارتی بونچان با ادامه دادن عملکرد فوق‌العاده خود در سه رویداد اخیر، سه‌بار پشت سر هم قهرمان شده است.

مسابقات فینال Evo 2019 استریت فایتر

رتبهاسم بازیکناسم کاراکتر
۱بونچانکارین/سگات
۲بیگ‌بردرشید
۳اینفکشسزکو
۴فوجیموراایبوکی
۵ماچابونکالی
۵آی‌داملاورا
۷یانگ‌میانزکو
۷کیچیپازانگیف


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده