// یکشنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

جمع بندی مسابقات Evo 2019، رشته Mortal Kombat 11

مسابقات Evo 2019 رشته Mortal Kombat 11 از روز جمعه آغاز شد و بازیکنان حرفه‌ای این بازی در سه روز برای کسب مقام قهرمانی با یکدیگر رقابت کردند.

بازی Mortal Kombat 11 امسال، اولین سال حضور خود در Evo را تجربه می‌کند و در جریان مسابقات Evo 2019 بازی مورتال کامبت 11، نزدیک به ۱۶۰۰ نفر شرکت کرده بودند. البته بخشی از این همه شرکت کننده را می‌توان به امتیاز بالایی نسبت داد که افراد برتر در این مسابقه کسب می‌کنند تا جایگاه خود را در پرو کامپتیشن این بازی بهبود ببخشند. در Evo 2019 و مسابقات مورتال کامبت 11 بازیکنان حرفه‌ای سرشناسی حضور پیدا کرده بودند که از میان آن‌ها می‌توان به تکن مستر، سانیک فاکس، هایاتی، دراگن، دیزی تی، هانی‌بی و بیاند تاکسیک اشاره کرد. تمامی بازیکنان این دوره از مسابقات در سه روز برای کسب مقام قهرمانی با یکدیگر مسابقه دادند. البته در روز اول و دوم، مسابقات گروهی، تاپ ۳۲ و تاپ ۱۶ برگزار شدند تا در نهایت هشت بازیکن نهایی برای شرکت در مسابقات فینال روز سوم انتخاب شوند.

مسابقات Evo 20199 بازی Mortal Kombat 11

تا قبل از مسابقات تاپ ۳۲، که شامل روز اول و بخشی از روز دوم می‌شد، بازی‌های معمولی را مشاهده می‌کردیم. اکثر کاربران حرفه‌ای Mortal Kombat 11 اشخاصی هستند که در مسابقات نسخه‌های پیشین هم شرکت می‌کردند. بااین‌حال در نسخه یازدهم، شاهد جذب شدن بازیکنان زیادی به مسابقات eSports این بازی هستیم. ازاین‌رو تعدادی از بازی‌ها صرفا دکمه‌زنی‌های متعدد و بدون فکر بودند و تعدادی دیگر، تقابل یک بازیکن حرفه‌ای با یک بازیکن ساده بود که نبرد میان این دو شخص، کاملا یک طرفه بود. بااین‌حال با رسیدن بازیکنان به تاپ ۳۲ شاهد بازی‌های هیجان‌انگیزتری بودیم؛ نبردهایی که در آن بازیکنان حرفه‌ای برای به‌رخ کشیدن قدرت خود لحظه شماری می‌کردند. دراین‌میان فاکسی گرم‌پا، توانست پس از پشت سر گذاشتن مسابقات گروهی، در تاپ ۳۲ و براکت برنده با کووکس ریبورن مبارزه کند و پس از پیروز شدن، وارد تاپ ۱۶ شد. همچنین سانیک فاکس، مدعی اول قهرمانی هم با پشت سر گذاشتن ساکرون راهی تاپ ۱۶ شد.

مسابقات تاپ ۱۶ مورتال کامبت 11 در EVO 2019 را می‌توان یکی از جذاب‌ترین مسابقات اولین دوره از پرو کامپتیشن دانست. در براکت برنده‌ها، سانیک فاکس و دئوکسیس، با پشت سر گذشتن تکن مستر و هایاتی، راهی تاپ ۸ شدند تا در آن‌جا مقابل یکدیگر قرار بگیرند. در ادامه فاکسی گرام‌پا و دراگون هم توانستند سمیج و توئیدی را شکست دهند و در تاپ ۸ به‌مصاف یکدیگر بروند. در آن سوی میدان و براکت بازنده هم شاهد مسابقات هیجان‌انگیزی بودیم؛ جایی‌که هایاتی و تکن مستر خود را در خطر حذف شدن می‌دیدند. ازاین‌رو باید بهترین عملکرد خود را به‌نمایش می‌گذاشتند تا بتوانند راهی تاپ ۸ شوند. هایاتی در یک بازی هیجان‌انگیز توانست ریوایند را شکست دهد و راهی مسابقات فینال شد. این در حالی است که تکن مستر هم توانست زک راب را شکست دهد و به‌راحتی وارد تاپ ۸ شود تا مقابل تکن مستر قرار بگیرد. توئیدی و سمیج هم دیگر مبارزانی بودند که حریف‌های خود را شکست دادند تا در روز سوم، مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

مسابقات Evo 20199 بازی Mortal Kombat 11

مسابقات TOP 8

در اولین مسابقه از تاپ ۸ بازی Mortal Kombat 11 در ایوو 2019، سانیک فاکس با کاراکتر کَسی کیج به‌مصاف دئوکسیس با کاراکتر گراس رفت. در این نبرد سانیک فاکس توانست با نتیجه ۳-۱ دئوکسیس را شکست دهد و او را به براکت بازنده‌ها بفرستد. در دومین بازی براکت برنده هم فاکسی گرم‌پا با کاراکتر شنگ سونگ به‌مصاف دراگون با کاراکتر ستریون رفت که متاسفانه با نتیجه ۳-۱ شکست خورد و وارد براکت بازنده شد. در ادامه نوبت به بازی‌های براکت بازنده رسید. در اولین بازی، شاهد یک نبرد نزدیک و هیجان‌انگیز میان تکن مستر و هایاتی بودیم که در انتها تکن مستر با کاراکتر گراس، توانست هایاتی با کاراکتر ارون بلک را ۳-۱ شکست دهد. در دومین بازی از براکت بازنده تاپ ۸ هم توئیدی و سمیج مقابل یکدیگر بازی کردند. نکته‌ی جالب این رقابت، این بود که بازی‌ها یکی در میان به‌نفع توئیدی و سمیج تمام می‌شد و در نهایت توئیدی با نتیجه ۳-۲ توانست کیسی کیج را شکست دهد.

مسابقات Evo 20199 بازی Mortal Kombat 11

در ادامه سانیک فاکس و دراگون در فینال براکت برنده باید با یکدیگر بازی می‌کردند و در براکت بازنده هم فاکسی گرم‌پا با تکن مستر و دئوکسیس با توئیدی وارد رقابت شدند. در بازی فاکسی گرم‌پا و تکن مستر، هر دو مبارز پس از تجربه‌ی اولین شکست، شخصیت‌های خود را تغییر دادند و در نهایت تکن مستر با ارون بلک توانست فاکسی گرم‌پا با شنگ سونگ را ۳ بر ۲ شکست دهد. در بازی دوم براکت بازنده هم دئوکسیس با نتیجه ۳-۱ توانست توئیدی را شکست دهد. ازاین‌رو دئوکسیس و تکن مستر در نیمه نهایی براکت بازنده مقابل یکدیگر قرار گرفتند که در انتها تکن مستر با عملکرد بسیار خوب خود و با قدرت بسیار بالای شخصیت ارون بلک، توانست دئوکسیس را شکست دهد. حال تکن مستر باید منتظر سانیک فاکس و دراگون باقی می‌ماند تا نتیجه آن دو بازی هم مشخص شود. سانیک فاکس یک بار دیگر پتانسیل کسی کیج را به‌رخ کشید و دراگون را ۳ بر ۲ شکست داد تا راهی فینال بزرگ شود.

ازاین‌رو در فینال براکت بازنده، دراگون و تکن مستر مقابل یکدیگر قرار گرفتند و تکن مستر عزم خود را جزم کرده بود تا راهی فینال بزرگ شود و مقابل رقیب قدیمی و دیرینه خود قرار بگیرد، اما نتوانست دراگون تشنه‌به انتقام را شکست دهد و با نتیجه ۳-۲ مقلوب شد. بااین‌حال در فینال بزرگ مسابقات مورتال کامبت 11 ایوو 2019، سانیک فاکس یک بار دیگر برتری خود نسبت به دراگون و سایر مبارزان این بازی را به‌نمایش گذاشت و با کاراکتر کسی کیج، ۳-۰ دراگون با کاراکتر ستریون را شکست داد تا قهرمان این دوره از مسابقات شود. در ادامه می‌توانید جدول رتبه‌بندی بازیکنان را مشاهده کنید.

مسابقات Evo 20199 بازی Mortal Kombat 11

رتبهاسم بازیکنکاراکتر مبارزه‌ای
۱سانیک فاکسکسی کیج
۲دراگونستریون
۳تکن مسترگراس/ارون بلک
۴دئوکسیسگراس
۵فاکسی گرم‌پاشنگ سونگ/کسی کیج
۵توئیدیجکی بریگز/باراکا
۷هایاتیارون بلک
۷سمیججکی بریگز/کسی کیج


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده