نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۴

فراخوان سومین دوره رویداد جایزه بازی‌های جدی منتشر شد

بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از انتشار فراخوان سومین دوره رویداد جایزه بازی‌های جدی خبر داد.

بنابر جدیدترین اخبار بازی، طبق گزارش بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سومین دوره جایزه بازی‌های جدی با نام انگلیسی Third Serious Game Prize 2019 در آینده برگزار خواهد شد. فراخوان ثبت‌نام و وضعیت سومین دوره این رویداد اخیرا منتشر شده است. این دوره از رویداد سه بخش اصلی خواهد داشت: جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۸، هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۸ و سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۸. اهداف این رویداد فراهم آوردن «زیرساخت‌های علمی و صنعتی برای توسعه بیش‌ازپیش بازی‌های جدی» و «تقویت حلقه‌های توسعه از تحقیقات دانشگاهی تا تجاری‌سازی محصولات موجود در صنعت» قلمداد شده‌اند. وضعیت هرکدام از سه بخش اصلی به قرار زیر خواهد بود.

اولین بخش رویداد جایزه بازی‌های جدی، «جشنواره بازی های جدی 1398» است. این بخش مانند دو دوره قبل، به بازی‌های ساخته شده در این حوزه (بازی‌های جدی) اختصاص خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند بازی‌های خود را تا تاریخ جمعه، ۱۵ آذر ۱۳۹۸ به دبیرخانه ارسال کنند. محصولاتی که ارسال می‌شوند یا باید نسخه‌ای جدید از یک بازی یا نسخه بروزرسانی‌شده یکی از بازی‌های دوره گذشته باشند. فرم ارسال بازی برای جشنواره بازی‌های جدی ۱۳۹۸ از این لینک در دسترس است. این بخش از جشنواره سه مرحله داوری تحت عنوان‌های «داوری تولید، داوری تجاری و داوری علمی» دارد. بدیهی است که همه آثار مشمول داوری خواهند بود. تیم‌های منتخب حاضر در فینال، به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت. برای این بخش از جشنواره جوایز نقدی و غیرنقدی‌ای به ارزش ششصد میلیون ریال معادل ۶۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

بنیاد ملی بازی های رایانه ای

بخش دوم رویداد جایزه بازی‌های جدی، «هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۸» است. این بخش یک رویداد سه‌روزه‌ی بازی‌سازی در زمینه گردشگری است. موضوع واضح‌تر این رویداد در آینده اعلام خواهد شد. علاقه‌مندان برای شرکت در این هکاتون تا روز جمعه، ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ماه وقت دارند. در این رویداد مربی‌های خبره در زمینه‌های تولید و طراحی بازی و گردشگری حاضر خواهند بود. بازی‌هایی که در این رویداد ساخته می‌شوند باید نهایتا به صورت نسخه دمو، یا نسخه‌ای از بازی که ایده و تجربه‌ای اولیه را به دست دهد، به تیم داوری ارائه شوند. به زبان ساده‌تر بازی باید به حد مشخصی از توسعه رسیده باشد. علاقه‌مندان می‌توانند با تکمیل این فرم، در هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۸ شرکت کنند. جایزه این بخش، ۲۵ میلیون تومان خواهد بود. این مبلغ بین سه تیم اول تقسیم خواهد شد. بازی‌های برگزیده همچنین برای تعقیب به سرمایه‌گذاران معرفی خواهند شد.

بخش سوم رویداد بازی‌های جدی ۱۳۹۸ که صبغه‌ای علمی دارد، «سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۸» نام گرفته است. این بخش به ارسال مقالات تخصصی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی اختصاص یافته است. مقاله‌های ارسالی حتما باید به زبان انگلیسی نوشته شده باشند. به منظور بالا رفتن سطح رویداد، داوری مقالات سخت‌گیرانه و در اندازه مقالات علمی-پژوهشی خواهد بود. نویسندگان مقالات برگزیده فرصت ارائه شفاهی را نیز خواهند داشت. مهلت ارسال مقالات تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۸ خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند برای ارسال مقالات از این لینک اقدام کنند؛ لینکی که البته، تا زمان نگارش این متن فعال نشده است. جوایز در نظر گرفته شده برای این بخش، ارزشی ۱۵ میلیون تومانی دارند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده