نویسنده: علی ولی خانی
// جمعه, ۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۴

معرفی بازی موبایل Shin Megami Tensei: Liberation Dx2: نبرد با شیاطین در محله‌های توکیو

Shin Megami Tensei: Liberation Dx2 یکی از بهترین آثار نقش آفرینی ژاپنی برای موبایل است که در آن به نبرد نیروی شری می‌روید که دنیا را تهدید می‌کند.

بیشتر شما ممکن است سری نقش آفرینی Shin Megami Tensei (به اختصار SMT) را با سری اسپین آف معروف آن، Persona، بشناسید. این سری برای اولین بار معرف عناصری همچون مذاکره با دشمنان، گروگانگیری، ترکیب قدرت نیروهای در اختیار و بسیاری موارد دیگر در سبک نقش آفرینی ژاپنی و مبارزات نوبتی بود؛ پس از همین رو به هیچ عنوان نمی‌توان اهمیت و تاثیرگذاری این سری را در دنیای بازی‌های ویدیویی نادیده گرفت. بازی موبایل Shin Megami Tensei: Liberation Dx2 یکی از جدیدترین نسخه‌های این سری است که در سال ۲۰۱۸ برای پلتفرم‌های اندروید و iOS منتشر شد. این بازی از نظر گیم پلی کامل‌ترین و موفق‌ترین نسخه از سری Shin Megami Tensei است که به پلتفرم‌های موبایل پا می‌گذارد؛ Liberation Dx2 تمامی عناصری را که باعث محبوبیت و درخشش بازی‌های سری SMT شده است بدون کاستن از کیفیت، در حجمی کم‌تر برای طرفدارانی که دوست دارند این دسته از بازی‌ها را روی موبایل تجربه کنند، عرضه کرده است.

Liberation Dx2 تمامی عناصری را که باعث محبوبیت و درخشش بازی‌های سری SMT شده است به بازیکنان عرضه می‌کند

داستان بازی اندروید Liberation Dx2 روایتگر ماجراهای قهرمان بی‌نامی است که متوجه می‌شود می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن عجیبی به نام Devil Downloader که خود به خود روی تلفن همراهش ظاهر شده، موجودات شیطانی را به تسخیر خود درآورد و کنترل کند. بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه، قهرمان درمی‌یابد که وی تنها کسی نیست که دارای چنین قابلیتی است. افرادی که قابلیت استفاده از این اپلیکیشن را دارند، به طور کلی به دو دسته تقسیم می‌شوند: آزادکنندگان و آکولیت‌ها. آکولیت‌ها با نیتی نامشخص، برخی افراد خاص جامعه را مورد هدف تهاجمات خود قرار می‌دهند و آزادکنندگان سعی می‌کنند در مقابل این گروه تبهکار قد علم کنند. شخصیت اصلی بازی بعد از برخورد با دو تن از اعضای گروه آزادکنندگان تصمیم می‌گیرد به ایشان ملحق شود و در کنارشان بجنگد. شاید داستان Liberation Dx2 در نگاه اول ساده به نظر بیاید یا برخی این خرده را به بازی بگیرند که شخصیت‌های اصلی آن به خوبی شخصیت‌های همیشگی سری SMT نیستند. مسئله اینجا است که بازی آیفون Liberation Dx2 اثری است با تمرکز روی ارائه‌ی مبارزات نوبتی کامل و پیچیده، اما در عین حال سرعتی. این بازی قصد ندارد شاخ و برگ زیادی به داستان بدهد یا شما را با صحنه‌های سینمایی پر زرق و برق انیمه‌ای شیفته‌ی خود کند؛ Liberation Dx2 آمده که یک گیم پلی نقش آفرینی عمیق و گسترده را به زبان بازی‌های موبایل ترجمه کند و به‌حق که این کار را بسیار خوب انجام داده است.

SMT: dx2
smt: dx2
smt: dx2

اگر شما نسخه‌های قبلی این سری یا بازی‌هایی از سری‌های Pokemon ،‌Digimon یا Fate را تجربه کرده باشید، به راحتی با گیم پلی آن ارتباط برقرار خواهید کرد؛ در غیر اینصورت، آشنایی کامل با گیم پلی Liberation Dx2 ممکن است کمی برایتان زمان‌بر باشد. به طور کلی بازی به چند بخش مختلف تقسیم می‌شود: بخش داستانی، دانجن‌ها، دوئل با سایر بازیکنان و ماموریت‌های چرخشی که هر چند وقت یکبار بنا بر رویدادهای مختلف بروزرسانی و با پاداش‌هایی متفاوت به بازی اضافه می‌شوند. با وجود آنکه هسته‌ی گیم پلی در تمامی این حالات و بخش‌های مختلف یکسان است، هر کدام از آن‌ها از لحاظ درجه‌ی سختی، محیط، نحوه‌ی مواجهه، ضرب‌آهنگ روایت و آیتم‌های قابل کسب با دیگر حالات تفاوت دارند. همانطور که پیش‌تر ذکر شد، پایه و اساس این بازی، مبارزات نوبتی است. مسئله‌ای که باعث درخشش و تمایز این بازی و سری SMT در میان آثار متعدد سبک نقش آفرینی ژاپنی می‌شود، تنوع بسیار بالا در دشمنان و قدرت‌های موجود، استراتژی‌های فراوان قابل استفاده در نبرد و نیفتادن بازی به دام تکرار و کسل کنندگی است.

در این بازی بیش از ۱۶۰ روح شرور وجود دارد که در اختیار یا در مقابل شما قرار خواهند گرفت

در این بازی بیش از ۱۶۰ روح شرور وجود دارد که در اختیار یا در مقابل شما قرار خواهند گرفت؛ شما می‌توانید به روش‌های مختلفی از جمله مذاکره با دشمنان، احضار و ترکیب ارواح موجود یا خریداری آنان، این ارواح شرور و قدرت‌های آنان را به خدمت خود دربیاورید، سطح آنان را بالاتر ببرید و توانایی‌های جدیدی را برای آنان آزاد کنید. هر یک از این ارواح ممکن است یک یا چند نقطه ضعف داشته باشند، در برابر عنصری خاص مقاوم باشند یا در استفاده از بعضی عناصر نسبت به بقیه‌ی ارواح برتری داشته باشند؛ از این رو داشتن ارواح متعدد و متفاوت برای پیروزی در نبرد‌های متعدد این بازی الزامی است. به طور کلی ارواح بازی به دسته‌های شفا دهنده، متمرکز روی حملات فیزیکی، متمرکز روی حملات جادویی و عضو منفعل تقسیم می‌شوند. معمولا بهترین حالت، داشتن شخصیت‌هایی از تمام این دسته‌ها در تیم با در نظر گرفتن عناصر نقطه ضعف دشمنان است.

SMT: dx2
smt: dx2
smt: dx2

Liberation Dx2 یک بازی رایگان است. این روزها عبارت «بازی رایگان» برابر است با افتادن به دام خرید‌های درون برنامه‌ای و همانطور که می‌توان حدس زد، Liberation Dx2 نیز از این قاعده مستثنی نیست. از آنجایی که در این سری راه‌های متعددی برای تقویت شخصیت اصلی و ارواح وجود دارد، بازیکنان راحت می‌توانند به این دام بیفتند، اما در نظر داشته باشید که هیچ عنصر، قدرت و شخصیتی در بازی موجود نیست که شما نتوانید بدون خرج کردن پول به‌دست بیاورید؛ پس گول سیستم‌های پیچیده‌ی ارتقا، احضار یا ترکیب قدرت‌ها و شخصیت‌ها را نخورید.

کلام آخر اینکه، Shin Megami Tensei: Liberation Dx2 یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی موجود روی پلتفرم‌های موبایل است. شما چه به عنوان یک طرفدار با سابقه‌ی این دسته از بازی‌ها و چه به عنوان کسی که دوست دارد برای اولین بار یک بازی نقش آفرینی ژاپنی را تجربه کند، از Liberation Dx2 لذت خواهید برد. این اثر به عنوان یک بازی موبایل سبک و سریع است، اما در عین حال فرزند خلف سری SMT به حساب می‌رود و تمام عناصر یک بازی نقش آفرینی با اصالت را به بازیکن عرضه می‌کند. این بازی به صورت رایگان در فروشگاه‌های اپ استور و پلی استور در اختیار کاربران سیستم عامل‌های اندروید و iOS قرار دارد. در ضمن شما می‌توانید با مراجعه به بخش بهترین بازی های اندروید، با آثار برگزیده‌ی این پلتفرم آشنا شوید.

دانلود بازی Shin Megami Tensei: Liberation Dx2


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده