نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۳۱

از Evotinction تا Nightmare؛ نگاهی به آثار نمایش‌ داده شده در رویداد ChinaJoy سونی

سونی طی ChinaJoy شش بازی جدید را نمایش داد که در ادامه نگاهی به آن‌ها می‌اندازیم؛ آثاری مستقل و جذاب که پتانسیل بالایی هم برای موفق شدن دارند.

چندی پیش و در قالب یک بیانیه‌ی رسمی طی آخرین اخبار بازی، سونی از برگزاری یک رویداد ویژه و کاملا جدید در شانگای چین خبر داد؛ رویدادی موسوم به ChinaJoy که در آن آثاری جدید و مستقل برای کنسول پلی استیشن 4 معرفی شدند و قرار است تحت یک کمپین با نام China Hero و زیر نظر کمپانی سونی، مراحل توسعه‌ی خود را جلو ببرند. اطلاعات دقیقی از داستان این بازی‌ها مشخص نیست و حتی تاریخ انتشار رسمی بازی‌هایی که قرار است با آن‌ها آشنا شویم هم اعلام نشده است. با تمامی این تفاسیر، بیایید به این بازی‌ها که در ChinaJoy 2019 نمایش داده‌ شده‌اند، نگاهی داشته باشیم.

Evotinction

Evotinction

بازی Evotinction ساخته‌ی استودیو Spikewave Games قرار است آینده‌ای تاریک و مخوف از بشریت را به‌تصویر بکشد؛ جایی که کم‌بود منابع و ذخایر حیاتی زندگی انسان‌ها، این نسل از موجودات زنده را در معرض انقراض قرار داده است.

Evotinction

گیم‌پلی بازی با توجه به‌نمایشی که در رویداد چایناجوی به‌تصویر کشیده شد، قرار است حال و هوای مخفی‌کاری داشته باشد و روی پنهان شدن ربات‌هایی با نام Gennie تمرکز کند.

Convallaria

Convallaria

Convallaria با توجه به ویدیویی که در ChinaJoy 2019 برای هواداران منتشر کرد، احتمالا قرار است تجربه‌ای چندنفره با محوریت شکار هیولا، چیزی مثل Monster Hunter را در اختیار بازیکنان قرار بدهد، اما این‌بار همه‌چیز رنگ‌وبوی یک شوتر سوم‌شخص سرعتی را دارد.

Anno Mutationem

Anno Mutationem

Anno Mutationem از بازی‌های شدیدا جالب و مورد توجه ChinaJoy 2019 بود. در این بازی، به یک جهان آینده‌نگرانه با حال و هوای نئونی و سایبرپانک می‌رویم و در نقش یک دختر نینجا/سایبورگ قرار می‌گیریم.

Anno Mutationem

بازی به‌صورت دوبعدی گیمرها را با خود همراه خواهد کرد. نکته‌ی جالب درمورد نحوه‌ی نمایش صحنه‌ها و محیط‌های بازی این است که فقط قرار نیست یک نمای چپ به راست را ببینیم؛ بلکه محیط‌هایی مختلف و عمیق با سطح دسترسی‌های مختلفی تقدیم گیمرها می‌شود که تسلط سازندگان بازی روی ساخت اثری دوبعدی را نمایش می‌دهد. مبارزات ویژه و نفس‌گیر بازی در نگاه اول خیلی به بازی Katana Zero شباهت دارد که گرافیک پیکسلی بازی، موزیک‌ها، فضاسازی و سیستم انتخاب دیالوگ بازی هم برای ما این اثر کمپانی دیوالور دیجیتال را تداعی می‌کنند. Anno Mutationem از دیگر آثار شدیدا پتانسیل‌دار رویداد ChinaJoy 2019 بود که توانست گیمرها را به‌وجد بیاورد.

Fist

Fist

یک اکشن دوبعدی دیگر که در ChinaJoy 2019 نمایش داده شد، بازی Fist بود. این بازی هم گیمرها را در نبردهای دوبعدی مختلف و نفس‌گیر، در نقش یک خرگوش که لباسی آهنین و پیشرفته بر تن کرده، وارد شهری صنعتی و آینده‌نگرانه می‌کند.

Fist

تاریخ عرضه‌ی بازی «فیست» نیز هنوز مشخص نشده است.

Nightmare

Nightmare

تنها اثر ژانر ترس که در ChinaJoy 2019 معرفی شد، همین بازی کابوس (Nightmare) بود. در این جذاب و هیجان‌انگیز باید کنترل یک پسربچه را دست بگیریم و از دست یک شبح عروس‌مانند،‌ فرار کنیم.

Nightmare

بازی در یک خانه‌ی شدیدا تاریک و نمور جریان دارد و به‌نظر می‌رسد که پسربچه‌ی قصه و آن زن پلید، تنها ساکنان آن باشند. پسرک باید در مراحل بازی با پیدا کردن آیتم‌ها و پیش بردن مراحل حواسش هم به دشمن وحشتناکش باشد و از دست او فرار کند.

AI - Limit

AI - Limit

آخرین اثری که در Chinajoy 2019 نمایش داده شد، AI - Limit بود. این بازی اثری اکشن سوم‌شخص با مکانیک‌های هک‌اند‌اسلش خواهد بود و بازیکنان را با دو دختر جنگجو در جهان خودش همراه خواهد کرد.

رویداد Chinajoy 2019 سونی با معرفی این ۶ بازی به‌پایان رسید. نکته‌ی شاید ناامیدکننده‌ی رویداد امسال اما غیبت بازی Lost Soul Aside بود؛ اثری مستقل که تنها یک نفر یعنی یانگ بینگ مشغول توسعه دادن آن است و طبق اعلام رسمی سونی، بازی در مرحله‌ی نمایش در این رویداد نبوده و ساختش در مراحل خوب و رضایت بخشی قرار دارد و مثل بازی Hardcore Mecha که زیر نظر پروژه‌ی China Hero مراحل ساختش را طی کرد و امسال منتشر شد، Lost Soul Aside نیز تحت نظر این برنامه قرار دارد و به‌زودی در دسترس گیمرها قرار خواهد گرفت.

هنوز تاریخ انتشار و پلتفرم‌های مقصد این بازی‌ها مشخص نشده‌اند اما با توجه به‌برگزاری همایش توسط سونی، می‌توان انتظار داشت که پلی استیشن 4 از پلتفرم‌های مقصد این آثار باشد. می‌توانید تریلرهای منتشر شده در رویداد China Joy را در این صفحه‌ی یوتیوب تماشا کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده