نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۵۹

مراحل ساخت قسمت جدید فیلم اره به پایان رسید

دارن لین بوسمن با انتشار تصویری در اکانت توییتر خود، از به پایان رسیدن مراحل ساخت و تولید قسمت نهم مجموعهٔ ترسناک و اسلشر «اره» خبر داد.

ماه اردیبهشت امسال بود که شرکت لاینزگیت (Lionsgate) از ساخت قسمت جدید فیلم Saw (اره) خبر داد که این اسپین‌آف قرار است براساس ایده‌ای از کریس راک، بازیگر و کمدین محبوب آمریکایی سابق برنامه Saturday Night Live (پخش زنده شنبه شب)، ساخته شود؛ تیر ماه سال جاری نیز دارن لین بوسمن، کارگردان قسمت نهم مجموعهٔ «اره»، با انتشار تصویری در صفحه رسمی خود در اینستاگرام از آغاز مراحل فیلمبرداری و تولید قسمت جدید این مجموعه خبر داده بود و حال نیز این کارگردان با انتشار تصویری از خود در اکانت توییترش، به صورت رسمی از به پایان رسیدن مراحل ساخت و تولید قسمت نهم مجموعهٔ ترسناک و اسلشر «اره» خبر داد و این موضوع را تأیید کرد.

Saw 

با وجود آنکه قسمت هشتم حرف تازه‌ای برای گفتن نداشت و تماشاچیان و منتقدان از فیلم راضی نبودند، اما فروش خوب در گیشه راه را برای ساخت فیلم‌های بعدی مجموعهٔ اره هموار کرده است. تا به امروز هشت قسمت در مجموعه فیلم‌های اره اکران شده است که آخرین قسمت آن هم سال ۲۰۱۷ روی پرده سینماها رفت. فیلم ابتدایی مجموعهٔ اره در سال ۲۰۰۴ به کارگردانی جیمز وان ساخته شد و شرکت لاینزگیت فیلمز (Lionsgate Films) پخش آن فیلم را بر عهده داشت. فیلم ابتدایی با استقبال نسبی منتقدین همراه شد و با بودجهٔ ساخت بسیار اندک ۱.۲ میلیون دلاری، فروش عالی ۱۰۳ میلیون دلاری در گیشه داشت و پس از این فیلم تا سال ۲۰۰۹، پنج فیلم دیگر از مجموعهٔ اره ساخته شد.

با وجود آنکه قسمت هشتم حرف تازه‌ای برای گفتن نداشت و تماشاچیان و منتقدان از فیلم راضی نبودند، اما فروش خوب در گیشه راه را برای ساخت فیلم‌های بعدی مجموعهٔ اره هموار کرد

در سال ۲۰۱۰ فیلم Saw 3D (اره سه‌بعدی و هفتمین فیلم از این مجموعه) به کارگردانی کوین گروترت ساخته شد و با بودجهٔ ۲۰ میلیون دلاری، در گیشه فروش عالی ۱۳۶ میلیون دلاری داشت. حدود ۷ سال پس از اکران فیلم Saw 3D، جدیدترین فیلم اره با عنوان Jigsaw (جیگساو)، در ماه اکتبر سال گذشته میلادی اکران شد که کارگردانی آن بر عهدهٔ برادران اسپیریگ بود. توبین بل در تمامی هشت قسمت این مجموعه حضور داشته و نقش شخصیت اصلی داستان یعنی جاناتان کرامر یا «جیگساو کیلر» را ایفا کرده است؛ آن‌هم در حالی که این شخصیت در قسمت سوم مرده بود. جیگساو شخصیتی است که قربانیان خود را در شرایط سخت و پیچیده‌ای قرار می‌دهد که آنها به واسطه این شرایط، یا باید مرگ را ترجیح دهند یا باید یکی از اعضای بدنشان را قربانی کنند تا بتوانند زنده بمانند. از آنجایی که ما در قسمت سوم شاهد مرگ جیگساو بودیم، در قسمت‌های بعدی این مجموعه، یک قاتل دیگر پا جای پای او گذاشته و راه او را ادامه داده است که هر کدام از آن قاتلان هم به نحوی با کرامر در ارتباط بوده‌اند. برادران اسپیریگ سعی کردند این مجموعه را به روزهای خوب ابتدایی‌اش بازگردانند و تماشاچیان جدید را نیز جذب دنیای جیگساو کنند. با وجود اینکه آنها چندان در دستیابی به هدف خود موفق نبودند، حداقل در گیشه این فیلم عملکرد خوبی داشت و با بودجهٔ ۱۰ میلیون دلاری، فروش ۱۰۲ میلیون دلاری داشت و همین موفقیت سبب نشان دادن چراغ سبز سازندگان برای ساخت فیلم‌های آتی این مجموعه شده است.

گفتنی است قسمت نهم در ابتدا برای اکران در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۲۰ (۲ آبان ماه ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده بود، اما چندی پیش لاینزگیت تأیید کرد که این فیلم ترسناک قرار است ۵ ماه زودتر و در تاریخ ۱۵ می ۲۰۲۰ (۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹) اکران شود. به‌ نظر می‌رسد که استودیو ایمان زیادی به موفقیت قسمت جدید فیلم Saw دارد و تصمیم گرفته که در یک زمان تجاری‌تر این فیلم را نمایش دهد. همچنین لاینزگیت به نوعی از رقابت مستقیم قسمت جدید فیلم Saw با دنباله جدید فیلم Halloween (هالووین) خودداری کرده، اما این فیلم ترسناک اکنون باید با انیمیشن Scooby-Doo (اسکوبی دوو) که با نام Scooby (اسکوبی) شناخته می‌شود، در گیشه رقابت کند. همچنین هفته پیش از اکران اسپین‌آف فیلم Saw که در واقع نهمین قسمت از مجموعه فیلم اره است، شاهد اکران فیلم Greyhound (گری هوند) و فیلم Legally Blonde 3 و هفته پس از آن شاهد اکران فیلم Fast and Furious 9 (سریع و خشمگین ۹) و انیمیشن The SpongeBob Movie: It's a Wonderful Sponge (فیلم باب اسفنجی: اسفنج شگفت‌انگیز) خواهیم بود.

کریس راک در نقش کارآگاه، ساموئل ال جکسون در نقش پدر شخصیت راک، ماریسول نیکولز با سابقه بازی در نقش کاپیتان آنجی گارزا (رئیس شخصیت راک) و مکس مینگلا در نقش ویلیام شنک (همکار شخصیت راک)، از جمله بازیگرانی هستند که در قسمت جدید فیلم Saw حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت. دارن لین بوسمن که وظیفه کارگردانی قسمت دوم، سوم و چهارم مجموعه اصلی فیلم Saw را بر عهده داشت، وظیفه کارگردانی قسمت جدید فیلم Saw را نیز بر عهده دارد.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده